Jump to content

Overlanding.nu's Meet and Greet!


Recommended Posts

  • Premium Member

Såklart, det är ju en tydlig förutsättning.

Vi ”gamlingar” i Sverige är där innan augusti, hur det är i Norge har väl andra bättre koll på samt om det är de kraven som även gäller för våra norska vänner när de skall hem efter besök i Sverige.

Själva satsar vi kanske på en liten tur in i Norge i månadsskiftet juli/augusti.

Abstinensen är svår!!!!!

 

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
50 minutes ago, Ronny Aas said:

Æ blir med,  men skal man betale på forhånd eller ikke

Hei Ronny!

Foreløpig ser jo utviklingen ganske positiv ut, men for oss på denne siden av grensen anbefaler jeg å ha litt is i magen i forhold til bestilling/betaling.

Jeg kommer selv til å vente trolig til det gjenstår en uke før jeg bestiller og betaler, så er jeg sikker på at jeg får tatt turen. :)

Det er billigere om man forhåndsbetaler, så om vi vet at vi får krysse grensen problemfritt er det en fordel å forhåndsbetale.

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej och välkommen till nykomlingens frågestund.

Jag har tillsammans med fru och hund tänkt besöka detta evenemang och har några frågor.

Jag klickade nyss hem ett premiummedlemskap, lockelsen om klistermärken och träffrabatter tillsammans med spårdata blev till slut för stor. Med förhoppning om att jag kan klicka hem även en bokning på ovanstående evenemang så snart mitt premium medlemskap blivit registrerat och jag kan dra nytta av rabatten på 50 NOK, vi utgår från att så kommer det att fungera.

Behöver jag boka plats hos Björkebo Camping eller görs det automatiskt kan bara hitta att själva campingavgiften ska tas med Björkebo Camping.

On 6/23/2021 at 10:49 PM, Wiberg said:

Pris på camping per bil : 180:- SEK/ dygn - betalas direkt till Björkebo Camping.  Ström kostar 40:-/ per dygn - betalas direkt till Björkebo Camping. 

Hundar är OK? Hittar inget om det på Björkebo Camping hemsida och tänkte ta det med dom ifall jag behöver boka plats.

Ja det var det för tillfället, hoppas jag inte ställt frågor som redan har besvarats och jag missat det.

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Norlin said:

Hej och välkommen till nykomlingens frågestund.

Jag har tillsammans med fru och hund tänkt besöka detta evenemang och har några frågor.

Jag klickade nyss hem ett premiummedlemskap, lockelsen om klistermärken och träffrabatter tillsammans med spårdata blev till slut för stor. Med förhoppning om att jag kan klicka hem även en bokning på ovanstående evenemang så snart mitt premium medlemskap blivit registrerat och jag kan dra nytta av rabatten på 50 NOK, vi utgår från att så kommer det att fungera.

Behöver jag boka plats hos Björkebo Camping eller görs det automatiskt kan bara hitta att själva campingavgiften ska tas med Björkebo Camping.

Hundar är OK? Hittar inget om det på Björkebo Camping hemsida och tänkte ta det med dom ifall jag behöver boka plats.

Ja det var det för tillfället, hoppas jag inte ställt frågor som redan har besvarats och jag missat det.

Jag ringde björkebo och bokade plats. De visste direkt när jag sa datumen o sa att jag skulle på meet and greet!

 

Så klicka hem bokningsavgiften så kan du betala campingen på plats när du kommer :) ang. Hundar har jag ingen aning så det är väl bäst att fråga! Troligen ingen fara 😁 Ses där 😎

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
23 minuter sedan, Norlin said:

Hej och välkommen till nykomlingens frågestund.

Jag har tillsammans med fru och hund tänkt besöka detta evenemang och har några frågor.

Jag klickade nyss hem ett premiummedlemskap, lockelsen om klistermärken och träffrabatter tillsammans med spårdata blev till slut för stor. Med förhoppning om att jag kan klicka hem även en bokning på ovanstående evenemang så snart mitt premium medlemskap blivit registrerat och jag kan dra nytta av rabatten på 50 NOK, vi utgår från att så kommer det att fungera.

Behöver jag boka plats hos Björkebo Camping eller görs det automatiskt kan bara hitta att själva campingavgiften ska tas med Björkebo Camping.

Hundar är OK? Hittar inget om det på Björkebo Camping hemsida och tänkte ta det med dom ifall jag behöver boka plats.

Ja det var det för tillfället, hoppas jag inte ställt frågor som redan har besvarats och jag missat det.

Jag har tyvärr inga säkra svar på ovan så hoppas @Wiberg rycker in.

Dock har jag ytterligare en fråga till @Wiberg eller @Andreas.E, jag betalade 200kr för en bil och två personer men inser nu att det står olika pris i shopen respektive inbjudan, vad gäller?

