Jump to content

2021 - Vinterjakt och snökörning


CampForCer
 Share

Recommended Posts

Så var det nytt år!   Snön lyser med sin frånvaro på många håll, men kylan verkar ha kommit för att stanna denna vecka. Nice!

För de som kommer med på denna lilla tripp så lutar det åt att samlas i Glaskogen (plats kommer här inom kort) och sedan succesivt dra oss upp mot Sunne och sedan neråt igen. Skulle det vara brist på snö när det närmar sig - då drar vi oss något norrut.

Siktar på att mötas upp för första camp fredag 5/2, i Glaskogen   :-) 

 

  • Like 1
  • Thumb up 4
Link to comment
Share on other sites

On 12/11/2020 at 3:03 PM, Jonas Andersson said:

Hur många bilar är det nu? Stämmer detta?

Tämligen säkra:

5 stk.      CampForcer, Lars 9k, Fredrik L, stensth, jag själv

Osäkra:

2 stk       Andreas.E, Wiberg

 

Så, ett par veckor innan avresa kan vi här summera upp:

CampForCer (me), Andreas, Jonas, Lars (o en Hanna?) samt Stensth.

Totti fem bilar. Smidigt!

Enklare att rymmas runt elden med! :) 

Då får vi se om någon ytterligare kommer/faller de veckor som är kvar. Håller detta fortsatt summerat o öppet.

  • Like 1
  • Thumb up 3
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
16 timmar sedan, CampForCer said:

”Vi kan tänka oss att haka på.

Elda o köra i snö är ju alltid kul.”

 

Så, ett par veckor innan avresa kan vi här summera upp:

CampForCer (me), Andreas, Jonas, Lars (o en Hanna?) samt Stensth.

Jo ”vi” är ju just vi båda!

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Jonas Andersson said:

Då är vi väll uppe på sex bilar. 🚘 😎

🚙 CampForCer

🚙 Andreas

🛻 Jonas (och ev Ellioth 11 år)

🚙 Lars (o en Hanna?)

🚙 Stensth

🛻  Nina


Hur går det med planeringen @CampForCer? Någon speciellt vi ska tänka på? Alla tar med en slurk med ved antar jag.

Kul med en ny!  Välkommen @Nina

Detta är ju ingen organiserad tur och ingen har rekat platser eller spår.

Får nog planera lite var o en, så kör vi sedan dit vi har lust efter ett ”samråd” runt lägerelden.

Föreslår vi ses i Glaskogen. Plats o tid kommer, men sikta på 17 på fredagen.

Ved behöver nog de flesta ta med, även om man kan finna lite på plats med en gnutta tur.

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

On 10/26/2020 at 2:40 PM, CampForCer said:

Tänker så smått börja planera för en tur i Mellansverige.  Det blir en helgtur (fre em - sön. kväll) och kommer att ha fokus på lägereld, varg-spår, lägereld och ett cafébesök  (Ja, jag är en sucker för mysiga små caféer med den rätta känslan  :-) ) , samt förhoppningsvis någon sväng i snön. Finner vi snön blir jag glad. Ser vi en varg, björn (de sover kanske?) eller spår därav - då är jag också glad. Annars får vi nöja oss med lägereld och skitsnack...

Tanken är någon av helgerna i början av februari. Förhoppningsvis har det då blivit vinter och snö kan upphittas. Likaså känslan runt elden och allt vad det ger.

Planerar för att ses i Sunne en fredag och sedan hålla oss i området "Sunne - Malung - Kopparberg - Karlskoga". Exakt hur, när och var - det ger sig innan det är dags.

Förhoppningsvis kan vem som helst ansluta till detta, oavsett vilket land man råkar bo i - men vi vet ju alla att det riskerar att begränsas till gränser denna vinter. Hur som  - alla är välkomna.  Tänker mig att det blir max 8, och med "vilken som helst fyrhjulsdriven bil" och ett glatt humör  :-) 

Jag tar på mig planeringen då jag tycker sådant är skoj. Input är välkomna, som alltid.

Välkomna!

