Hade förra året smygstartat med ljudisolering och indragning av matarström från startbatteriet via ett laddningsrelä. Den konstruktionen har nu rivits ut och jag har tömt hela bilen på inredning.
Samt att bakväggen bakom stolarna rök. Så nu har ljudisoleringen blivit ännu viktigare då hela bilen är som en resonanslåda.
Valet av asfaltsmatta föll på SilentCoat då jag jobbat med dessa mattor tidigare samt att dom fått bra recensioner. Totalt så har det gått ca 9 kvm asfaltsmatta till hela bilen. Har kvar taket i förarhytten att isolera men då har jag ett paket kvar att använda mig av. Skar asfaltsmattan i längder just för att man inte behöver lägga hela ark överallt, samt att den blir mer lättjobbad 🙂
Efter att ljudisoleringen i golvet var klart så fortsatte jag med att städa upp plåten och ta bort den lilla rost som fanns.
1. Slipade bort rost
2. Rengjorde med avfettning och klibbduk.
3. Målade sedan på rostkonverterare, bara för att vara helt säker på att all rost är borta!
Efter dom 3 stegen så satte jag igång med att tillverka reglar för att få lite mer utrymme för isolering i golvet. Kapade att reglar i 10mm tjocklek då jag lyckats hitta 10mm cellplast.
Efter reglingen så for jag och köpte röd rostgrundfärg som egentligen är till för stålbalkar. Tanken är att jorden ska gå under och helvetet frysa till is innan golvet i bilen börjar rosta inifrån!
då detta fått härda över natten med en byggfläkt på relativt låg värme så kunde jag äntligen gå på med den vita täckfärgen! Den vita färgen blev en klassisk vit hammarlack 😁
Mer bilder kommer då jag fått påbörja isoleringen av golvet!
P.S fick hem ett paket idag som bestod av en taklucka från fiamma och ett elintag som ska sättas in i bilen så man får in 220v i bilen D.S