Jump to content

2021 - Vinterjakt och snökörning


CampForCer
 Share

Recommended Posts

Tänker så smått börja planera för en tur i Mellansverige.  Det blir en helgtur (fre em - sön. kväll) och kommer att ha fokus på lägereld, varg-spår, lägereld och ett cafébesök  (Ja, jag är en sucker för mysiga små caféer med den rätta känslan  :-) ) , samt förhoppningsvis någon sväng i snön. Finner vi snön blir jag glad. Ser vi en varg, björn (de sover kanske?) eller spår därav - då är jag också glad. Annars får vi nöja oss med lägereld och skitsnack...

Tanken är någon av helgerna i början av februari. Förhoppningsvis har det då blivit vinter och snö kan upphittas. Likaså känslan runt elden och allt vad det ger.

Planerar för att ses i Sunne en fredag och sedan hålla oss i området "Sunne - Malung - Kopparberg - Karlskoga". Exakt hur, när och var - det ger sig innan det är dags.

Förhoppningsvis kan vem som helst ansluta till detta, oavsett vilket land man råkar bo i - men vi vet ju alla att det riskerar att begränsas till gränser denna vinter. Hur som  - alla är välkomna.  Tänker mig att det blir max 8, och med "vilken som helst fyrhjulsdriven bil" och ett glatt humör  :-) 

Jag tar på mig planeringen då jag tycker sådant är skoj. Input är välkomna, som alltid.

Välkomna!

INSPIRATION

large.IMG_8855.jpg.048807fa73e5d16878f59

large._MG_7260.jpg.dac282223d9782de8b247 

vargsp%C3%A5r-i-sn%C3%B6.jpg 

Photos.com_Thinkstock-e1359992791304.jpg 

  • Like 4
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Låter som en trevlig plan (som jag i vanlig ordning inte kommer vara med på ;) ). 
Vet inte vad "början av februari" innebär riktigt, men tänk på nedan (som de verkar ha Covid-19 säkrat för att faktiskt kunna genomföra)

image.thumb.png.ec5add56dbede0be328800a58237a872.png

De är ju liksom i samma område ...

  • Like 1
  • Thumb up 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Om Erna släpper i väg mig är jag med all sannolikhet med! Men du Ove, om det finns snö behöver man väl inte köra så sjukt långt på så få dagar? Historiska tal visar att Maxtrax maffian inte kom längre än 500 meter på en hel dag ( totalt 1000 meter, de skulle tillbaka till Bosses oxå ;) ) och de var väldigt nöjda 😀.

  • Haha 1
  • Happy tears 4
Link to comment
Share on other sites

15 timmar sedan, Wiberg said:

Om Erna släpper i väg mig är jag med all sannolikhet med! Men du Ove, om det finns snö behöver man väl inte köra så sjukt långt på så få dagar? Historiska tal visar att Maxtrax maffian inte kom längre än 500 meter på en hel dag ( totalt 1000 meter, de skulle tillbaka till Bosses oxå ;) ) och de var väldigt nöjda 😀.

Hehe   Håller tummarna!

Nejdå - ingen lååååååångkörning...   Det var mer "området" som ringades in ovan med orterna nämnda  :-) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...