Jump to content

Avgaser, utsläpp och krav - EU


CampForCer
 Share

Recommended Posts

Så hände det, igår - utan att någon hörde eller nämnde det i media!

EU har gjort det igen ?

Först - grattis alla norrmän som inte tillhör EU ?

Blir kul att se hur de skall hantera alla fordon som inte är Euro6 och få dessa ombyggda. Dessutom lär ju alla dessa gamla bilar tvingas till besiktningen, med allt vad det riskerar föra med sig om man ”fixat” med sin motor.

Undrar var de drar gränsen i ålder för bilar? Skall en gammal Toyota LC 80 fixas?

Nedanstående beslutades under EU-mötet igår, 2019-03-28

F092E702-B2C0-408A-92E9-DCF60ADFA1C8.thumb.jpeg.ea09e3ed844c65570867a74486fea80c.jpeg

F8841414-D5CE-4129-993F-503CD5C4A634.thumb.jpeg.a1bb5b467d3198d6c044a8772b4bb0cc.jpeg

 

Baseras på tidigare förslag i Tyskland (se övrig text nedan). Tyskland kom med förslag för en tid sedan - nu har EU beslutat att så skall det ske.

08C2BC69-0D6B-4A78-83D8-44269CA28A75.thumb.jpeg.20ba747cf6b700f6cdfb71d90866b6cf.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hoppsan, det här visste jag inte om...

Har tänkt på detta förut. Hur regeringen försöker tvinga in folk i nya bilar, när sannolikt det mest långsiktigt miljövänliga är att "använda begagnat". Har tänkt tanken på varför de inte godkänner eller föreslår och kanske till och med bekostar en eftermontering av rening på äldre bilar istället för propagerar för nytt nytt nytt hela tiden. 
Så på ett sätt blev jag väl positivt överraskad, meeeen de kommer nog klara av att fucka upp det här också :lol::S

Frågan är vart gränsen går i vilka bilar de anser vara "möjliga att fixa". 

 

Edit: Plus, vår regering kommer nog missa ordet "åtgärda" och bara satsa på att "ta bort" :ph34r::D
Edit2: Oavsett vilket alternativ det blir, så är det garanterat till nackdel för våra plånböcker i alla fall... :/

Edited by JohnE
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, JohnE said:

Hoppsan, det här visste jag inte om...

Har tänkt på detta förut. Hur regeringen försöker tvinga in folk i nya bilar, när sannolikt det mest långsiktigt miljövänliga är att "använda begagnat". Har tänkt tanken på varför de inte godkänner eller föreslår och kanske till och med bekostar en eftermontering av rening på äldre bilar istället för propagerar för nytt nytt nytt hela tiden. 
Så på ett sätt blev jag väl positivt överraskad, meeeen de kommer nog klara av att fucka upp det här också :lol::S

Frågan är vart gränsen går i vilka bilar de anser vara "möjliga att fixa". 

 

Edit: Plus, vår regering kommer nog missa ordet "åtgärda" och bara satsa på att "ta bort" :ph34r::D
Edit2: Oavsett vilket alternativ det blir, så är det garanterat till nackdel för våra plånböcker i alla fall... :/

Hehehe

Dina rader summerar nog exakt vad jag tänkte...  :-D 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...