Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Last week
  3. Anbefaler deg å prøve Brunox epoxy på steder med litt rust og bart metall, før du har på lakk over. Det har jeg brukt siste året på alle mine små reparasjoner og det bremser mer enn de såkalt rusthemmende grunningene man ellers får kjøpt. https://www.thansen.se/bil/olja-och-kemi/karosseri-rep./brunox-epoxy-spray-400ml/n1227180036/pn-238232555 Obs på at den må tørke 6-12 timer alt etter temperatur.
  4. Nu är ljusen fixade med nya jordpunkter och lite nya kablar. Då sommaren står för dörren, (klippte gräset igår) är det dags för den traditionella sminkningen av grise.., Jeepen menar jag. Rejäl tvätt förra veckan och sen är det borstning av rost och smink/body över det. Förebilder.. Här får det tejpas i väntan på kirugi! Blemor Acne…. Maskering Även fälgarna har tagit stryk, märkligt! 🙄 Nästa gång bör denna sidan vara fixad.
  5. Earlier
  6. Inte Spam, blir bara mer nyfiken, lammeldiff fram!? Men en liten tråd vore ju inte fel för oss som varken har ansiktsbok eller instamatic…..
  7. Ähh @Lars 9kfår skylla på mig. På insta säger du, får göra ett försök att kika där.
  8. @Norlin Nej, jag har allt tänkt göra en, har ägnat sjukt många timmar på både min XJ och min WJ men det mesta finns på min Instagram som är öppen, kolla in @heartstreams på insta. : ) Sorry än en gång Lars.. 🤣
  9. Har jag missat din garagetråd @heartstreams?
  10. I Lars sine tråder er nok både xj, zj, wj, jk og andre velkomne. Det finnes hyggelige folk i alle bilmiljøer, både Land Rover, Toyota med flere. Men de som kjører Jeep, de deler noe unikt. Ja, jeg er også fortsatt på jakt etter Jeep.. igjen.
  11. Kul att höra! Börjar få ordning på min.. Ska ha den som alternativ till xjn när den nu ska få lite kärlek.. En 02 4.7HO Overland. Lamelldiff i fram och bakaxel, 32" BFG MT. Sorry Lars för spam..😁
  12. Orginale WJ er helt rå offroad. 😀
  13. Offroadtur i Hästveda. I lite småmulet väder drog vi norrut. Planen var att möta Johannes i Höör men redan i Gamla Boo fick vi syn på dem i backspegeln. I Höör fylldes det på både bensin och förnödenheter. (Om nu ett flak Cola räknas som förnödenheter!) Väl på plats i Hästveda möttes vi av ganska många bilar på parkeringen. Efter det sedvanliga förarmötet klockan 10 drog vi till skogs. Det blev fort spännande mellan träd och över ofärdiga träbroar som var superhala. Här lyckades inte @Benjamin Kastlund bror Love ta sig runt trädet i Jimnyn, hann tyckte det var för trång när han skulle följa efter pappas JKU..!! Trångt blev det allt, åtminstone på ena sidan av Sukkan! Här var det en annan Suzuki, tidigare byggd av Kastlunds, denna skickade röksignaler framför en något större Jeep. Hmm, svårt när nosen står emot dikeskanten. Hästveda bjöd som vanligt på trevliga och varierande spår. Det myckna regnandet gjorde att många spår var betydligt blötare än vanligt. Här kom vi nästan upp, det fick bli vinschen sista biten. I detta blöthålet gick det bättre. Det här bygget var imponerande, jag tror jag sett den som Challengebil för några år sedan. En ZJ på tgb-11 portalaxlar, upphängda på ”skiftnycklar” från Rover, hydroassist styrning. Axlarna skodda med 40” däck över en kaross med utanpåliggande bur. Vinsch både fram och bak och dessutom reggad som ombyggt fordon och gatlegal. Stundtals var det gott om fastkörda bilar i skogen, det var både mjukt och halt på många ställen. Vid 12 var grillen klar och det smakade gott med käk! På området genomförde även SORK årets första tävling i Trial-cupen med såväl svenska