 

92B9B150-499E-48AC-8F8A-EDAB1BAD17B5.png

04DE37EC-688A-4F72-9A6F-CC5075770253.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag pratat med campingen, vovven är välkommen så jag har bokat in oss. Väntar bara på att premium medlemskapet ska slå igenom så jag kan boka.

En liten intressant reflektion, när jag pratade med campingen och sa att jag är med i en liten förening som skulle träffas på campingen den 10-12/9, fick jag svaret;

"Liten förening, menar du Overlanding.nu? Det är ju den största Overlanding föreningen i Norden!"

Så nu får resten av semestern vikas åt att beta av fru Norlins "att göra lista" så jag kan fokusera på "Norlin On Tour" prepping.

  • Like 3
  • Thumb up 1
  • Happy tears 3
Link to comment
Share on other sites

Vad skoj!

Kan bekräfta att hund är OK.

Denna in med fördel tvättas i Klarälven under helgen så är den ren inför hemresan 😀

Campingen är rätt stor så det finns plats för alla, även hundar :)

@Lars 9k Håller med om att inbjudan var lite annorlunda ang pris denna gång. Normalt betalar vi ju alla två avgifter för vanliga turer då det är två personer. Detta då det är två som ”upplever” eventet, men även att två personer då deltar i middagen som alltid ingår.

I detta fallet har vi inte någon direkt aktivitet, och heller ingen middag. Därför är avgifter, som skrivet, per bil denna gång.

  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Moderators

Hallå!

Alla som har planer om att ta turen till årets Meet & Greet - ta å gå igenom om det är någon utrustning du har som du kanske vill kvitta dig med. Kan garantera att det finns spekulanter på dina grejor. Lite " swap meet " eftersom jag inte hittar passande term på varken norska eller svenska. 

Det finns ett stort bord under tak på campingen där vi kan lägga upp våra grejor.

Håll sakerna relaterade till overlanding/ friluftsliv/ bil så det inte ballar ur. 

  • Like 3
  • Thumb up 4
Link to comment
Share on other sites

On 8/8/2021 at 8:41 PM, Wiberg said:

Hallå!

Alla som har planer om att ta turen till årets Meet & Greet - ta å gå igenom om det är någon utrustning du har som du kanske vill kvitta dig med. Kan garantera att det finns spekulanter på dina grejor. Lite " swap meet " eftersom jag inte hittar passande term på varken norska eller svenska. 

Det finns ett stort bord under tak på campingen där vi kan lägga upp våra grejor.

Håll sakerna relaterade till overlanding/ friluftsliv/ bil så det inte ballar ur. 

Tittar mig omkring här hemma och konstaterar att det är nog fasen lättare att flytta "swap meetet" hit än att jag ska lasta allt på hojen... 😜
Däremot finns det säkert någon som lyckas ta med och sälja ngt som jag villhöver och lyckas släpa hem. 😂

  • Like 1
  • Thumb up 1
  • Haha 3
  • Happy tears 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
48 minuter sedan, Per Pettersson said:

Tittar mig omkring här hemma och konstaterar att det är nog fasen lättare att flytta "swap meetet" hit än att jag ska lasta allt på hojen... 😜
Däremot finns det säkert någon som lyckas ta med och sälja ngt som jag villhöver och lyckas släpa hem. 😂

Finns ju möjlighet att få med lite mer @Per Pettersson…… 🤣

http://Enhjuligt släp till MC

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Premium Member

På förekommen anledning kommer här ett förslag på programpunkt.

Hanna bakar

Hanna bakar på lördagen i Dutch Owen, möjlighet att titta på eller att själv deltaga.

Deltagande kräver att man själv har med ingredienser och ugn.

09:00 frukostbullar

15:00 bröd

 

Vad säger ni, kan det vara något?

  • Like 2
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

On 8/19/2021 at 9:51 PM, Lars 9k said:

På förekommen anledning kommer här ett förslag på programpunkt.

Hanna bakar

Hanna bakar på lördagen i Dutch Owen, möjlighet att titta på eller att själv deltaga.

Deltagande kräver att man själv har med ingredienser och ugn.

09:00 frukostbullar

15:00 bröd

 

Vad säger ni, kan det vara något?

Absolut!  Trevligt.    Passar bra på en "Meet&Greet"

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På lördagen planerar Per Petterson och jag att ta en dagstur som kommer att handla mest om grusväg men även en del spår. Om intresse finns är fler hjärtligt välkomna att åka med 👍

Det handlar om lättare spår men det går inte att komma med en XC60 fast det kommer inte att krävas mer än en höjd bil med AT däck för att ta sig runt.

 

En rutt på 24 mil är inplanerad men den är inte i alla delar rekad så risk finns att vi kan komma fram till en bom eller spår som inte fungerar men då hittar vi alternativa vägar.

Det går att avvika till campingen tidigare om man inte vill åka med hela vägen runt.

Vi kommer att ha ganska bra tempo på körningen, typ Wiberg style plus lite till 😄

  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...