Jump to content

Ny artikel: Balkan 2019 – en tredelad Overlandingresa i shorts och Foppatofflor


Recommended Posts

  • Administrators

Att kombinera en familjeresa med en fullvärdig Overlandingresa är inte lätt – att dessutom se fram emot turens alla delar lika mycket är riktigt svårt. Det torde vara ganska enkelt att inse varför man måste se fram emot samtliga delar av en sådan resa då det av naturliga orsaker annars blir obalans i familjens såhärhyggligthadevidetpåvårsemesterkonto. Sedan gör man det givetvis av ren respekt mot sin bättre halvdel då vederbörande släpper iväg far med kamrat på resa runt Balkan medans det flygs hem med tre barn och tung väska.

https://www.overlanding.nu/balkan-2019-en-tredelad-overlandingresa-i-shorts-och-foppatofflor/

  • Like 7
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Snyggt skrivet Wiberg, riktigt kul att få "uppleva" resan igen :)

Egentligen var det bra korkat att ta de risker vi gjorde när vi var alldeles ensamma mitt ute i ingenstans och 300 mil hemifrån,  men vi åkte ju å andra sidan inte till Rumänien för att bränna asfalt :) 

Tack själv för ett fantastiskt äventyr tillsammans med en underbar gubbe 👍

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Tack @Wiberg för en, som alltid, underhållande skriven reseberättelse!!

Perfekt upplägg när inte hela familjen vill vara ”hardcore”!

Jag hade gärna gjort hela resan, combon var ju super, men som @Fredrik L antyder, jag hade nog velat ha åtminstone en bil till i sällskap då jag är lite feg.

Så är någon annan sugen.....

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Freddan och jag ska tillbaka Lars och då är Hanna och du hjärtligt välkomna att bli med. Men på nästa tur vill jag nog tillbringa betydligt mer tid i Rumänien och i ett lugnare tempo.

Osäker på när det kan bli av men kanske sommar/ höst 2021? 

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Tur ni inte postade några "spoilers"...   Jag är ju mitt uppe i läsandet :-D   Hindras dock av jobb och annat fjanteri!  Men varje stycke ner i texten lockar till mer läsning och kommande egna äventyg  :-D      Snyggt skrivet så långt!  Ser ju att det var en toppen-tur!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
40 minutes ago, Wiberg said:

Freddan och jag ska tillbaka Lars och då är Hanna och du hjärtligt välkomna att bli med. Men på nästa tur vill jag nog tillbringa betydligt mer tid i Rumänien och i ett lugnare tempo.

Osäker på när det kan bli av men kanske sommar/ höst 2021? 

Kommer vi inte dit tidigare så låter det riktigt intressant!!

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Hehehe...   Svårt att hålla sig för skratt när man sitter och läser om er träff med fåraherdar och "Cujo's" uppe i bergen  :-D    Vilken FET resa!!   ...och fantastiskt underhållande berättelse. Sjukt kul!

Noterar att det verkligen finns fantastiska miljöer att uppleva där!!  Måste ses någon gång, innan det blir moderniserat.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...