Jump to content

Aluminiumbox från Skeppshultsstegen


LantzPatrol
 Share

Recommended Posts

Tänkte komma med lite feedback på förvaring.

 

Har ett bra tag letat efter vettiga förvaringslådor för saker som kommer hamna på taket (i sinom tid när jag hittat rätt takkorg) 

Ofta är de rätt tunga om de är i durkplåt som dessutom ofta inte är tätade och således kommer dra in både vatten och damm.

Jag har nu skaffat mig ett par Aluminiumlådor från Skeppshultsstegen.

De är väldigt lätta, bra med tätning runt luckorna och staplingsbara. Rejäla lås.  So far I'm impressed.

 

Det som kanske inte är lika imponerande är dock priset, det blir rätt många kronor. Men jämför jag med andra märken (Alubox mm) ligger de dock bättre i pris.

 

Någon som har andra tips på bra förvaringslådor?

 

 

-media-138810-10-047.jpg

-upl_prod-ALUBOX 29-415.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Jag har Julas Hard Head som jag har tätat med typ packningstejp. De funkar och håller vatten ute men samtidigt har jag inget som inte tål lite fukt/ kondens på taket. Den största funkar till typ skorsten och fältsängar och den minsta är fin till recovery och lite verktyg. Då slipper man ha det i bilen i alla fall. 

large._MG_7028.jpg.46d659baa3d5edd2d54d16d81daea3f0.thumb.jpg.7b046cc01e23a5a89aae4dd875f106bf.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 25.9.2017 at 11.35, LantzPatrol sade:

Tänkte komma med lite feedback på förvaring.

 

Har ett bra tag letat efter vettiga förvaringslådor för saker som kommer hamna på taket (i sinom tid när jag hittat rätt takkorg) 

Ofta är de rätt tunga om de är i durkplåt som dessutom ofta inte är tätade och således kommer dra in både vatten och damm.

Jag har nu skaffat mig ett par Aluminiumlådor från Skeppshultsstegen.

De är väldigt lätta, bra med tätning runt luckorna och staplingsbara. Rejäla lås.  So far I'm impressed.

 

Det som kanske inte är lika imponerande är dock priset, det blir rätt många kronor. Men jämför jag med andra märken (Alubox mm) ligger de dock bättre i pris.

 

Någon som har andra tips på bra förvaringslådor?

 

 

-media-138810-10-047.jpg

-upl_prod-ALUBOX 29-415.jpg

Hmm... min kusin är säljare på det företaget, jag ska nog kolla upp vad man kan få för pris!?

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 7.1.2019 at 21.54, Magnus Lorentzon sade:

Hmm... min kusin är säljare på det företaget, jag ska nog kolla upp vad man kan få för pris!1f643.png

Gör gärna det, jag är med på ett gruppköp!! ??

Jag behöver en 91-litersbox om priset kan bli rimligt... hittade ingen prislista på deras webbsida.

Edited by Linusp3
Link to comment
Share on other sites

GLADA NYHETER!!!

Jag pratade med min kusin nyss och får en bruttoprislista i början på nästa vecka på alla aluminiumlådor. Förutsatt att beställningen går via mig så får alla overlanding.nu medlemmar 40% rabatt på dagspriset!!!

När beställning och betalning är klar så skickas grejorna direkt från fabrik till dig. Frakten tillkommer men det brukar vara rätt så ok priser.

Enda motkravet är att företagets logotype ska sitta kvar på lådan.

Jag lägger upp prislistan i nästa vecka i denna tråd när jag får den.

Bättre deal än så får ni leta efter!??

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
1 hour ago, Linusp3 said:

Det verkar ju som om @Polarbear inte förmår att ta sitt erbjudande om billiga aluboxar vidare, så jag spanade vidare på vida webben och snubblade över låsbara plastlådor i Europall-format. Ni som har erfarenhet av aluboxar; skulle det kunna vara ett alternativ?

 

Snyggt alternativ!

Har du sett ngt kring om det sitter en tätande packning i locket, eller om det bara är plastlocket.

Vad kan den tåla i belastning?  Undrar om man kan ställa sig på den utan att den brakar...  :/ 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, CampForCer said:

Har du sett ngt kring om det sitter en tätande packning i locket, eller om det bara är plastlocket.

Vad kan den tåla i belastning?  Undrar om man kan ställa sig på den utan att den brakar...  :/ 

Jag hat mailat och frågat om båda detaljerna. I värsta fall kan det inge vara för svårt att sätta dit en egen gummilist för tätning...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/13/2019 at 3:29 PM, Linusp3 said:

Jag hat mailat och frågat om båda detaljerna. I värsta fall kan det inge vara för svårt att sätta dit en egen gummilist för tätning...

Nja, de rekommenderade inte mer än 15kilo spridd last, så som pall är den nog inge vidare...

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...