Jump to content

Sirikjerkeveien - dagstur torsdag 5. mai


CSSGT
 Share

Recommended Posts

Hei!

Er det noen som er kjent i området mellom Mjøndalen-Eikeren, der blant annet Sirikjerkeveien går?

Mulig det er det området dere kjørte i nå på søndag @Wiberg & @Andreas.E?

Jeg har lest om den veien noen steder, og man man få inntrykk av at det er litt skog og fiskevann i området, sånn at det kan være aktuelt å ta en overnatting etter hvert.
Nå har jeg imidlertid bare en dag tilgjengelig, så jeg tenkte å ta en tur opp og se på torsdag (forutsatt godkjent stempel hos Hjemmefronten).

Noen som har erfaringer/meninger eller ikke minst har lyst til å være med?

 

Sirikjerkeveien.PNG

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Stemmer det, samme området som vi kjørte på søndag. Veldig fint område! Desverre opptatt på torsdag ellers så kunne jeg godt tenkt meg en tur opp ditt igjen og "utforska" litt mer :D 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Jag kan skriva ett helt brev om det området :D Kört massa där.

Men är lite upptagen med andra göremål, så återkommer senare om ingen annan kommer med info. 

Personligen är jag upptagen den 5/5 :(

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
6 timmar sedan, CSSGT sade:

Hei!

Er det noen som er kjent i området mellom Mjøndalen-Eikeren, der blant annet Sirikjerkeveien går?

Mulig det er det området dere kjørte i nå på søndag @Wiberg & @Andreas.E?

Jeg har lest om den veien noen steder, og man man få inntrykk av at det er litt skog og fiskevann i området, sånn at det kan være aktuelt å ta en overnatting etter hvert.
Nå har jeg imidlertid bare en dag tilgjengelig, så jeg tenkte å ta en tur opp og se på torsdag (forutsatt godkjent stempel hos Hjemmefronten).

Noen som har erfaringer/meninger eller ikke minst har lyst til å være med?

Då skall vi se :)

Detta är ett gott besökt område, av både cyklister, folk på tur och dom som kör 4x4-bil. Den sista gruppen, dom som kör 4x4, har gjort att man skall vara väldigt försiktig när man kör inne på allmänningen. Under mina 20år i regionen har det stadigt kommet upp tillfällen med grova övertramp på "motorisert ferdsel i utmark" vilket av naturliga orsaker inte ses på med blida ögon. 

Så, jag rekommenderar på det starkaste att man håller sig uppe på dom etablerade grusvägarna inne på allmänningen och inte går speciellt långt utanför dessa.

Det är egentligen endast två vägar in och ut av området, även om det kan se ut som fler på kartan. Dom andra vägarna på ex finn.no, är egentligen stigar, eller väldigt små vägar för traktorer. I båda ändar, Vestfossen och Mjöndalen står det en skylt om betalning av vägavgift. Jag rekommenderar att man betalar dom 50-60kr där, och fyller ut informationen. Det görs ofta stickprov av bland annat Securitas och du riskerar en saftig extra utgift om du glömmer det.

Utöver allt detta, är det ett väldigt vackert och fint område som ligger centralt :)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for informasjon @Andreas.E!

Jeg tenkte å kjøre inn fra Mjøndalen/Hagatjern, regner med jeg finner bommen et sted :)
Er det cash som gjelder eller finnes det noen elektronisk betalingsmåte?

Er det sånn å forstå at det bare er "hovedveien" mellom Hagatjern og Vestfossen (i rødt) som er for bil, og at de avtsikkerne jeg har tegnet inn med blått ikke er farbare?

Sirikjerkeveien2.PNG

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Den blå vägen på kartan ner till höger om du kör från Mjöndalen är en stig/traktorväg. Dom andra blå vägarna på din karta går fint att köra på :)

Det är cash som gäller.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jada @Andreas.E! Det ble tur med tre generasjoner damer! Datter, samboer og mamma ?

Til og med en liten tur utenfor grusveien ?
Fint område, så flere veier jeg ble keen på å sjekke ut, men jeg er veldig usikker på hva som er "innafor" og hva som ikke er greit å kjøre på...

Tenkte å legge ut noen flere bilder senere i kveld eller noe...

Cut06.PNG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...