Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/31/2022 in all areas

  1. Exakt! Jag brukar ha pallbockar, domkraft, slangar, remmar, spade yxa och hylsnyckelsatser mm. Jag får ett hålutrymme undertill på nästan 30 cm och det räcker. Upptill finns det gott om utrymme även när den är lyft. Men minns inte exakt hur mycket det är, men själva lådan i nedsänkt läge når upp till botten av bakrutorna.
    3 points
  2. Pajeroen skal få enda mer garasjetid, men da må jeg ha noe annet å kjøre i mellomtiden. Så jeg fant (igjen) noe gammelt noe, med 4x4 til vrakpanten som jeg nå har kjøpt inn litt deler til. I dag byttet jeg mastersylinderen på clutchen, og den har vært byttet en gang før, da den var tapet flere plasser. Den skal også få seg en skikkelig storservice, noe den trenger.
    2 points
  3. Hmm från VW-koncernen Audi A3, SEAT, Skoda eller Golf……? Men med 4x4 gissar jag på en Audi Allroad kring -07!
    1 point
  4. Bildene over er altså IKKE fra Pajeroen, den har jo automat. 😉 Men fra mitt nye, lille 4x4 prosjekt.
    1 point
  5. Låter som en lysande ide, ska bli intressant att se detta monterat i bilen.
    1 point
  6. Kul att se en liten annorlunda lösning. Ser fram emot fortsättningen!!
    1 point
  7. Håller med @iknutis, ser mycket bra ut. Har jag fattar hissfunktionen, du kan alltså höja hela lådan när den är monterad i bilen så du kan nå det som normalt ligger under golvet i bagageutrymmet? Utrymmet uppåt tillåter det?
    1 point
  8. 1 point
  9. Har hatt Pajeroen til Steinar til låns en stund, og den har hatt en lei oljelekkasje. 4m41-motoren er ikke akkurat kjent for å plages med slikt, men det sitter en trykkbryter rett under turboen som har det med å lekke. Den er laget av plast og metall og lekker i overgangen. Orginalen er 27mm og vanskelig å få av uten langpipe, den nye er 24mm. Kan så vidt skimte den bak vakumklokka på turboen på ene bildet.
    1 point
  10. Reflektion. Även Skåne kan vara kallt, eller tid i stillhet är kallare än tid i rörelse. Ian led mer av detta. Airbnb funkar även för gruppaktiviteter. Förvaringen behöver organiseras. Man kan hitta borttappade pannlampa på en parkeringsplats dagen efter den kom bort, när man stannar för att rasta vovven. Det tar längre tid att köra/transportera sig än man tror. "Alla" matställen (utöver pizza och burgare) serverar julbord i dessa tider. Min lågstadiet lärare i geografi var nog alldrig själv i Skåne och läroboksförfattaren alldrig utanför tullarna. Nu julstök.
    1 point
  11. Strax klara för hemfärd. Vi tackar Skåne för gästfrihet och önskar på återseende.
    1 point
  12. Vad vore väll ett julbord i skogen, mörkt, kallt och fullt men värmen från underbara människor. Eftersom vi inte riktigt är rustade för vintercamping så smög vi tillbaka till vårt Airbnb och bäddade ner oss i sängen. God natt Skåne, vi ses imorgon.
    1 point
  13. Skånskt Julbord 2022 @Lars 9k & @Hanna fixade en bra ursäkt att hitta på något som tog fokus från julstöket så vi åkte till Skåneland ännu en gång. Efter lite småpanik med en skrikande generatorrem som fick en odramatiskt lösning så lyckades (?) bilen packas och fam Norlin var på väg mot ett Airbnb i närheten av Skåne. Ca 4 km kom vi innan fru Norlin frågade om Ians mat var packad och efter en kort genomgång av vad som respektive person lastat in i bilen så var det bara att vända hemåt igen. Ett snabbstopp i Bohus för allmän rastning bar det åter igen mot Skåne. Milen rullade på i maklig takt allteftersom solen sjönk. Gårdsbutik Thuresson var nästa stopp på resan, ett återbesök behövdes eftersom den maten till julbordet vi handlade förra gången visade sig vara väldigt odryg. Allteftersom vi närmade oss boendet kunde vi se att temperaturen sjönk stadigt, och vi som trodde det blev varmare ju närmare ekvatorn man kom... Nåväl nu är alla tre nerbäddade inför den Skånska kylan. Ses imorgon. Bilder? Nä för mörkt och kallt, men vi kan bjuda på en bild ifrån Dalsland.
    1 point
  14. Jag börjar mer och mer inse att denna generation av Sorento är lätt antik i sina lösningar, och jag gillar det mer och mer...
    1 point
  15. Hmm skumt(och märkligt)! Idag var det äntligen en dag utan regn och halv storm och då Jeepen står ute så har vädret kraftigt påverkat lusten att skruva, men idag så….. Genom att dissekera reservdelsbilen hittade jag ett relä intill fläktmotorn, monterat uppe på sidan på ventilationsenheten under handskfacket och instrumentbrädan. Det gick att lirka ut motsvarande neråt på vår Jeep, men enligt färgerna på kablarna var det inte rätt relä och när jag plockade av det fortsatte fläkten att gå…. Därför plockade jag av styrenheten för att se om jag skulle hitta ett relä i den. MEN när jag testade, så startade fortfarande fläkten, även med styrenheten urkopplad. Nu blev det ännu jobbigare.
    0 points
×
×
  • Create New...