Jump to content

Overlanding.nu - Höstresa 2019


Recommended Posts

  • Administrators
1 time siden, Peter Christensen sa:

Hvor mye skal vi ha med i mønt og sedler til bompenge, tenker dere?

Det står i dokumentet som är postat lite längre upp, men vi misstänker kr 400,- 
Jag tänker det kan vara smart att ta ut en del i 50,- 100,- 
 

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Japp...

Det är nog så att vi fortfarande är helt satt ut av hur fantastiskt bra det var :) .

Det kommer ett resebrev om inte så länge med några heeelt sjuka bilder ( har sett en försmak av vad Mr Eriksson knipsade ).

Ingvar gjorde ett fantastiskt jobb med att guida oss runt i ett alldeles fantastiskt område i ett väder som knappt går att föreställa sig.

Så ha lite tålamod så ska du se att det kommer både bilder och kanske lite film ;) . 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vi måtte desvære kaste håndklædet før turen faktisk var startet!! 😪 Indkøbt var laavu og ovn, men ikke samme i butik. I tillegg gjorde vi klassiske feilen, og ikke prøve opsætte nye teltet før turen(idiotisk), så ovnen gik ikke og bruke i teltet!! Heldigvis hadde vi i tillegg indkøbt vinter soveposer. Men det var en veldig lang og kold nat på camp moelv, og vi valgte at pakke og køre hjem fredag morgen. Nu er løsningen fundet, så laavu og ovn kan samkøres 😁 Vi er klar for næste tur, sommer som vinter. Vi vil gerne takke for modtagelsen vi fik fra alle, og hjælpen vi fik. Utrolig stemning, koseligt og morsomt sammenhold, selvom jeg fornemmer en vis mobning af landrover folket, overalls osv 😀

Tusen takk fra oss.

Vi er med næste gang.

Mvh Peter og Nina.

  • Like 2
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Var veldig hyggelig å treffe dere Nina og Peter. Det med Land Rover mobbingen tror jeg går mest på misunnelse😎 Synd at det ble for kaldt. Kan være lurt å teste utstyret i litt mer kontrollerte former, enn oppe på fjellet i vind og snø. Klær i ull når man kryper ned i soveposen er et must under slike forhold, det er bedre å kle av seg litt i løpet av natten. Jeg ligger også i telt og på en type lav feltseng, oppe på sengen har jeg et liggeunderlag for isolasjon mot den kalde luften under sengen, og liggeunderlag med luft over det for komfort. På toppen av dette så har jeg et tovet lite teppe i ull som kona har strikket til meg. Soveposen min tror jeg har komforttemperatur rundt -30 grader, da skal det være ekstremt kaldt før jeg fryser. Denne posen blir selvfølgelig for varm om sommeren, så da må jeg vel tilstå at jeg har tre soveposer, men da har jeg jeg jo en til enhver temperatur :-)

Luftfylte liggeunderlag (unntagen de som er fylt med dun) isolerer dårlig, så derfor viktig å ha noe isolerende på toppen av det. Jeg vet at @Wiberg bruker en "Jerven duk" over soveposen når det er kaldt, da forsvinner ikke den varme luften opp i toppen av teltet. Lurer dere på noe når det gjelder teltliv i kaldt vær så spør på forumet, mange av oss kan bidra med gode tips.

Vi ses på neste tur.

03C82B0F-940B-45B5-AD71-58A4773221F9.jpeg

Edited by Spoon
  • Like 4
  • Thumb up 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...