Jump to content

Småturer med Korpen


Carl Norberg
 Share

Recommended Posts

Tänkte att jag skulle göra det vanliga och starta en tråd för de små rundor jag kommer lyckas göra med Korpen (döpt av min fru efter att jag kallat den Raven med svenskt uttal).

Förra helgen blev premiär. Jag och en kompis packade vad vi trodde vi skulle ha med och drog norrut mot Dalsland och Värmland.

Kom iväg ganska sent och fastnade i Göteborgstrafik. Beslutade oss för att växla små grusvägar med snabbare transport norrut. Målet var en plats vid en sjö sydväst om Årjäng. En vägbom stoppade den idén och istället blev det ett letande efter nytt ställe. Hittades sent vid en annan sjö och hi var toppennöjda.

IMG_2318.jpg

 

20210604_220203.thumb.jpg.a8a404b4cc563bb133269b944e0d6b1b.jpg

 

 

Dag två satte vi mål mot Stöllet och Brattfallet. Återigen växlade vi grusväg med andra mindre vägar. Fick en fotosession I ett stenbrott. Mina Toyo kändes fantastiska på grus. Grymt stabilt! Vi fick leta ett tag efter en bra plats att slå läger på och insåg tillslut att det bästa med tanke på sol, vy och läge vore att vada genom Helgån och slå läger där. Fantastisk kväll med porlande vatten och mer eller mindre medelhavsvärme. Även helt utan mobiltäckning 👍

 

 

20210605_145418.jpg

IMG_2612.jpg

20210605_192914.jpg

20210605_200932.jpg

IMG_2479.jpg

 

Tredje dagen blev ett besök vid Brattfallet och sedan ganska enkel transport hem igen. Enkel och bra premiär. Och bilen höll 😁

20210606_132415.thumb.jpg.c454bfbe314858f59abffb7440b6b474.jpg

  • Like 5
  • Thumb up 4
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
48 minuter sedan, Carl Norberg said:

Det blev det! Sista platsen var väldigt fin. Men nu är jag sugen på en höjning av bilen 😂

Ha ha…. det här forumet är livsfarligt, ger mycket inspiration!!!

 

Sen vill du ha luftbälgar bak och så bara…… 😂

  • Happy tears 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ingen ny resa än. Familjesemester för tillfället :)

Men planen är en helg med några vänner i september. Vi funderar på TET från Karlstadtrakten upp mot Särna. Är det någon som vet om den biten är värd att köra och funkar med bil? Inte för smala stigar? :)

 

 

Screenshot_20210810-165615_Chrome.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Körde där hösten 2020, från ca 10km norr om Torsby, upp till en bit nordost om Sveg. Inga problem med vanlig bil. Vill minnas det hade gått med en "Passat"...

Längre norrut var det ett par platser där man fått köra runt om man haft vanlig bil utan 4x4.

Söder om Torsby har jag inte kört själv via TET.

Denna mini-film gjorde jag fr turen 2020. Första 3 minuterna är vägen upp fr Torsby till Särna.    (Tyvärr har Youtube märkligt låg kvalitet på filmen, trots 1920x uppladdning)

 

  • Like 1
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

On 8/11/2021 at 9:52 AM, CampForCer said:

Körde där hösten 2020, från ca 10km norr om Torsby, upp till en bit nordost om Sveg. Inga problem med vanlig bil. Vill minnas det hade gått med en "Passat"...

Längre norrut var det ett par platser där man fått köra runt om man haft vanlig bil utan 4x4.

Söder om Torsby har jag inte kört själv via TET.

Denna mini-film gjorde jag fr turen 2020. Första 3 minuterna är vägen upp fr Torsby till Särna.    (Tyvärr har Youtube märkligt låg kvalitet på filmen, trots 1920x uppladdning)

 

Tack. Har redan sett hela filmen. Toppenbra! Men jag ska se om den nu när jag vet att det är därifrån. Vi kanske provar den vägen. Rav4an är ju inte superkompetent. Man kan ju dessutom göra lite avstickare om man scouta lite. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/12/2021 at 9:25 PM, Carl Norberg said:

Tack. Har redan sett hela filmen. Toppenbra! Men jag ska se om den nu när jag vet att det är därifrån. Vi kanske provar den vägen. Rav4an är ju inte superkompetent. Man kan ju dessutom göra lite avstickare om man scouta lite. 

Din Rav4 har inga problem med den vägen. Dock vet jag att Daniel Rindsäter körde biten söder om min sträcka, sommaren 2019 eller 2020?

Han har lagt ut ngn film fr denna som jag har kikat på. Vill minnas att någon sträcka de körde var extremt stökig och blöt/hard core. Osäker om den biten var TET dock…. Men man kan nog köra runt/vända… :)

God tur!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...