Norlin Posted February 5 Share Posted February 5 Konstigt att det alltid är sista stället man kollar på som för att man hittar. 😁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veofasa Posted February 5 Share Posted February 5 Håller ena och den andra tummen! Nu antar jag att du över tid har märkt en jäkla massa likes från mig? Jag har i etapper rört mig genom din tråd, roligt och se och jag kan inte minnas att jag läst tråden (från början) tidigare trots att jag själv påstått det, antingen mytoman eller dåligt minne. Bra och kul tråd att följa, med en naken bil från start till där den är idag! 1 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium Member Lars 9k Posted February 5 Author Premium Member Share Posted February 5 9 timmar sedan, Norlin said: Konstigt att det alltid är sista stället man kollar på som för att man hittar. 😁 Jo så klart slutar man vanligtvis där, men här var det verkligen sista komponenten på kopplingsschemat. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium Member Lars 9k Posted February 10 Author Premium Member Share Posted February 10 Tidigare i veckan bytte jag olja och filter. Idag fick Jeepen en smörjning, förhoppningsvis inte den sista… Smidigt att kunna låna kompisens lyft! Nu håller vi tummarna för att sista tidens omsorg skall räcka för en problemfri vintertur. 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium Member Lars 9k Posted April 1 Author Premium Member Share Posted April 1 Felsökning på takrampen igen. Förra gången var det ju säkringshållaren så jag misstänkte den eller anslutningarna på relät. Då reläerna sitter monterade framför batteriet så behöver det ut för att kunna komma åt att mäta. Vill man sen ha spänning ändå blir det stökigt. En del lera hade letat sig dit men anslutningarna var ok och ett spänningsfall på 0,1-0,2V genom relät tror jag också är acceptabelt. Nästa steg blir kopplingslådan på taket men då måste först tältet av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norlin Posted April 1 Share Posted April 1 Är det där en "ljustuta hela tiden på" lösning? 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium Member Lars 9k Posted April 1 Author Premium Member Share Posted April 1 Med taktältet avplockat blev det lättare att komma åt kopplingsdosan. Den hänger med buntband under plattformen. Lagom till att jag klippt loss och öppnat dosan kom @Hanna med kaffe. Här var felet, jordkabeln har blivit varm, börjat glappa och blivit ännu varmare. Syns att kabeln som legat emot också blivit varm. Efter drygt 5 år har det blivit lite oxid i dosan, dock inte så farligt. Det blå är polfett(vaselin) som jag sprutade på när jag monterade. Inte superbekvämt ställe att jobba på. Med sämre väder på G så valde jag att fixa dosan ”sen”. Anslutningarna vattenskyddade så länge. Fästa med buntband. Nästa helg är det offroad i Hästveda men med våren på väg är ju behovet av att få igång rampen inte akut. Fast det gäller ju att inte vänta för länge, är ju lätt att ”glömma bort” såna här smådryga projekt. 2 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium Member Lars 9k Posted Monday at 05:46 PM Author Premium Member Share Posted Monday at 05:46 PM Nu är ljusen fixade med nya jordpunkter och lite nya kablar. Då sommaren står för dörren, (klippte gräset igår) är det dags för den traditionella sminkningen av grise.., Jeepen menar jag. Rejäl tvätt förra veckan och sen är det borstning av rost och smink/body över det. Förebilder.. Här får det tejpas i väntan på kirugi! Blemor Acne…. Maskering Även fälgarna har tagit stryk, märkligt! 🙄 Nästa gång bör denna sidan vara fixad. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
iknutis Posted Tuesday at 06:40 AM Share Posted Tuesday at 06:40 AM Anbefaler deg å prøve Brunox epoxy på steder med litt rust og bart metall, før du har på lakk over. Det har jeg brukt siste året på alle mine små reparasjoner og det bremser mer enn de såkalt rusthemmende grunningene man ellers får kjøpt. https://www.thansen.se/bil/olja-och-kemi/karosseri-rep./brunox-epoxy-spray-400ml/n1227180036/pn-238232555 Obs på at den må tørke 6-12 timer alt etter temperatur. 1 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium Member Lars 9k Posted Tuesday at 04:32 PM Author Premium Member Share Posted Tuesday at 04:32 PM Det skall jag kika på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium Member Lars 9k Posted 22 hours ago Author Premium Member Share Posted 22 hours ago Vänstersidan vaxad, hjulhus rostskyddade och trösklar sminkade. Nästan som ny, om än med ”viss” patina. Tejp och body över, fint som snus tills denna sida kan bli svetsas på samma sätt som den andre blev i fjor. Gäller att ligga i, någon skall ju ut och laga mat om en vecka! 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now