Jump to content

Hindersson

Basic Member
  • Posts

    27
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Hindersson last won the day on August 2 2020

Hindersson had the most liked content!

1 Follower

Personal Information

  • Ort
    Vimmerby
  • Land
    Sverige

Overlanding information

  • Fordon
    Mitsubishi
  • Kommunikation
    27 Mhz
  • Övernattning
    Taktält

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Hindersson's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Very Popular
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

140

Reputation

  1. Mega uppdate! total ombyggnation av bilen och utrustningen som ni ser så har jag tagit bort och sålt arb tältet markisen och takkorgen. Byggt egna scrub bars och sliders. Bytt extraljus, bytt till syntetlina och äntligen kopplat in backljus som aktiveras på backen, inhandlat ny kompakt Arbetsbelysning. inhandlat en nytt tält i aluminium som är elektriskt 20sec upp och 20sec ned. Det ska på ny layout dekaler på hela bilen den har även fått sig en välbehövlig polering. duchvärmare 50l vattentank och duchmarkis är nästa steg. 270' awning ska också köpas in. Det ända jag kommer behålla från den gamla utrustningen på taket är en jeepdunk sandstegarna och vid behov dieselvärmaren.
  2. Dom bör inte göra det om det är snyggt utfört. Har du någon bild?
  3. Det kan vara så att det är utfört en dpf delete. Vilket är en stor fördel med förbrukning hästkrafter och vridmoment mm jag skulle vilja ha det på min men hittar ingen som kan göra detta. Jag skulle låta det vara som det är.
  4. Uppdatering! nya större däck gick från 265/65r17 ca30" till 285/70r17 ca33" och så gick jag från C-load till E-load blev mycket högre och lite stadigare. Även bullbar monterades samtidigt. Nästa steg är att byta stötfångaren bak till stål gärna med separat reservhjuls hållare för att få bort vikten från bakdörren. Bygga ett par egna Rocksliders får se om jag även bygger rör från stötfångaren fram ner till Rockslidern. Och spacers på 2-3cm ovanför fjädrarna bak för att få den lika hög bak när den är lastad.
  5. Ja det gör en enorm skillnad komfort hela tiden
  6. Liten uppdatering har inte hänt så mycket med bilen på sista tiden luftfjädring är monterat för att hjälpa till vid full last. frontbågen är bortplockad för att lättare kunna komma åt vinschen, och en service är gjord. Sedan bar det av mot norr 436 problemfria mil i varierande terräng. Helt nöjd med bilen men nu ska det på större däck min 33" max 35" vinsch stötfångaren är nu på väg och Rocksliders ska tillverkas även dragkroken ska byggas om då den hela tiden går i så fort det blir lite terräng. Nästa år bär det av till albanien.
  7. Uppdatering! Nya värre fjädrar runtom har inhandlats för att behålla höjningen på 2" med utrustningen på. Just Nu är bilen lägre än en original pajero även att den är höjd 2" fjädrarna som jag har på nu är en A-fjäder dom nya är C-fjädrar det värsta dom har är en D-fjäder men dom lämpar sig bäst om man har en bepansrad bil. Kommer även på nya förstärkta foam cell stötdämpare bak och förstärkta länkarmar bak kommer även att uppdatera alla bussningar. Har även köpt in en president Bill komradio på 27mhz med en Siri 145mp antenn. Har en komradio sedan innan men den ligger på frekvens 69-88mhz riks 1-2 men det är skönt att ha lite alternativ Vinchstötfångaren fram från fabryka4x4 kommer förhoppningsvis nästa vecka. Reservdäck och fälg har också monterats ser betydligt bättre ut med rätt däck bak.
  8. Det är inte så farligt, allt på taket inkl takkorg väger 100kg utan bränsle! 180kg med bränsle! Laglig vikt på taket på pajero i Sverige är 100kg med original takräcke. bränslet på taket tankas först på en resa och jag fyller dom sist. det är väldigt sällan jag har bränsle i dessa. Utan jag använder först och främst tanken i bagagen först och det är inte ofta jag fyller den heller. kan jag köra utan extra bränsle så gör jag det. Jag har provat att köra med allt fullt och bilen är väldigt trevlig att köra men man får självklart köra försiktigt första 800km. Max lastvikt för hela bilen är 690kg
  9. Får med ungefär 225l med bränsle inkl orginaltanken sitter en tank i bagagen på 65l som pumpar över i orginaltanken och 80l på taket. Sen om jag vill kan jag få med ytterligare 80l i plastdunk bakom stolarna som kastas när dom är tomma. Så totalt ca 305l diesel om jag behöver. Då har jag en räckvidd på ca254mil innan jag måste tanka.
  10. "Uppdatering" inredningen är så gott som klar behöver bara en fridgeslide och en bra kylbox. Ett reservdäck är köpt och en ny plåtfälg. Har även beställt en fullt utrustad bullbar från fabryka4x4 med led dimljus och fästen för schaklar under halva priset mot en snålt utrustad ARB deluxe bullbar. Den kommer även att kompletteras med limb risers. Ström i tältet kommer att dras inom kort likaså ska tältet förberedas för dieselvärmaren som ligger i garaget. Det kommer en uppdatering om den installationen separat.
  11. Ja det blev bra även vissa jeep delar passar på pajero
  12. Mycket har hänt med bilen. Det är bara lite detaljer som återstår.
  13. Idag har det hänt lite med bilen inredningen i bagaget börjar ta form!
  14. ARB kompressorn har inte mycket att komma med här. Gast 12v 46amp kompressor som pumpar upp 2st 12l tankar från 0bar till 8bar på 4min. Lite overkill men jag har ju inte brist på luft iallafall😎
×
×
  • Create New...