Jump to content

Equip'addict - kvalitet och funktion?


Jonas Andersson
 Share

Recommended Posts

Då kanske det ändå får bli en Ironman som är lite mitt emellan och i vart fall av dem som säljer både Ironman och Safari är ganska snarlika. I vår del av världen så är ju oftast snorklarna använda som just snorkel och inte dammfilter så det får ju gärna vara någon som blir bra tät. Vatten in i motorn är ju inte så trevligt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Kolla i min garagetråd avseende var jag köpte min Safari snorkel.

maila sen till SBVAB och kolla vad de skall ha för en ”SAFARI” till din bil.

Som jag skrivit är den jag fick med distributör ifrån Polen men jag uppfattar som att den ändå är ”äkta” eller åtminstone likadan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Å få den tett var ikke noe problem, men det var ingen passform å skryte av. Nesten alt måtte tilpasses litt ekstra, og malene var litt sådär.
Ser Lars9K også hadde litt problemer med en mal, så jeg ble litt overrasket over at Safari ikke hadde bedre mal enn det der.
Sånn sett var det greit med Equipaddict og snorkel til 1250kr. :)

Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, iknutis sa:

3.0

Aha. Jag har ju 2,5. Ironman säger att deras inte passar 2.5. Ska åka över till Toyota i morgon och fråga dem om det är någon skillnad på luftintaget på 2,5 och 3,0.

Toyota själva har väll också snorkel. I vart fall i Australien. Men om jag minns rätt så köper ingen den för det att den inte är tät.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Premium Member
21 minuter sedan, Jonas Andersson said:

Enligt Toyota i Trollhättan så är det samma filterbox och placering på luftintag på både 2,5 och 3,0 Hilux Vigo.

Så sedan julafton så står det en snorkel i köket och väntar på montering.

Den lär ju behöva hjälp att ta sig därifrån och bli monterad! ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...