Jump to content

Norlin on Tour ™


Norlin
 Share

Recommended Posts

39 minutes ago, Lars 9k said:

tändstickor

Jo jag "råkade" fråga precis det, att om man inte har 14 kompisar, kan man använda tändstickor?

Svaret, som var på Nederländska, kunde tydligen översättas till "Smart ass" 😁

Edited by Norlin
  • Happy tears 5
Link to comment
Share on other sites

Vaknar i en varm och torr sovlåda, gläntar på dörren och kollar en väderapp som säger att även om det troligtvis är 5 grader på morgonen så kommer värmen med solen. 

Morgonens i-landsprobem består i att nattens regnskur smattrade lite väl mycket på taket och värmefläkten har gått lite väl mycket sen är sittplatsen på bekvämlighetsinrättningen lite trång, men allt det går att leva med.

16949322589654917202053901275438.thumb.jpg.ddfdb45192de5ab1e19452412b0102e9.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Norlin said:

varm och torr

Morgonens i-landsprobem

Du är en lycklig prick! Jag vaknade kall och blöt, packade ihop taktältet med stela fingrar, drog sönder dragkedjan för att upptäcka att min lillebror fått med sig kaffet när han åkte hem igår! :evil:
 

Det låter nog sämre än vad det var men nu är jag hemma i värmen och håller i en kopp nybryggt, vilken jäkla toppenhelg det varit! :grin:

  • Thumb up 2
  • Haha 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

Ja det vart en lyckad tur.

Såhär hemkomna och både hund och husse är mätta och belåtna kan vi ta resan lite i siffror.

Resan tog ca 50 timmar, dörr till dörr. 50 mil kördes och 47 liter bensin förbrukas, alltså under 0.95 l/10km med sovlåda bakom och lastlåda på taket. Rätt OK.

6 st korv grillades, och det var hela matlagningen, resten vart kallskuret och sallad. Så jag har varit både lat och nyttigt. 😁

Nästa gång för vi få med oss hela familjen, så vi får lite bättre ordning på matlagningen. @Iudit Norlin 😘

Edited by Norlin
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tack för samåkningen. Vi drog ju ut efter svamp på vägen tillbaka samt tog turen vi XXL i Charlottenberg. Blev hyffsat med svamp samt en ullundertröja till frun (som jag fick betala) i Charlottenberg.

Tog inte så många bilder utan körde ju mera Reels på mitt Instagramkonto. Men några bilder blev det pga. pliktkänslan att dokumentera.

IMG_1357.JPG

IMG_1358.JPG

IMG_1359.JPG

IMG_1360.JPG

IMG_1361.JPG

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...