Jump to content

Frihetsbilen

Basic Member
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Personal Information

  • Ort
    Åre
  • Land
    Sverige

Overlanding information

  • Fordon
    Annat fordon
  • Kommunikation
    Ingen com-radio
  • Övernattning
    Frittstående tält

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Frihetsbilen's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Reputation

  1. Just det! Flip-up regskylten vill jag byta till mindre variant och flytta upp så själva winchkroken blir frilagd.
  2. Hej hej! Efter några år med åkafort-bil så fick jag ett sug efter offroadåka igen tillsammans med sambon. Det fick bli en Ford Ranger Wildtrak 2018. Det som hittills är gjort; ARB Stealth bull bar. Warn Zeon 10-s platinum integrerad winch, trådlös fjärr. ARB under vehicle Protection. ARB recovery points. ARB Old Man Emu fullt ställbara dämpare med separat nitrokammare. ARB Linx styrsystem. ARB Twin compressor. Safari snorkel. luftfjädring bak. skärmbreddare. Upstone flaklock med T-spår för ex lastbågar. raptorgrill med dioder. ARB powergate. Div extra såsom ARB recovery kit, exhaust jack. Foliering i mossgrönt. Det som är på gång är customdesignade rocksliders, andra hjul (siktar på 17” M/T Sidebiter II och 33” Cooper Discoverer STT Pro), annan bakdel (förmodligen ARB Summit), extra- och arbetsbelysning (tips mottages tacksamt! Ramp på taket ), framöver även ARB Air Lockers och sleddeck för snöskotern. Men! Det jag egentligen undrar över med dennna post är: diff breathers. Behöver jag dra om luftningen till diffar, växellåda, soppatank till lämpligare ställe än original? Vet ej vart de tar vägen nu, kanske någon här vet? Kan det vara lämpligt att dra in dem i snorkel, eller är det dumheter? Simma lugnt! /Danny
×
×
  • Create New...