Jump to content
  • Forum Statistics

    1.5k
    Total Topics
    30.4k
    Total Posts
  • Member Statistics

    943
    Total Members
    827
    Most Online
    Sven Erik Hansen
    Newest Member
    Sven Erik Hansen
    Joined
  • Who's Online   2 Members, 0 Anonymous, 14 Guests (See full list)

  • Topics

  • Posts

    • Snyggt jobbat @iknutis ! Jag har själv köpt en Icarsoft CR Pro som jag inte testat än.. Dremel e bra grejer, har en blå Bosch 12v.. Du som mekar mkt borde ha en induktiv värmare, jag fick hem en(1500w) häromdagen, som jag heller inte hunnit testa än..  : )   
    • Om du kan buteljera din energi på flaska så köper jag en back.  
    • Plutselig en dag ringte en gammel venninne av meg, og hun hadde hatt bilen sin på EU-kontroll. Der hadde de påvist knekt arm på xenon-høydesensor bak og knekt fjær bak. Det var bare en uke igjen til bilen fikk bruksforbud, og hun lurte på om jeg hadde anledning til å hjelpe henne litt. Hun kjøpte selv deler og kom på besøk. Ny og gammel fjær (byttet selvsagt begge sider): Bærebroer bak på Q5 er i alu, alle bolter og braketter er i stål så boltene har irret fast. For å unngå å knekke bolter lot jeg braketten til den gamle sensoren sitte igjen, og fjernet kun sensoren. Likevel måtte jeg frem med dremel for å kappe en bolt og innsatsen i plast-sensoren. Bilen måtte også få ny bremsevæske, så jeg fikk testet min nye bremselufter fra Biltema: den var knallgod. Jeg har tidligere hjulpet sønnen til en kollega med ymse problemer på husstandens to biler, og denne gangen tok han kontakt fordi det lekker stadig olje fra motoren: Peugeots 1.6HDI. Dette er en motor som bl.a står i Peugeot, Ford, Mini, Citroen og flere. Etter min mening en skikkelig møkkamotor der halve motoren er i plast, bl.a er innsug og toppdeksel i plast. Her har jeg demontert masse for å komme til motoren, og dette er minimum som må fjernes bare for å bytte luftfilter på denne:   Fikk etterhvert plukket ut dysene og det er jo opplagt at noe lekker. En av de er tørr, de tre andre er fulle både i koks og olje. Så nå er det bestilt alt nytt av pakninger både til dyser og innsug. Med så mange forskjellige biler innom tunet, har jeg sett behovet for en mer universell diagnose. Tok nå skrittet og kjøpte iCarsoft sin CR Max som skal kunne brukes til det meste. Disse er ikke like gode som merkespesifikke enheter, men til gjengjeld fungerer de på nesten alle merker.
    • I slutten av mars kom fruen og klaget på skrapelyder fra bakbremsene. Etter en kort titt ble det besluttet å kjøpe nye kalippere, skiver og klosser. Stemplene i kalipperne satt fast og klossene var utslitte. Den ene bremserøren på ene kalipperen satt fast og ble ødelagt under demontering, her har jeg laget en "kopi" til venstre på den nye kalipperen. Godt brukte bremser. Har også sveiset litt rust på Passaten, skulle bytte ut litt stål på førerdøren. Men etter å ha holdt på en liten stund måtte jeg kappe ut en større firkant. Som man ser er stålet tynt over hele stykket jeg skjærte ut. Fikk også tid til å polere en gammel Volvo innimellom slagene.
    • Det var jo ikke bare moro..
×
×
  • Create New...