Jump to content

Dunderklumpen HZJ75


Gaup
 Share

Recommended Posts

Liten trevare vad bjudes???    16.5 tusen mil och lite till...   Bra och nästan full utrustad för stora äventyr  230 liter diesel i dubbla tankar med en mekanisk Groco ventil att skifta mellan.. lyftad 50mm med nya bladfjädrar 200kg+ samt dämpare.. radio styrd  winch i fronten (över fem ton enkel lina)  rysk ebersprakare i campern, kyl och frysbox 40+ liter..  luftkompressor stor  två agm 100 amper batterier bak två agm 75 amp batterier under huven. går att koppla ihop dem vid winchning.. dubbla uppsättningar däck 235-85.16 samt 255-85.16 i bra skick...   vid ett riktigt bra bud så kan taktältet med absid ingå... 

Varför... jag gillar att bygga fordon och har lite planer på nästa projekt..  samt en Islands resa i tankarna...  

DSC_4277.JPG

_DSC2675.jpg

DSC_3251.jpg

DSC_3918.JPG

Edited by Gaup
kompletering
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Ska bli kapell på vagnen i samma väv som på bilen och det är en 750kg bromslös en...  samma bultmönster som på bilen och är bladfjädrad så den ligger fint på vägen både tom och lastad..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

För de få som inte kollat in tidigare inlägg så är "campern" klädd i 2mm aluminium plåt samt isolerad invändigt samt stommen är gjord av 40x40x4 VKR så den funkar nog både som störtbåge och tål att lastas på.. 

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Även om det, i detta forum är som att svära i kyrkan, måste jag säga att vi bor lite långt ifrån varandra för att det skall vara läge att bara köra förbi för en titt.

Det är inte utan att jag är lite intresserad att titta lite noggrannare på ekipaget.

Men lycka till med försäljningen, jag gissar att du siktar på bud kring 150-200 kkr 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Den är osåld än....................   Blir det lite trevligare väder så sitter det nog ett kapell på vagnen snart ....  är sytt i samma material som det som sitter på bilen... samt har monterat in original stolarna..

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...