Jump to content

Dagens bild


Andreas.E
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, Jonas Andersson skrev:

Visste väl att det skulle dyka upp någon norrbagge (med svenska rötter) och svara rätt.

Spiralen i Drammen. 1650 meter och 6,5 varvs tunnel inne i berget. Startar på 50 meter över havet och kommer ut uppe på berget 213 möh. Väl värd besöken. Fin fin utsikt över Drammen:

IMG_3971.thumb.JPG.1424530c38815ccde749d1c399678896.JPG

Fra toppen å ned spiralen, har jeg kjørt skikkelig fort. Eller det var i en 2cv så alt er relativt. Men iallefall frua og jeg hadde vært på toppen. Så på veien ned så kjørte jeg det 2cv klarte, dekkene lå klistret til veien, mens resten av bilen(om man kan kalle det for bil?) Lå sidelengs. Når vi kom til bunnen så måtte vi begge fort ut av bilen å spy.  

Men på veien hjem til Larvik, fant vi en fin snarvei som gikk forbi Rjukan. Dette var lenge før netflix og slike tidstyver. 

  • Like 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

Mer påskeferie- enn vinterferiestemning i fjellet i helgen.
Var i Hemsedal med familien og med litt vond rygg unnskyldte jeg meg fra bakken på søndag og tok bilen på en joyride i området.

Mål 1 var å kjøre opp Grøndalen til Bulidalen og se om det var vintervei innover der (vi hadde hytte der for lenge siden).
Var ikke vintervei i gamle dager, men det kunne jo ha blitt det nå. Det var det, men det var stengt med bom ?

Så stod valget mellom å kjøre inn nabodalen, eller ta en tur opp ved Harahorn og innover mot Hydalen.
Valgte Harahorn for å komme litt opp og se på utsikten.
Kom ikke så langt som til Hydalen, det som var merket som vei på kartet var skiløype nå, men det er fint oppi der så det frister å komme opp igjen på sommeren...

IMAG0401ink.jpg

IMAG0410.jpg

IMAG0408.jpg

IMAG0402.jpg

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Wiberg said:

Med den där firmabilen finns det väl inte en bom i världen som stoppar dig? ;):D 

De i skogen har vi dessvärre inte nyckel till. Hade fixat en kopia av den i så fall. ? Men skyltar däremot är det bara att susa förbi. ? Helt lagligt så länge man bara anger att man är ute och  bättrar på sin lokalkännedom.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tog en liten snabb tur runt med början i Dorotea mot Hattfjälldal över Tärna och tillbaka efter övernattning utanför Tärna.... 

Blev i alla fall en fin bild....   Morgonsol genom Sahara damm...

DSC_3124.jpg

DSC_3137.jpg

DSC_3170.jpg

DSC_3185.jpg

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, blackstream said:

Spännande, vad görs det i läder? Ny knapp i lederhosen? 

Blir en dangler slida till min Fällkniven Njord.. Blir spännande att se vad Michael kommer med jag har gett han fria händer...

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...