Jump to content

2021 Lussefika 4/12 - Gemensam tur till Limmared Radio i Gislaved


Recommended Posts

Vi kör ner till Gislaved och deltar i gemensamt lussefirande, njuter kaffe och tittar på "Villhöver-prylar" och luftar våra plastkort  :-)

Gemensam avresa från Göteborg, för de som vill.

Tid: 09.00

Plats: Rv40 pendelparkering Delsjön

Koord:  M2GG+9F Göteborg

 

Vi tar en gemensam lunch ca 14:00, på lämplig plats utanför Gislaved. Plats beslutas närmare avresa. Var och en ordnar egen mat/grill, men gemensam samvaro vore skoj  :-)

 

Kopia av inbjudan på FB nedan.

LUSSEFIKA 2021

Den 4 December är alla HJÄRTLIGT VÄLKOMNA till oss på Marielundsgatan 52 i Gislaved. 
Vi firar 10år som AB & 1år i våra nya lokaler med många bra ERBJUDANDEN på plats :-)

Kaffe/glögg & lussefika bjuds det på under dagen.

image.png.39750f4b8e42cdd7894f53d74bb441e4.png

  • Like 2
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

Ev så kommer även Rikard (som inte är med här på sidan). Han ska kolla kalendern först. Och mycket eventuellt så får jag med mig någon/några från Norge. I så fall kanske vi går all in och gör det till en del av en overlanding tur över helgen. Men allt det är mycket eventuellt.

3B6D261D-0DAB-4CC4-9C71-AF91DE61A08E_1_201_a.thumb.jpeg.e3953f925503992f5479c63827a3c9fe.jpeg

Edited by Jonas Andersson
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vi har fått två sjuka med feber här hemma så jag får nog passa denna tur..

Jag har inte sett så mkt intresse här i tråden under veckorna så jag trodde nog inte det skulle bli av.

Men jag föreslår ni drar ändå - som planerat. Det verkar ju ändå ha trillat in intresse sista timmarna :)

Mitt ursprungliga förslag på tid o plats står överst här.

Men samplanera ngt annat om ni har behov :) 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Jonas Andersson said:

Tja… Jag har sagt från början att jag kommer. Och jag passerar ändå Delsjömotet på vägen. Så jag svänger in där 08:55 och drar 09:05. Väntar inte på någon. 😜😆 Har med mig en PMR446 som jag sätter på om någon annan dyker upp och har motsvarande system.

Kommer på kanal 5, PMR446.

Link to comment
Share on other sites

Ja trevligt vart det! Tror dock inte @ScandinavianVisuals och @Jonas Andersson blev något klokare över mina gåtfulla förklaringar av de olika frekvensbandens för- och nackdelar. Snarare tvärt om 😁

Fick köpt ett par ytterligare lösningar för antennfäste. Bland annat för motorhuven likt @daniel_a_hagen på Instagram. Får vi se om det blir något med det.
Nu när jag fick datorn framför mig och ser att det är 10% rabatt på hela sortimentet även på www så "råkade" jag beställa en Icom ID-5100E.

https://butik.limmared.nu/sv/icom/2103-icom-id-5100e-d-star-vhf-uhf-50w-hm-207.html

Det är sånt som händer...

 

Tack för idag grabbs! Hoppas vi ses nästa gång Ove! @CampForCer

 

 

  • Like 1
  • Thumb up 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...