som finländska deltagare. Här en av ”spindlarna”. På eftermiddagen hängde en kille i en nästan standard WJ på oss. Med en vinsch försedd bil framför och en bakom gick det bra. Här doppade Love nosen rejält, svårt att komma åt vinschlinan när den är begravd. Men med lite hjälp bakifrån kunde han komma åt sin vinsch och ta sig över diket. Lite senare var det min tur att råka ut för ont om plats mellan träden. Här trodde @Hanna att det gick bra ändå till vi gled på stenen. Resultatet blev en ny bula i sidan, denna gång på bakdörren, surt och lite tråkigt men rutan höll åtminstone. Efteråt kunde vi konstatera att Johannes lyckades med exakt samma sak på detta ställe i fjor, han gled in i samma träd och fick också en bula i höger bakdörr. Det var ett rejält gäng Danska Landrovers på plats, de körde en orinteringsbana, där de skulle stämpla kontrollerna från bilarna. Bland dem fanns bland annat @Jesper Løwe som oväntat kom fram och hälsade ute i skogen. Vid 16 drog vi åter hemåt efter en trevlig tur, nästan hela och fullt fungerande.
  14. För att den "vanliga vägen" jag tar var lerig och det såg relativt torrt ut där... 😶
  15. Ingen variation här nej. 3 vita och 2 gråa 😆
  16. Förvisso inte ett fordon, men kanske ändå värt sin post här; https://www.klaravik.se/auktion/produkt/1699561-taktalt-james-baroud-space-m-white/?utm_source=blocket&utm_medium=marketplace&utm_campaign=classified&utm_content=Övrigt&utm_term=api
  17. Hur hamnade du där? 😂
  18. En vit bil med extraljus, kul med variation i garaget! 😛
  19. Tur man har en lite moderna traktor när man "dummar" seg ut 😮
  20. Med taktältet avplockat blev det lättare att komma åt kopplingsdosan. Den hänger med buntband under plattformen. Lagom till att jag klippt loss och öppnat dosan kom @Hanna med kaffe. Här var felet, jordkabeln har blivit varm, börjat glappa och blivit ännu varmare. Syns att kabeln som legat emot också blivit varm. Efter drygt 5 år har det blivit lite oxid i dosan, dock inte så farligt. Det blå är polfett(vaselin) som jag sprutade på när jag monterade. Inte superbekvämt ställe att jobba på. Med sämre väder på G så valde jag att fixa dosan ”sen”. Anslutningarna vattenskyddade så länge. Fästa med buntband. Nästa helg är det offroad i Hästveda men med våren på väg är ju behovet av att få igång rampen inte akut. Fast det gäller ju att inte vänta för länge, är ju lätt att ”glömma bort” såna här smådryga projekt.
  21. Är det där en "ljustuta hela tiden på" lösning?
  22. Felsökning på takrampen igen. Förra gången var det ju säkringshållaren så jag misstänkte den eller anslutningarna på relät. Då reläerna sitter monterade framför batteriet så behöver det ut för att kunna komma åt att mäta. Vill man sen ha spänning ändå blir det stökigt. En del lera hade letat sig dit men anslutningarna var ok och ett spänningsfall på 0,1-0,2V genom relät tror jag också är acceptabelt. Nästa steg blir kopplingslådan på taket men då måste först tältet av.
  23. Go tur 🤩 Jag trodde er Jeep redan var fullastad, imponerande att få in en så stor grill 🤩
  24. Denna bilden förtjänar ett eget inlägg.
  25. Påsktur 2024, dag 4 Ganska lugn natt och ännu lugnare morgon. Tidsomställningen gick smidigt. Idag kör vi hem på lite småvägar. Helt ok väder. Denna backstuga hittade vi på norra sidan utav Rössjön. Den är ganska synlig från vägen eftersom man har avverkat i området. Den måste vi ju syna. Körde in om Gamla Bos badplats. Idag 17 februari i år Väl hemma blev det till att grilla korv!
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...