Jump to content

Trans Euro Trail


Rylander
 Share

Recommended Posts

Nu har vi kört sträcken Ulricehamn-Gunnarskog med 4x4 bil. En sträcka på ca 50 mil. Första etappen var Ulricehamn-Hjo, etapp två Ulricehamn-Degerfors och etapp tre Degerfors-Gunnarskog.

Film från första etappen (det kommer två filmer till)

 

  • Like 6
  • Thumb up 3
Link to comment
Share on other sites

Det var lätt körning men visst vi fick lägga i 4wd lågväxel vid ett par tillfällen. Lite spännande var det när vi kom in på mindre stigar och skogsvägar, skall vi behöva vända eller inte. Men inte någon gång vi behövde ta alternativ väg.

  • Like 2
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 11 months later...

Nu är ju spåret uppdaterat med ett nytt spår i år. Har inte kollat hur mycket förändringar det är. I somras körde vi ”gamla TET” från där det kom in i Sverige i Dalarna till en bit norr om Strömsund. Det var 90% grusväg och 9,9% asfalt. Faktiskt ett ganska tråkigt spår. Det är en kilometer eller två där du behöver 4x4 med lågväxel. Alternativ finns. Annars funkar vilken bil som helst. Sen finns det även en rasad bro på ett ställe. Där underlättar höjning, MT-däck och sandstegar. Vinsch är ett måste. Annars finns det en alternativ väg ett par kilometer söder ut. Men nu är ju spåret uppdaterat...

 

Jag skulle inte köra spåret igen då jag bara ger det 2 av 5 i betyg. Visst var det några vackra delar och de där intressanta 2 km som nog inte var helt lagliga.

Hur som så har jag ändå tänkt mig att någon gång köra resterande del upp till finska gränsen.

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...