Jump to content

Off Road/ Recovery träff Skien, Telemark, Norge 07.03.2020


Recommended Posts

  • Moderators

Vi har fått ett fint erbjudande av KNA Telemark om att få använda oss av deras Off Road område och deras OFA ( off road för alla ) område för deras klubbpris: 150kr/ dag eller 250:-/ för hela helgen ( försäkring på 75:- per person i bilen tillkommer, gäller hela helgen ).

Vi tänkte att detta får bli årets Vinterträff då snön tyvärr lyser med sin frånvaro ( kan faktiskt bli en god del snö där nere om vi har tur ).

Detta är ett utmärkt tillfälle att bekanta sig med sin bil under ordnade omständigheter med professionell personal tillgänglig.

Vi, Overlanding.nu, tänkte samtidigt hålla en kurs i Recovery: Vad, hur och när man använder sig av utrustningen man släpar runt på - vinsch, snatch strap, maxtrax, hi-lift etc.

Alla kostnader hanteras av KNA Telemark.

Har ni frågor så ställ dem gärna i tråden så svarar vi och @Marius Myhre så gott vi kan. Skriv gärna om du kommer också.

Om tillräckligt många är intresserade av gemensam middag på lördag kan vi ta med " Dödsgrytan " och göra en god kycklinggryta :D .

 

  • Like 4
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Moderators

Vi är flera stycken som kommer att möta upp redan på Fredag eftermiddag/ kväll. Alla är självklart välkomna :D .

Jag är i dialog med arrangörerna om var vi kan slå upp vårat läger och om vi kan handla ved av dem.

Återkommer med mer info så fort jag har den och även med en Google Maps punkt. 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

On 2/3/2020 at 9:26 PM, kjetil said:

Expeditionnorway  tar med seg noen varer til dette treffet og 

 kjører supertilbud på tiredeflators, kinetic rope, factor 55 flatlink,  og swags   til overlanding.nu medlemmer på dette treffet.  

Hei Kjetil!
Finner ingen tire deflators i nettbutikken deres. Kan du skrive litt om hva dere har?
Jeg kommer meg ikke nedover selv, men med gode tilbud må det være muligheter for å få en av de som skal dit til å handle for meg. :D

Link to comment
Share on other sites

Hola Senior`s

Håper dere er litt klare for å få testet bilene deres . KNA Telemark gleder oss veldig til å ta dere i mot.

 Snøen glimrer fortsatt med sitt fravær men jeg er sikker på at vi skal få det morsom uansett. 

Overlanding.nu kommer til å sette opp camp ved Fjellvannet som er ca: 50 min nord for Skien.

Fint om alle tar med litt ved til felles bål.

 

Fredags 7.Mars INFO:

Felles avreise fra Skien Jernbanestasjon  KL:18:00.  For de som ønsker å kjøre sammen til Camp.

Link til Camp for de som ønsker å kjøre direkte:

 https://www.google.no/maps/place/59%C2%B023'12.7%22N+9%C2%B032'57.3%22E/@59.3868577,9.5470493,642m/data=!3m2!1e3!4b1!4m6!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d59.3868552!4d9.549238

 

 Bilderesultater for fjellvannet luksefjell

 

Lørdagen 8.Mars:

Avreise til kjørefeltet 10:00. (ca 30 min kjøring)  (Blir på ikke brøyta vei hvis det kommer snø)

Litt praktisk info angående kjøreområdet og treffet: https://www.facebook.com/events/186414202433130/

(Overlanding.nu medlemmer får medlems pris hos KNA 150kr pr bil. Forsikring på 75kr per person kommer i tillegg)

Viktig at dere har brannslokker og oljesoppsamler i bilen (Oljesoppsamler=spylerveskekanne osv)

 

 

KNA Telemark har kiosk og serverer Hamburger/ pølser osv... hele dagen.

Overlanding.nu/KNA Telemark gjennomrører vinsje kurs KL:12:00 på Lørdagen.  

(KNA Telemark har et eget område som benyttes for forhandlere som vi får tilgang til. Her er det trygge og fabrikkerte hindere som bilene kan  teste seg)

Bildet kan inneholde: utendørsBildet kan inneholde: tre, plante, utendørs og naturBildet kan inneholde: himmel, tre, sky, fjell, utendørs og natur

Gåsegang KL 13:00: 

Avreise til camp ca 16:00

Felles bålkos og skrøner rundt bålet resten av kvelden.

Søndagen 9.Mars:

Pakking av Camp og avreise når en måtte ønske 

 

Er det noen som har spørsmål så bare ta kontakt.

Legger ved et par linker til tidligere treff i  området:

https://www.youtube.com/watch?v=wWYAcsvrcF4

https://playtube.pk/watch?v=AoYhTF4Wop0

https://www.youtube.com/watch?v=I0EfxkYF64A&t=230s

 

 

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/12/2020 at 11:24 AM, iknutis said:

Hei Kjetil!
Finner ingen tire deflators i nettbutikken deres. Kan du skrive litt om hva dere har?
Jeg kommer meg ikke nedover selv, men med gode tilbud må det være muligheter for å få en av de som skal dit til å handle for meg. :D

Hmm det var rart skal legge inn et bilde av den i løpet av dagen 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 2/12/2020 at 4:59 PM, Wiberg said:

Jag och mitt MasterCard got your back ;):D .

Men svare på sms gjorde du ikke. 😂 Og jeg ville ikke mase på deg.

On 2/26/2020 at 9:09 AM, kjetil said:

Hmm det var rart skal legge inn et bilde av den i løpet av dagen 

Har ikke handlet enda, men ettersom tilbudet gjaldt kun ved oppmøte i helgen er det vel uansett for sent. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...