Jump to content

Dagens bild


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Guest munkensbilder

5km in i urskogen finns det en gruva. För långt för att gå och jag har byggt min passande bil för detta.

13331003_605995539567160_6832288053903158955_n.jpg

Väl framme blev det mat. Kompisen Ingemar på bilden. 

13325479_605806099586104_3803393361847430752_n.jpg

 

Edited by munkensbilder
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Dagens bild handlar inte om glädje utan om panik. Ett tåg med låst hjul tänder eld efter järnvägen på 5ställen över 20km och ett av dessa ställen var 20meter från min gård. Jag ser att varken deras Unimog eller 4hjulingar klarar av att åka över den 3meter höga banvallen och tar därför min JEEP och hjälper till. Polisen hjälpte till att lägga in slangarna och hurrade när jag åkte. Börjar lägga slangen vid branden och efter 6st rullar på ca 50meter/st kommer jag fram till den väntande brandbilen. Den sista rullen ligger kvar i bilen. 

brand1.jpg

brand2.jpg

Edited by munkensbilder
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
On 8. juni 2016 at 8.58, munkensbilder sade:

Dagens bild handlar inte om glädje utan om panik. Ett tåg med låst hjul tänder eld efter järnvägen på 5ställen över 20km och ett av dessa ställen var 20meter från min gård. Jag ser att varken deras Unimog eller 4hjulingar klarar av att åka över den 3meter höga banvallen och tar därför min JEEP och hjälper till. Polisen hjälpte till att lägga in slangarna och hurrade när jag åkte. Börjar lägga slangen vid branden och efter 6st rullar på ca 50meter/st kommer jag fram till den väntande brandbilen. Den sista rullen ligger kvar i bilen. 

Skönt när man kan hjälpa till :)

Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Dagens bild handlar om eftersökande av hemliga militära saker. Mitt i skogen står denna antenn med beteckningen FTN = Försvarets telefon nät. 2 Jättestora paraboler och en stor underjordiskt byggnad, bredvid står det hus med batteribackup. I Sverige finns det ca 900 av dessa antenner. Just denna är en Hub på fackspråk eller Router på dataspråk. Den tar emot en signal och förstärker den samt skickar den vidare. På pelaren finns det åxå en lite parabol som riktar sig mot Smedjebacken. Jag jobbade 2000-2002 under värsta 3G utbyggnaden och gjorde byggnadslov åt Telias antenner i Stockholm. På naturhistoriska finna det en stor flagga som egentligen är en 3G antenn.

_MUK8415.JPG_MUK8419.JPG

Edited by munkensbilder
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Detta är inte en "overlandingstur" utan en "korvgrillningstur" efter en lång arbetsdag där vägen/skogen till  korvgrillningen är målet. Räknade till 20 nya traktorspår att åka på sedan i April, det blir mycket korvgrillning det.

Man skall nog inte lite på GPS...

DSCN2898.JPG

Det heter att gräset är alltid grönare på andra sidan, här var solen bättre på andra sidan.

DSCN3183.JPG

 

Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Har varit på fotojobb i helgen och behövde bussens lastutrymme. Därför blev det buss och husvagn denna helg. Standen är enormt långgrunt så jag brukar åka ut med Jeepen och husvagnen i vattnet 50meter och campa, bara för att jag kan

_MUK8865.JPG

_MUK8866.JPG

 

Link to comment
Share on other sites

  • Andreas.E featured, unfeatured and pinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...