Jump to content

Pajero 2015


Geronimo81
 Share

Recommended Posts

God kvæll!

 

Skriver från min norska arbetsdator, så vissa bokstæver ser før jævliga ut.

 

Ær spekulant på en Pajero från 2015. Ær intresserad av att høra från er som æger liknande hur dessa ær i drift. Kænda fel osv osv

 

Vore tacksam om bara ni som æger har ægt liknande kan svara, så slipper det bli en tråd från helvetet med gissningar och "jag har hørt"

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Geronimo81 said:

Skriver från min norska arbetsdator, så vissa bokstæver ser før jævliga ut.

Vore tacksam om bara ni som æger har ægt liknande kan svara, så slipper det bli en tråd från helvetet med gissningar och "jag har hørt"

Neinei, bokstavene ser helt flotte ut de! 👍

2015-modellen er i praksis samme bilen som kom på markedet i 2007 (høsten 06).

Det har vært noen mindre facelifter bl.a i 2009, 2012 og 2015. Men det er ikke store forskjeller på modellene. I 2015 ble det litt bedre støydemping enn tidligere, men jeg syns ingen av Pajeroene har vært spesielt plaget med støy.

En bil som i bunn og grunn er plaget med lite feil. AC-kompressorne har en tendens til å bli slitt rundt 200k. Har vært borti 3 V80 med defekt ac-kompressor. Oljetrykksbryter på motor kan sprekke og fylle motorrommet med olje, plastglider på kamkjedet må byttes med jevne mellomrom, EGR-ventilene kan kokse igjen ved mye småkjøring. Og rust da; viktig med god antirust-behandling, spesielt bakluken, hjulbuer bak og sidene av reservehjulsbrønnen ruster.

Hjullager, opphengskuler og styreledd holder 200k km med normal kjøring.

Bortsett fra dette er det trygge og gode biler, kapable i terrenget og veldig gode å kjøre på asfalt også.

 

Når det gjelder den siste kommentaren din, lurer jeg på om du har hatt problemer med noen her på forumet? For det er ikke noe vi er plaget med her. Det er voksne og ofte svært kunnskapsrike personer som svarer.

 

Edit;

Skal jeg være litt negativ, er det to ting jeg ikke liker med Pajeroen. Det ene er det syke hengerfestet, som er garantert å grave seg ned i det som er av jord og møkk. Og at reservehjulet henger på bakdøren og tar opp plass. Med større hjul på bilen får du aldri bruk for et reservehjul i orginalstørrelse uansett.

Edited by iknutis
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, iknutis said:

Neinei, bokstavene ser helt flotte ut de! 1f44d.png

2015-modellen er i praksis samme bilen som kom på markedet i 2007 (høsten 06).

Det har vært noen mindre facelifter bl.a i 2009, 2012 og 2015. Men det er ikke store forskjeller på modellene. I 2015 ble det litt bedre støydemping enn tidligere, men jeg syns ingen av Pajeroene har vært spesielt plaget med støy.

En bil som i bunn og grunn er plaget med lite feil. AC-kompressorne har en tendens til å bli slitt rundt 200k. Har vært borti 3 V80 med defekt ac-kompressor. Oljetrykksbryter på motor kan sprekke og fylle motorrommet med olje, plastglider på kamkjedet må byttes med jevne mellomrom, EGR-ventilene kan kokse igjen ved mye småkjøring. Og rust da; viktig med god antirust-behandling, spesielt bakluken, hjulbuer bak og sidene av reservehjulsbrønnen ruster.

Hjullager, opphengskuler og styreledd holder 200k km med normal kjøring.

Bortsett fra dette er det trygge og gode biler, kapable i terrenget og veldig gode å kjøre på asfalt også.

 

Når det gjelder den siste kommentaren din, lurer jeg på om du har hatt problemer med noen her på forumet? For det er ikke noe vi er plaget med her. Det er voksne og ofte svært kunnskapsrike personer som svarer.

Heheheh,

 

Jag skrev så før folk frågar varfør mina bokstæver ser skumma ut. Heheh. 

 

Denna bilen har enbart rullat 5000+ mil och verkar fræsch på bilderna. Jag har tyværr inga møjligheter att syna den då den står några hundra km hemifrån. Så jag kommer ju få lita på sæljaren att den ær i bra skick. Den står uppe hos Folkes Bil i Strømsund. Tanken ær att om jag handlar den så flyger jag ner dit næsta gång jag ær påvæg från jobbet.

 

Nej, ingen har varit elak eller så, men jag vill slippa massa info från folk som inte har en liknande bil eller bara fått høra från vænner. Vill ha førsta hands info.

Link to comment
Share on other sites

Alt det viktige på Pajeroen holder bra; elektronikk, motor, gir og differ.

Skal du kjøre mye i vann, er det litt vanskelig å forlenge diff-breathers på de. På foraksel er det nemlig bare en enveisventil, så du må selv gjenge opp og sette inn en tapp hvis du vil ha en slange opp i motorrommet.

Ellers er det som sagt utrolig lite feil på de.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 12/3/2019 at 4:21 PM, Geronimo81 said:

Jag tackar så mycket før tipsen. Får se om det blir affær.

Rost är det jag absolut skulle titta noggrant på och som iknutis säger om just rost. Men om den rullat 5000+, vettekatten om det kommer finnas rost.. Det jag kan säga är att min har rullat 26000 och är fortfarande glad i hågen - pepparpeppar. Lycka till!

Edited by Veofasa
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Blev det något köp? 

Har ägt en 2001 diesel i 6 år och den var jag väldigt nöjd med.

Dom årsmodellerna var det dålig soppapump i som är väldigt dyr att byta. Sen bytte dom system 2007 och då blev dom ännu mer driftsäker, höjde insprutstrycket från typ 150 mpa till 180, vid 2010 fick den en ny uppdatering från 170 hk till 200hk och höjde insprutstrycket från 180 till 200 mpa. 

Runt 2014-2015 fick hela bilen en efterlängtad bättre ljudisolering så det är smart att köpa en -15 då dom alltid haft dålig isolering vilket gör dom burkig. 

Hjullager och rost är dom enda större svagheterna, allt annat är sagt.

Annars är det en superbil! Snygg i stan och i skogen, bra väghållning pga individuell hjulupphängning fram och bak. Inte bästa bilen för värsta offroadspåren men allt annat 👍

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...