Jump to content

Uppdatering av forumet


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

Spännande!  Blir nog bra :)

Noterade dock denna vecka en mindre ”issue” med forumet och visning på mobilen.

När man läser en tråd med bilder i liggande format, på mobilen, så ”squeezas” bilderna ihop och tappar därmed proportionerna. (Detta om man har mobilen i stående format)

Kolla möjligen om det är ngn inställning för gränssnittet.

(Jag noterade detta i tråden med engelsk text rörande medlemmen fr DK nyligen och sitter själv med en iPhone)

07809120-2BD3-434A-912B-2749B9C0A976.png

BC8E2E31-0FDF-405B-B206-2F6370EAFDB4.png

Edited by CampForCer
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 11 months later...
  • Administrators

Då är "monster-uppdateringen" av forumet genomfört. Nytt utseende och funktioner kan kanske kännas lite ovant, men jag hoppas att det går sig till för samtliga.

Det är ett par funktioner som inte fungerar längre (Skall se om det går att uppdatera dessa)
 

  • Overlanding Map
  • Välkommen till forumet (Automatisk epost)
  • Featured Content
  • Member list pro

Dom flesta av dessa används inte av någon, i alla fall inte aktivt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 10/5/2020 at 8:30 AM, Andreas.E said:

Då är "monster-uppdateringen" av forumet genomfört. Nytt utseende och funktioner kan kanske kännas lite ovant, men jag hoppas att det går sig till för samtliga.

Jeg leser forumet 90% av tiden på telefon, og da stort sett i Safari. De resterende 10% er i Chrome, på pc.
Jeg opplever utfordringer med sitater i Safari, med det som jeg gjør her nå: jeg siterer deg, men sletter mye av quoten da det ikke er alt som skal siteres.
Men i Safari opplever jeg at tekstboblen så "låser seg", og ikke kan redigeres mer. Det skjedde sist i tråden til Ove.

Så den prøvde jeg å redigere i Chrome på PC i dag, men det var da ikke mulig å flytte teksten under sitat-boblen, hvis du skjønner.

Her skulle jeg skrive: Ok, du vant.
Men fikk ikke skrive noen ting. Endte opp med å slette innlegget og skrive det på nytt på pc.

image.png.68235f4c223ffa67b79a0aeb455eb617.png

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
On 10/5/2020 at 8:30 AM, Andreas.E said:

Då är "monster-uppdateringen" av forumet genomfört. Nytt utseende och funktioner kan kanske kännas lite ovant, men jag hoppas att det går sig till för samtliga.

Det är ett par funktioner som inte fungerar längre (Skall se om det går att uppdatera dessa)
 

  • Overlanding Map
  • Välkommen till forumet (Automatisk epost)
  • Featured Content
  • Member list pro

Dom flesta av dessa används inte av någon, i alla fall inte aktivt.

Kartan har jag använt ett antal gånger och den tyckte jag var MYCKET bra när jag har kört sönder runt om i landet (världen)!!!

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, iknutis said:

Jeg leser forumet 90% av tiden på telefon, og da stort sett i Safari. De resterende 10% er i Chrome, på pc.
Jeg opplever utfordringer med sitater i Safari, med det som jeg gjør her nå: jeg siterer deg, men sletter mye av quoten da det ikke er alt som skal siteres.
Men i Safari opplever jeg at tekstboblen så "låser seg", og ikke kan redigeres mer. Det skjedde sist i tråden til Ove.

Så den prøvde jeg å redigere i Chrome på PC i dag, men det var da ikke mulig å flytte teksten under sitat-boblen, hvis du skjønner.

Her skulle jeg skrive: Ok, du vant.
Men fikk ikke skrive noen ting. Endte opp med å slette innlegget og skrive det på nytt på pc.

image.png.68235f4c223ffa67b79a0aeb455eb617.png

Ahh   Just DEN kan JAG vara skyldig till...   :-)     Det var trassel med att lägga in videon i inlägget på ett bra sätt. (Senare länkade jag istället in fr YT).  Eftersom jag inte var nöjd med inlägget där den först inbäddade videon låg så satte jag "Hide/Dölj" på inlägget då jag tänkte ändra det senare. Sedan fann jag inte tillbaka till detta inlägg och skrev istället ett helt nytt.

  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...