Jump to content

Alternativt media for Overlanding


LantzPatrol
 Share

Recommended Posts

Liten fråga till farbröderna @Andreas.E och @Wiberg

Har ni funderat på om att skaffa en discordserver till Overlanding.nu?

Tanken slog mig när jag satt på Bali. Så bra som forumet nu är så är det lite meckigt när man är på resande fot, webläsargränsnittet är lite långsamt och notifieringarna ser man ju bara om man är inne på sidan.

Har själv rätt mycket discordserver jag är med i med olika former av ämnen/hobbies och det är ett smidigt forum då man utöver kanaler enkelt kan både chatta eller även prata i samtalsrum och snabbt får aviseringar i ämnen man taggas i eller annonseringar som sker. Och med både app och webläsargränssnitt är den enkel att komma åt. Tänkte att det kan vara ett bra komplement som är en flexibelt kommunkationsform

 

Bara en liten tanke :)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Som Farbror så svarar jag följande då Gustav ;) :

Vi önskar att hålla all kommunikation på en plattform för att alla skall kunna få med sig allt. Det är bland annat därför vi alltid styr in frågor från FB till forumet, just för att samla kommunikationen på ett ställe.

Med det sagt, det är inte säkert att forumet kommer att se lika dant ut för alltid och evigt men just nu finns det inget som kan konkurrera med den typen av plattform IMHO.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Förstår resonemanget att man vill hålla sig till en plattoform för kommunikation. FB personligen anser jag som en dålig variant av ett forum för denna typ av verksamhet så det är mer en bra plattform för marknadsföring än för att kommunicera på. Discord är mer ett smidigt komplement.

 

Det var bara ett litet förslag, men då vet jag hur Ni resonerar :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...