INSPIRATION

large.IMG_8855.jpg.048807fa73e5d16878f59

large._MG_7260.jpg.dac282223d9782de8b247 

vargsp%C3%A5r-i-sn%C3%B6.jpg 

Photos.com_Thinkstock-e1359992791304.jpg 

det låter inte fel...vilket område har du där i ögat? dalarna, jämtland? 

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Jag och @Hanna har funderat lite.🤔

Vad sägs om att vi fixar gemensam middag på fredagen när vi samlas.

Förslagsvis 19.

Det är ju alltid trevligt att käka ihop och den kvällen känns (om planen håller) som den kväll vi har bäst koll på tiden.

Lördagen kan bli vanskligare med tanke på planerade och oplanerade fastkörningar, campletning mm. 
 

Får Hanna bara en egen kokeld utan entusiastiskt eldande Overlanders kör hon gärna ”second try chicken”. 

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Också intresserad av gemensam middag. Om Hanna får kalla fötter kan jag ordna med en smarrig fisksoppa, om jag bara får veta det två dagar innan.

Ev kan jag inte komma iväg innan 14:30 och har 3 timmar upp. Jag röstar också för en förutbestämd camp på fredagen så att ev eftersläntrare kan köra direkt dit. Denna kartan kanske kan bistå med att finna lämplig camp i reservatet om vi ska campa där (?)

B62F70B0-2722-485F-9F35-8819E6F8092C.jpeg

Edited by Jonas Andersson
Lade till karta
  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Låter kanon.

Vi kommer att lägga upp koord för fredagens camp här om ett par dagar så att alla kan köra direkt dit.

Jag kommer nog vara där på eftermiddagen skulle jag tro.

Spåna gärna vad ni vill bidra med kring mat o likn här. Vi kan dela kostnaden via Swish i efterhand, om alla accepterar det upplägget.

Jag kan ordna dessert till fredagen om Hanna ordnar gryta.

Fisk vore super på lördag.

Vi får summera antal personer i god tid bara, för planering då

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Nu har vår gode kamrat @Andreas varit ute i snön och rekat åt oss inför turens första camp.  Tack Andreas!  :-)

Det finns en bra plats, med vindskydd och uppställningsytor för flera bilar o tält, på denna plats. Intill vatten, som vi helst vill ha i alla väder...

286B128B-A6A1-4EF2-8942-5CE218D3DF63.jpeg

Vi bestämmer att vi ses där (och hoppas att det är ledigt...)

Valfri ankomsttid på fredagen.  Mat ca 19 ?

Koord:  59.45146, 12.65038

Camp Hällsjön

  • Like 3
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, CampForCer said:

Nu har vår gode kamrat @Andreas varit ute i snön och rekat åt oss inför turens första camp.  Tack Andreas!  :-)

Det finns en bra plats, med vindskydd och uppställningsytor för flera bilar o tält, på denna plats. Intill vatten, som vi helst vill ha i alla väder...

286B128B-A6A1-4EF2-8942-5CE218D3DF63.jpeg

Vi bestämmer att vi ses där (och hoppas att det är ledigt...)

Valfri ankomsttid på fredagen.  Mat ca 19 ?

Koord:  59.45146, 12.65038

Camp Hällsjön

Riktigt bra ställe!😁👍

20190920_184610.jpg

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Följer tråden. Låter väldigt trevligt detta och jag överväger att ansluta om så tillåts, med tanke på läget.
Jag och @Nina lyckades dessutom lista ut att vi är gamla kollegor, så det vore kul även av den anledningen. 

Har ett arbete med tvära kast så säger varken bu eller bä redan nu dock.
Och så måste jag ju lyckas fästa tältet i det nya Rhino Racket... Bäst jag går till den där garagetråden med en annan - tvärfet - Land Cruiser med Rhino Rack och kikar... :D

  • Like 1
  • Haha 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

7 timmar sedan, Dahl said:

Följer tråden. Låter väldigt trevligt detta och jag överväger att ansluta om så tillåts, med tanke på läget.

Klart du skall med!

Måste ju inspektera bilen din med alla installationer och utrustning 😃 Fett!!

Vore kul om du kom!

Hör av dig bara så vi vet med mat o plats :) 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...