Jump to content

Projekt Amarok - (The Rock :))


Prodigy
 Share

Recommended Posts

Der er mange planer for upgrades til bilen, blandt andet: 

- 16" hjul med AT dæk (Falken Wildpeak)

- skidplate under diesel tank og differentiale (der er factory stål plade under motor og gearkassen)

- ekstra fjernlys (LED bar eller projektører)

- ekstra bak-lys

- gas køkken i skuffe system 

- Rocksliders med trin 

- lys i køkken område (på bagklap) og i motorrummet 

- ekstra batteri og dc/dc oplader 

- indretning og inddeling af skufferne 

- Tag-rack

- Tag-telt

 

Edited by Prodigy
liste opdateret
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fik også monteret ekstra bak-lys - noget der virkelig er behov for på Amarok da VW kun har monteret 1 lille pære til dette - så 2 stk Ledson LED barer og det ligner dagslys når man bakker i mørke 😁

De aktiviterer når bilen sættes i bak-gear, men jeg overvejer også at montere en kontakt bagi bilen så de kan fungere lidt som camp-lights

20210404_161417_copy_1280x960.jpg

Edited by Prodigy
  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Lars 9k said:

Ljus är skönt att få på!

Fast backljus under bilen brukar vara det första som tar stryk i skogen, du kan ju gissa hur jag vet det! ;)

 

Ja vi får se hvor længe de holder dernede, de sidder lidt mere beskyttet når reservehjulet er monteret.. jeg kan lige prøve at ta et billede mere med hjulet på plads oppe under bilen..

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Lars 9k said:

Ljus är skönt att få på!

Fast backljus under bilen brukar vara det första som tar stryk i skogen, du kan ju gissa hur jag vet det! ;)

 

De sidder stadig lidt udsat, men jeg håber at reservehjulet beskytter dem noget..

20210405_162612_copy_1280x960.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Prodigy changed the title to Projekt Amarok - (The Rock :))

Jeg har lavet et lille strømpanel der kan sidde ved siden af skufferne bagi bilen 

Til en start bliver det bare koblet over bilens fabriks 12v stik og så nøjes jeg med ikke at trække for mange ampere af gangen.. men jeg skal have mig en dc/dc lader og et ekstra batteri bagi bilen - jeg overvejer at starte med et alm 72ah bly batteri da jeg har fået nogle forærende, så må de holde så godt de kan og der kan købes liFePO4 eller AGM senere..

 

20210411_135821_copy_1280x960.jpg

  • Like 2
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Wiberg said:

Det funkar helt ok med blybatteri där bak. Fin brytare!

Ok det lyder godt, jeg har nemlig for lidt tid siden fået 2 stk ubrugte 72ah blybatterier som jeg bare har haft liggende i garagen (med ctek'en tilkoblet) 

Jeg kan også læse at LiFePO4 batterier ikke må lades ved temperaturer under 0 grader celcius, så det virker ikke som om at lithium er en god løsning i laddet på en pickup hvor der naturligvis ikke er nogen varme på om vinteren..

 

Edited by Prodigy
  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Har lige købt nye fælge til bilen, det er vist  første gang jeg har været så glad for at skulle have stålfælge på en bil 😆

Planen var egentlig at male dem sorte inden jeg sætter dæk på.. men nu er jeg blevet lidt i tvivl da de har en ret lækker sølv lak finish fra fabrikken..

20210429_103200_copy_1280x960.jpg

20210429_104229_copy_1024x1365.jpg

Edited by Prodigy
  • Like 5
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Landmann said:

Jag köpte också silvriga plåtisar 😁 Vad ska du måla dom i för färg? funderar på raptor coating/bedliner färg 

Min tanke var at male dem mat sorte og samtidigt male center på bilens hjul-nav (så der også er sort i hjulenes center hul).

Men jeg kan faktisk også godt lide dem i sølv-finish - så måske jeg ender med først at male dem om nogen år når de er blevet slidte og grimme..

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har lavet et Ikea hack på bilen, det er deres "Patrull" skridsikker tape jeg har monteret for at beskytte lakken på udsatte områder: 

20210619_132500_copy_1280x960.jpg

Om det holder i længden og frostvejr vil tiden vise...

På bagklappen var den yderste kant lakeret og havde allerede mange ridser, så den fik også en strimmel patrull - farven matcher så godt at det er svært at se hvor det sidder, så jeg har markeret med gult her:

 

 

20210619_195032_copy_1024x1365.jpg

Edited by Prodigy
  • Like 3
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...