Jump to content

Ödemarksvägen


Ingvar Schön
 Share

Recommended Posts

Jag körde ”förbi” infarten till Ödemarksvägen, Gällivare, och insåg snabbt att det nog behövs lite redigare fordon för att fortsätta. Kör standard familjebil. 
 

Jag har inte läst att någon här kört denna sträcka. Delmål under resa i norr? Det är den streckade vägen mot söder från min markör. 

E4CA6345-AF2B-4458-BF25-5FB1DC05FA6F.jpeg

000DEA8B-6B90-4A46-BB22-A8428602350A.png

0CA4FB41-DF29-409F-884D-7E68303511F4.png

  • Like 2
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kul att utforska. Vägen har väl troligtvis använts antingen av rallarna eller när kraftledningarna i trakten byggdes. Jag tror på första. Vid järnvägen går väl rallarstigen. På flygbilden så ser det ut att finnas någon form av byggnad där vägen når järnvägen. 😀 

96F7C1BF-D910-448C-B8E4-3FCA853ADC6F.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Haha

Ja, hade jag varit ensam o singel så hade jag varit ute i kört varje dag - och i en LC200 AT…

Men nu går inte sådant för sig… Har tyvärr ingen som helst möjlighet för sådana oplanerade turer, tyvärr. Födelsedagar x2 och släktbesök här i dagarna som kommer.  Sorry - annars kul idé 😀👌🏻

  • Sad 1
  • Thumbs down 1
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Lars 9k said:

Hmm @Ingvar Schön, du är en mästare att inspirera oss!!!

Jag minns fortfarande ditt inlägg om Talmavägen norr om Torneträsk som vi diskuterade här  på forumet för ett antal år sedan!!

Tackar!

Här slutar ödemarksvägen. Det ser ut att gå att fortsätta lite om man tar sig över järnvägen! Kolla på filmen jag hittade filma 1997 från hytten av Inlandsbanan!


 

  • Like 2
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/22/2021 at 10:03 PM, CampForCer said:

Haha

Ja, hade jag varit ensam o singel så hade jag varit ute i kört varje dag - och i en LC200 AT…

Men nu går inte sådant för sig… Har tyvärr ingen som helst möjlighet för sådana oplanerade turer, tyvärr. Födelsedagar x2 och släktbesök här i dagarna som kommer.  Sorry - annars kul idé 😀👌🏻

Har tänkt på det där många gånger, man är i den tiden i livet att man inte har något val än att delta på allt "sånt" 😅

Senaste året så testar jag en ny metod - säger ja till exakt allt, typ som Yes man. Det är faktiskt ganska vilsamt, happy wife happy life

  • Thumb up 4
Link to comment
Share on other sites

On 7/27/2021 at 7:51 AM, Landmann said:

Har tänkt på det där många gånger, man är i den tiden i livet att man inte har något val än att delta på allt "sånt" 😅

Senaste året så testar jag en ny metod - säger ja till exakt allt, typ som Yes man. Det är faktiskt ganska vilsamt, happy wife happy life

Hehe.  Mmm

Är dock inte riktigt med på hur det skulle vara möjligt att säga ja, när det inte är möjligt..? :)

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/28/2021 at 10:11 PM, CampForCer said:

Hehe.  Mmm

Är dock inte riktigt med på hur det skulle vara möjligt att säga ja, när det inte är möjligt..? :)

Typ som att det är lättare att be om ursäkt än att fråga om lov 😁

Det får man lösa på annat vis

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...