Jump to content

Surfplattor/Mobiler


Thony
 Share

Recommended Posts

Vet ej om det finns en tråd som handlar om surfplattor/mobiler såg ingen Admin får i så fall flytta tråden.

 

IMG_20190616_093736.thumb.jpg.d15f291b0294ba32635ef42b660cb655.jpg

I fredags så åkte surfplattan i backen en Huawei media pad 5 LTE super nöjd med bild mm, men de tål inte mycket tappade från ca en 1 meter ner på sprängsten först däcken nu surfplattan vad blir det nästa gång, så nu blir det till att köpa ny.

Berätta vad ni använder så kanske jag kan få lite köptips.

Tack på förhand

Thony

 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Inte så mycket till tips från mig, för jag använder något liknande Huawei MediaPad T5, otroligt nöjd med denna.. lite dåligt ljud kanske, men fungerar perfekt att köra kartor på, sedan är den väldigt prisvärd.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, Andreas.E said:

Inte så mycket till tips från mig, för jag använder något liknande Huawei MediaPad T5, otroligt nöjd med denna.. lite dåligt ljud kanske, men fungerar perfekt att köra kartor på, sedan är den väldigt prisvärd.

Jag hade denna Huawei MediaPad M5 10.8" surfplatta 64 GB 4G (grå) super bild och ljud, kanske köper samma model igen för de är ju riktigt prisvärda, men man är ju lite orolig nu när Amerika håller på och vill hindra Hauwei, men det är kanske bara ord krig?

Link to comment
Share on other sites

Jag har kört iPad i alla år, väldigt nöjd med den/dem.
Bra GPS mottagning och många bra navigations-appar. 
Sen brukar det slinka med en film från iTunes (som jag aldrig hinner se klart).

Har man väl börjat med Apples "infrastruktur" är det svårt att slita sig 🙄
Sen har jag köpt en del "livstids" uppdateringar å annat på de olika nav-apparna, och då blir man ju lite mer bunden, så inte bara Apples fel.

För tillfället 6300kr för 128GB med 4G, nästan så jag blir lite sugen själv ... 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tycker ni aldrig att en >10" är för stor? Det är klart att man vill ha en så stor som möjligt när man sitter framför brasan och scrollar runt, eller man behöver få översikt och leta runt efter alternativa vägar osv. Men jag tänker att när man "bara kör" så är den större än nödvändigt och skymmer delar av reglage och instrument i bilen. Personligen har jag snöat in på iPad Mini med 7,9". Känns mer hanterbar.

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Jonas Andersson said:

Tycker ni aldrig att en >10" är för stor? Det är klart att man vill ha en så stor som möjligt när man sitter framför brasan och scrollar runt, eller man behöver få översikt och leta runt efter alternativa vägar osv. Men jag tänker att när man "bara kör" så är den större än nödvändigt och skymmer delar av reglage och instrument i bilen. Personligen har jag snöat in på iPad Mini med 7,9". Känns mer hanterbar.

Kan ju (som vanligt) bara tala för mig själv, men stora iPaden funkar bra för mig/oss, den sitter på sidan av konsolen och täcker inga instrument eller annat.

Dock tar den upp lite av "benutrymmet" för passageraren, men det är extremt lite och har funkat i 10 år :) 
Kika i min garage-tråd för bilder på hur den sitter om du vill ha inspiration. 


Sen tror jag att mini-iPad funkar minst lika bra, men tror det knappt fanns när jag byggde bilen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@MrWIB Sådär! Nu har jag läst igenom hela din 23 sidors byggtråd på toyota4x4. Fint bygge. Jag har kollat delar av tråden tidigare. Men det var ett tag sedan så det var välkommen läsning ändå. Härligt att se att det finns folk som lägger tid på mindre häftiga prylar, men mycket viktiga saker som t.ex. diff-breathers osv. Tänker likadant själv. (Även om det nu inte alltid blir omsatt till verklighet.) Det är så mycket annat än "stora fräna MT-däck och en värstingbullbar med största vinschen" som gör ett bra overlandingfordon. En massa små "tråkiga" uppgraderingar som i slut änden håller dig själv och din familj säkra under resan och får er hem igen.

Ja... Efter timmar framför datorn och bara kaffe kanske jag inte formulerar mig så väl längre. Men jag antar att du vet vad jag menar.

Slutsats: Det blir iPad Mini.

  • Thumb up 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

iPad mini til Topp GPS. Iphone og dobbel din stereo med Apple Car Talk, der vi kan kjøre for eksempel Google Maps. iPad holderen fra Brodit er nå montert litt høyere slik at jeg har tilgang til brytere for ekstralys osv. Telefonholder fra Biltema, den er dårlig og skal byttes ut til noe bedre.

96076B13-C09E-40B0-9827-D7637E81431D.thumb.jpeg.475723a3c073398ff2a5c8c871f559eb.jpeg.2ae5d314d2597dd841a7bb4e6d5b2309.jpeg

  • Like 2
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...