Jump to content

Kort-test: Profftelt Storm swag


iknutis
 Share

Recommended Posts

Når vi byttet ut vårt 165cm brede softshelltelt tidligere i år, kjøpte jeg en swag som vi skal bruke når vi er fire stykker på tur.

Intensjonen er da å ha swaggen festet på toppen av takteltet eller stroppet fast på taket.

Teltpåler og barduner ligger lagret inni swaggen når den er nedpakket, så det er bare 1kolli, ca 1m lang og 30cm i diameter.

Her er link til produktet;

https://profftelt.no/produkt/profftelt-swag-90x200cm/

Første gang satte den opp tok det ca 15min. Andre gang ca 10min, og den pakkes ned på ca 5min.

Før den settes opp ligger den bare som en rull, festet med to stropper. Stroppene løsnes, den rulles ut og deretter festes tre teltpinner i den, samt en bardun i hver ende. Kan festes med flere dersom det blåser ille.

30E85BF1-2ABE-4D80-9B3C-2D83505DF239.jpeg

Alt utstyr ligger inni;

BD7B9D18-04F7-41D8-969A-6804A3A468CE.jpeg

 

Ferdig satt opp, med 5cm tykk madrass i bunnen. Akkurat nok plass til å ta med ytterklær og sko inni.

D0A19707-349B-454E-BCED-6368A2BD034D.jpeg

Solide plugger!

1D8E1EC9-DDA2-45A7-A765-2831A8B3CCFA.jpeg

Ikke veldig romslig oppover, men mer enn i enkelte 1-manns telt jeg har prøvd.

65E49B09-33D8-48CC-A180-A846BB9058BE.jpeg
 

Den er vann- og vindtett, med glidlås for lufting i begge sider.

Det blir fort litt kondens i taket, men overkommelig.

Madrassen var overraskende god å ligge på til å være en enkel skumgummi-madrass, tommel opp.

 

Konklusjon;

Man får kjøpt billigere 1-manns telt, men ingen med så tykk og solid teltduk som denne og ikke med madrass. Jeg mener dette er et fint alternativ som tar lite plass og er raskt å sette opp, sammenlignet med et fullsize telt.

I tillegg tåler det skikkelig ruskevær fullstendig uten problemer, så her trenger man ikke vente på finværet.

Gir trekk for:

-kunne vært litt høyere på midten, evt annen løsning på den midterste teltpinnen

-skulle hatt et vanntett transport-trekk

Terningkast 4

 

 

 

  • Like 3
  • Thumb up 4
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Andreas.E said:

Nice... Jag skall köra en review på samma tält om inte så länge, blir spännande och se om vi får samma konklusion 👍 

Så moro!
Jeg kunne absolutt tenke meg å prøve modellen til Expedition Norway også. Den har jo transport-trekk, og mer plass på midten som var det jeg savnet.
Litt mer spent på hvor bra den modellen er i skikkelig vind, for denne er veldig bra i ruskevær.

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
6 timmar sedan, iknutis said:

Så moro!
Jeg kunne absolutt tenke meg å prøve modellen til Expedition Norway også. Den har jo transport-trekk, og mer plass på midten som var det jeg savnet.
Litt mer spent på hvor bra den modellen er i skikkelig vind, for denne er veldig bra i ruskevær.

Jag har testat Expedition Norway swagen i riktigt ruskigt väder. Påsen för två år sedan då taktälten höll på att blåsa bort... då låg jag i swagen på marken och det gick helt fint med bara två pluggar :D :D  

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...