Jump to content

Rooftop Istep


blackstream
 Share

Recommended Posts

13 minuter sedan, blackstream sade:

Nån som provat den här eller liknande. Känns som att man lätt bucklar plåt.

HAHAHA   Lustigt du tar upp det!   Jag har haft EXAKT samma tanke...

Jag har kikat lite på dessa och sett att de säljs på flera ställen. Pris från 150kr - 400kr

Kollade även på en Youtube-review och i den visade de den lilla plast/"läder" strip som fästes med 3M-tejp i bakkant för att förhindra rep/skav. Såg tveksamt ut...

Kommentarer från nätet är övervägande positiva. Några tycker dock att den är lite för kort i fotplattan.

En annan fundering kring dessa jag klurat på är huruvida bilens "ögla" tar skada då man hänger denna och ställer sig på den. Dock förklaras det i videon på tuben att internationella krav kring krocksäkerhet för bilarna kräver att låsöglan håller dörren stängd vid våldsamma krafter. Det var specificerat och den lilla påfrestning som kommer från detta stegjärn med en snubbe på 80-100kg är ytterst marginell.

Jag tycker den ser lite "instabil" ut och pga detta ser jag en klar rep-risk. Dock vore jag intresserad av att höra om någon verkligen provat den och kan dela riktiga erfarenheter.

Edited by CampForCer
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

46 minuter sedan, Polarbear sade:

Tydligen skulle man akta sig för billiga kopior som går sönder läste jag på nätet, jag kan bara tänka mig alla sätt man kan skada sig på.

Originalet hittar man här och den ska vara orange vilket är det förbättrade originalet:

https://allsharktankproducts.com/shark-tank-products-home/moki-car-door-step/

Alltid trevligast och bäst med original.  Lite trist bara att den inte säljs, eller skickas, utanför Nordamerika  ? 

Edit:   Fanns tydligen ändå på Amazon :-) 

image.thumb.png.63975cb2f714ec5da886cbb33eb18bda.png

Edited by CampForCer
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...