Jump to content

DenkTheTank

Basic Member
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Personal Information

  • Ort
    Nynäshamn
  • Land
    Sverige

Overlanding information

  • Fordon
    Mitsubishi
  • Kommunikation
    Ingen com-radio
  • Övernattning
    Annat
    I bilen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

DenkTheTank's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Dedicated
  • First Post
  • Week One Done

Recent Badges

17

Reputation

  1. Har väntat på bilder på kopplingen för att kunna skicka iväg, då jag inte har någon bra förklaring till vad det är för koppling eller hur den ser ut, tänkte inte på att kolla så noga eller ta egna bilder när den gick sönder. Frågade verkstan om åtminstone en förklaring på slangen/kopplingen och fick att den går från passagerarsidan till förarsidan och in i bromsservon. Har bara frågat dalhems men kom inte så långt med det lilla jag kunde ge dem. Men gav lite förslag till verkstan om sidor de kunde höra av sig till. Har inte kollat på FB, har inte det så har inte haft en tanke på att kolla där.
  2. Ja jag har inga höga tankar om dem. Men de ingår i en stor verkstadskedja så man antar att det bör finnas lite krav på dem ifrån början.
  3. En liten uppdatering. Jag har fortfarande inte fått några bilder på slangkopplingen trots att verkstan har haft bilen sen 19e juli. Efter några mail där verkstan sa att de skulle fixa bilder så sa de tillslut att slangen låg hos en hydraulikfirma, efter att de sa i några mail att de skulle hämta den så gav jag det en vecka men inget hände så jag mailade hydraulikfirman och bad dem om bilder. Fick till svar att verkstan fick tillbaka slangen för "någon vecka sen" Så ett nytt mail till verkstan och frågade vart mina bilder var någonstans. Svaret då var att de ska jobba på det eftersom alla är tillbaka från semestern, sen kom ytterligare ett mail där de sa att de har gett slangen till lantmännen. "Lantmännen har specialbeställt någon koppling från en MC-verkstad. Som han hoppas kan funka för att få ihop slangen."
  4. Tackar. Ska kolla där. Bilen är ifrån 1990 Har ringt verkstan och bett om bilder, men han som tog imot ärendet är på semester och han som jobbar nu kom tillbaka förra veckan. Han visste inget om vad felet på bilen var, men han ville försöka få tag på en första personen för att veta vad felet var(tydligen. Svårt att få tag på honom), försökte förklara men han verkade inte riktigt förstå att en slang har lossnat och jag vill ha en bild på kopplingen mellan slang och servon.
  5. Hej. Det är så att jag köpte mig en Jeep Cherokee -90. Men på väg hem så lossnade en slang till bromsservon så fick ringa bärgare. Nu är det så att verkstan säger att de inte kan hitta någon koppling som passar och bad mig leta efter en. Han sa att det var samma som satt vid bromsarna. Det var mörkt ute när det hände så jag såg inte riktigt vad det var för koppling, och tänkte att verkstan kan lösa det så tänkte inte så mycket på det. Slangen går ifrån passagerarsidan till förarsidan i motorutrymmet, är det någon här som kan tänkas veta vart man kan få tag på slangkopplingar? Har inte fått så mycket info ifrån verkstan än. Mvh Dennis Norin
  6. Okej. Utbudet på ZJ är större i rätt prisklass, så lite därför jag börjat snegla på dem. Men har läst en del om vanliga fel på bla viscokopplingen och växellådan. Eller att den helt enkelt dör medans man kör. Är det något du har erfarenhet utav?
  7. Går i funderingarna på att skaffa mig en gammal jeep, budget för bilen är 50k, att använda som fiske/camping bil. Den kommer inte att användas som DD och bara lättare offroad körning, så jag undrar vad folk har för erfarenheter och rekommendationer gällande Cherokee och grand Cherokee. Är det någon större skillnad gällande driftsäkerhet? Lätthet att skruva med?kostnad på reservdelar som kanske är vanligare att man måste byta? Att man kommer behöva skruva med en gammal bil för 50k räknar jag med, men kan ju vara skillnad mellan dem. 2" höjning och lite större däck är väll det som är säkert att fixa. Tackar för svar.
  8. Kör själv l200, fast 2012 med snart 16k på mätaren. Går än så länge original men den tar sig fram på de ställen där jag har velat åka, tar sig över stock och sten och genom leriga åkrar såväl som upp för hyfsat branta(i min mening) sandiga "stränder". Ena dämparen fram har pajat och bytt bränslefilter är väll det ända som har varit med den, förutom rostiga bromsok. Förutom överhänget bak så trivs jag riktigt bra med den. Skulle vilja ha typ en jeep charokee för den är lite smidigare, men flaket är oftast fullt när jag åker så får stå ut med längden.
  9. Tänkte se hur det gick med bytet utav dämparna? Blev det något lyft?
  10. Blir en del flugfiske. Istället för att åka fram och tillbaka till fisket när jag är ledig så brukar det bli minst en natt i hammock, i mellan åt blir det lite längre resor och utforskar nya vatten. Så att möta upp någon och utforska vatten eller följa förslag skulle vara trevligt.
  11. Kör en perkulator efter att ha tröttnat på kokkaffe. Funkar lika bra på platta, stormkök som öppen eld.
  12. Tackar. Ja jag använder den i vardagen också så vill hålla ner vikten på bilen, sen kommer jag inte in i garaget med taktält 😇 jag har tänkt skaffa något att ha över sidan på bilen, har tittat runt lite på olika lösningar
  13. DenkTheTank

    L200

    Ny på forumet och i hela denna värld! Började sakna att tälta och vara ute längre tid i skogen, sen snubblade jag över overlanding på Youtube varvid drömmar och planer på att fixa iordning min L200 för att kunna sova i när man är ute och fiskar. Fattigmans-lösningar, men gillar att fixa något eget så långt det går. Har inte hunnit göra några modifieringar än, men har byggt ett hyllplan med förvaringslådor så att jag kan få in packning för en vecka eller två under sovplatsen. Tältet är ett test för att ha en grund inför ett eget bygge. Backbelysning och dubbla backkameror för att lättare kunna backa och vända när man är själv i skogen.
×
×
  • Create New...