Jump to content

Covid 19 - 2020


Wiberg
 Share

Recommended Posts

  • Moderators

Tusen tack igen @Lars 9k ( svarade i din tur-tråd oxå ;) ). Vi letade nya vägar hem och loggade en del intressanta platser men som ensam bil med en uttråkad dotter gjorde jag inga djupdyk. Men spåret är sparat iaf ;) .

Träffade @stensth hos honom i Töcksfors och tog en kaffe innan vi åkte till heeeelt tomma butiker och handlade av det lilla som fanns.

Passeringen över gränsen mot Norge tog nog 45min - vi var som sagt inte själva. Den väldigt trevliga polisdamen frågade var vi hade varit, jag visade GPS spåret och sa att jag hade campat med min dotter, visade mitt norska körkort och välkomnades hem. Denna lilla tur gjorde mer för själen än de två tidigare veckornas semester. Lite grusväg, lite camping i skog, goda vänner - enkel människa ;)

  • Like 3
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Wiberg said:

Tusen tack igen @Lars 9k ( svarade i din tur-tråd oxå ;) ). Vi letade nya vägar hem och loggade en del intressanta platser men som ensam bil med en uttråkad dotter gjorde jag inga djupdyk. Men spåret är sparat iaf ;) .

Träffade @stensth hos honom i Töcksfors och tog en kaffe innan vi åkte till heeeelt tomma butiker och handlade av det lilla som fanns.

Passeringen över gränsen mot Norge tog nog 45min - vi var som sagt inte själva. Den väldigt trevliga polisdamen frågade var vi hade varit, jag visade GPS spåret och sa att jag hade campat med min dotter, visade mitt norska körkort och välkomnades hem. Denna lilla tur gjorde mer för själen än de två tidigare veckornas semester. Lite grusväg, lite camping i skog, goda vänner - enkel människa ;)

Det var inte bättre sent på kvällen före stängning. I stort sett allt var borta i ICA butiken. Ingen kö dock i tullen :) När jag åkte hem idag, så var nog 90% av alla parkeringar upptagna både på handelsparken och köpcentrat. (Kollade inte i garaget, men ändå) The norwegians are crazy when they are harry handlar 😁

 

harry.jpg

  • Haha 2
  • Happy tears 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
33 minutes ago, JohnE said:

Kanske kanske i krokarna ~26 till 31 augusti möjligtvis? :-);-)

Det får tyvärr bli senare för vår del, lutar nog mer åt september-oktober.

Turist och myggfritt var ju målet. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Bra sida för status / update i Europa / EU med aktuella kartor per region.

Veckovis uppdaterad

https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/situation-updates/weekly-maps-coordinated-restriction-free-movement

 

@Andreas.E Eftersom vi troligen får dras med detta trista Corona / Covid-19 problem en mycket lång tid, och det påverkar oss alla som vill mötas och resa, kanske du kunde "snygga till" och formalisera denna tråd med samlade info/länkar överst och sedan nåla fast tråden?

Vi lär ju behöva återkomma i ämnet en lång tid...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Tänk att detta ämne skulle bli en sådan långkörare...   😕 

Trots allt verkar det nu vara en hyggligt bra stabilisering, utom i enstaka områden. Tyvärr är ännu Värmland ett av dessa, och då med främst versionen kallad "Delta".

Vi hoppas det lugnar sig där med framöver, särskilt med tanke på Meet & Greet.

image.thumb.png.b4dad465cd05f4c44f8b915754ce197c.png

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Til/fra grønne regioner gjelder følgende;

1. Man må kjøre på ‘åpen’ grensekontroll, dvs kun bestemte steder man får krysse grensen.

2. Man må ta hurtigtest på grensen, evt vise vaksinekort (fullvaksinert)

3. Man må innreiseregistrere seg på nett, tidligst 72 timer før innreise

 

  • Thumb up 2
  • OMG 1
Link to comment
Share on other sites

7 minuter sedan, iknutis said:

Til/fra grønne regioner gjelder følgende;

1. Man må kjøre på ‘åpen’ grensekontroll, dvs kun bestemte steder man får krysse grensen.

2. Man må ta hurtigtest på grensen, evt vise vaksinekort (fullvaksinert)

3. Man må innreiseregistrere seg på nett, tidligst 72 timer før innreise

 

Jag minns 2019…. …och 2018…  och… ❤️
Men nu… 🥲😵💫😵💫😵💫

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
27 minuter sedan, Istoban said:

Luktar det ”SvenneBanan får åka på hösttur i Norge med Overlanding.nu”?

Ja, om du kommer från ett " grönt " område. Sen hur smutt gränspasseringen går kommer nog an på hur många sprutor du har fått.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...