Jump to content

Flugfiske


Christer
 Share

Recommended Posts

Flugfiske har jag aldrig provat, men maj varje år försöker jag dra ihop lite folk och välja en sjö i Värmland där det övernattas och fiskas. Och gärna lite körning i närheten också. 2020 är det sjön gapern

den turen tar jag kontakt med dig om i god tid när datum är bestämt, men då är det alla sorters människor med, amatörer som lite mer intresserade fiskare, och alla sorters fiske.

jag ser mig som en ren amatör som håller på med mest kastspö och lite trolling.

så flugfiske har jag alltid sett som lite svårt och aldrig provat.

men eftersom vi bor ganska nära varandra så hör gärna av dig någon gång när du är ute så kommer jag och kikar hur det går till😊

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Andreas said:

Flugfiske har jag aldrig provat, men maj varje år försöker jag dra ihop lite folk och välja en sjö i Värmland där det övernattas och fiskas. Och gärna lite körning i närheten också. 2020 är det sjön gapern

den turen tar jag kontakt med dig om i god tid när datum är bestämt, men då är det alla sorters människor med, amatörer som lite mer intresserade fiskare, och alla sorters fiske.

jag ser mig som en ren amatör som håller på med mest kastspö och lite trolling.

så flugfiske har jag alltid sett som lite svårt och aldrig provat.

men eftersom vi bor ganska nära varandra så hör gärna av dig någon gång när du är ute så kommer jag och kikar hur det går till1f60a.png

 

De låter som en trevlig tur🙂så hör av dig när du vet mer datum osv👍fluga är lite svårt i början men när man väl får in tekniken då funkar de oftast🤣De kan jag göra jag har extra spö å rulle så du kan testa med😁

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Blir en del flugfiske. Istället för att åka fram och tillbaka till fisket när jag är ledig så brukar det bli minst en natt i hammock, i mellan åt blir det lite längre resor och utforskar nya vatten.

Så att möta upp någon och utforska vatten eller följa förslag skulle vara trevligt.

 

 

  • Like 1
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...