Jump to content

Hiluxramble


blackstream
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
On 2017-06-27 at 14.05, pajeroramble sade:

Fått hem Tailgate assist, Bug-deflector, vindavvisare, el-låsning/centrallås till bakläm. 

Kommer i brevlådan:

1) RSI Smartcanopy
2) Fötter till takräcke
3) Hilux

Var köpte du RSI smart canopy?

Link to comment
Share on other sites

Jo, dyr, 248 pund. Men totalkostnaden är fortfarande i samma prisklass som en glasfiberkåpa från "Sverige". Men kolla upp alu-cab oxå, dom är lite dyrare men lättare (57kg/85kg). Jag hade en del kontakt med genesis-tracks.de men det verkade inte som att dom inte fick fram en vit och/lr inte va intresserade. Skicka pm med epostadress så kan du få offerterna.

@MrWIB

Edited by pajeroramble
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2017-07-26 at 22.58, thorstein sade:

2" heving og 33" hjul ;) 

Efter lite efterforskning så går det inte att få på 33“ med en 2" höjning utan att modifiera hjulhusen så som tex AT gör. Har inte tänkt färdigt än, men det blir nog 32". 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Är det hjulhusen fram som behöver masseras? Funkar det inte med annan ET på fälgarna? Jag fick på 33" på min 120 med ytterst lite modifiering där fram. Menar 120 och HiLux är relativt lika fram?

Link to comment
Share on other sites

Jo, jag har läst mig till en del men behöver undersöka lite mer. Ja, fram som är problemet. Kanske går att lösa med att flytta ut hjulen, fast det blir ganska mycket i så fall. Den mesta infon som går att få är från australien, det är nog hårdare regler kring att mixtra med ET där så därför är det svårt att hitta nån som provat mer än nån cm eller två. 

Del i problemet tror jag är att en EMU 2" höjning (40mm på pappret) egentligen bara blir 30 mm i verkligheten.

Nån har löst det med 2" höjning, bullbar som ger rymligare hjulhus framåt + justering av castorvinkel + fälg med et0, det är et30 original. 

Utan några modifieringar är det tydligen så tight i hjulhusen att det inte går att gå upp ett "hack" i profilhöjd på däcket utan att det skrapar i. 

Jag undersöker vidare... 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...