Jump to content

H2 - a Beast of a car


Eirik Nielsen
 Share

Recommended Posts

Så hva skal en si, hvor skal en starte.....    Enkleste er vel som sant er, jeg røyk på en aldri så liten smell på høstferie i Trøndelag i år. 

En skulle jo bare "titte" litt på en bil en lenge hadde fantasert om gjennom mange mange år, du kjenner deg muligens igjen på den "bare ta en titt" biten. 😉

Vel, jeg tenkte vel like åpent som en lukka østers men jeg bare måtte, kunne ikke reise fra, måtte ta med ned, burde jo bli min???  eller....   Joda, det ble jo kjøp. 😇

Etter en fantastisk tur hjem så måtte jo bilen testes i terrenget så med bestefar som kameramann gikk turen til Rudskogen 

 

Når er den inne til en gjennomgang / tilstandsrapport hos US Car Service som ikke fant mye feil på den. Et godt eksemplar var dommen og utrolig lettet ble jeg. 

Nå skal det fikses på noe småting og så kommer den tilbake til far.

 Så langt så har alt vært så bra som en kunne håpe på og planen er nå å gjøre den om til min turkammerat i 2022.

Mods og utstyr kommer, noe er alt bestilt.   

 

Dette blir spennende tider.  :D 

 

 

  • Like 1
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
3 timmar sedan, iknutis said:

Ganske heftige vinkler i fremkant og bakkant på Hummeren. :)
Hadde vært moro å eid en slik en gang.

Sidostegen på sidan är kanske lite sämre..?

På H1 är det portalaxlar om jag har rätt för mig, är det så på dessa också?

Link to comment
Share on other sites

2 minuter sedan, Lars 9k said:

Sidostegen på sidan är kanske lite sämre..?

På H1 är det portalaxlar om jag har rätt för mig, är det så på dessa också?

hehe   Nej!  Det är STOR skillnad på den civiliserade H2, mot H1...  :-)    Men boxy-shape och trevligt motorljud har de båda  :-) 

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

 

7 hours ago, iknutis said:

H2 er i praksis en litt tøffere Tahoe, så det er standard GM-understell.

Kan ikke sammenlignes med H1 som er utviklet for militære operasjoner og har portaler. :)

Det stemmer bra det med en masse beskyttelse osv.  Men må si at fremkommeligheten den viste på Rudskogen var imponerende selv med fulle dekk og pigger. 
Men selvsagt, det finnes mye mer optimale overlandbiler. 

At det ble H2 i bilparken var et høyst privat valg.  :D 

 

  • Like 2
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hmmm,  her hadde jeg ikke delt så mye den siste tiden.  

Det har blitt noen turer ut i skogen på dagsturer.  

IMG_5883.thumb.jpeg.b1a791363c57926f90ba114d3942f28f.jpeg

 

Håper det blir masse nye muligheter nå i 2022 til å reise ut å få se litt BålTV ;)

Men det har jo gått litt varmt på VISA/Mastercard fronten også slik det ofte gjør med nytt leketøy.  

Ny A-Wing (med vegger) har blitt test montert på bilen og det ser bra ut.  IMG_5787.thumb.jpeg.444768232ef0ca9a473f531fdcf29d47.jpeg

IMG_5788.thumb.jpeg.4d20ea6f9449efd89e6d4e7c1307472c.jpeg

Under her så en nok få mange gode kvelder.  


Det er satt på nye lykter, handlet inn en del recovery utstyr / kit samt venter på den berømte Vinsjen.

Nå i uka som var som kom det en ny leveranse som skal på til våren.  

IMG_5945.thumb.jpeg.6655823f26cc050855bb6783a1f72445.jpeg

IMG_5971.thumb.jpeg.4b71f07f6d677bc225f7f44100a6b80d.jpeg

37/12,5R17 Maxxis Trepador radial.  Blir godt å få på disse på til våren,  samt montere av stigtrinnene. ;)

 

Har også fått meg en CB radio med ekstern antenne.   Så mye er klart for turer utover året som kommer.

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Lars 9k said:

Vet att andra påpekat för oss att våra filmer inte synts när lagt dem direkt på forumet. Nu är det samma för mig, jag ser inte filmen, bara svart men hör ljudet.

Ser ni andra filmen?

Yep, funket helt fint på iphone

0753CEB5-F3C2-4296-BA3F-B41F27D8C4F8.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, iknutis said:

Heldigvis betyr ikke ‘ikke oppgitt’ at du ikke har tillatt taklast. :)

Men veldig greit å ha det i vognkortet uansett. 

He he he. Ja det var det da....    

Runden har vel vært noe som dette.  

Snakket 2 ganger med Teknisk avd på Vegvesenet om "ikke oppgitt" vekt hvor de sier at det er tilsvarende 0 kg. Men etter en lengre prat om bil, størrelse, at den ikke er i produksjon lengre så ba de meg komme med dokumentasjon på hva fabrikant satt som maks.  De mente at instruksjonsbok for bilen ville være nok til dokumentasjon men var usikker. Jeg ble så bet om å ta dette med til vegvesenet for at de skulle se på det.  Reiste til Lillestrøm Vegvesen hvor jeg snakket med 2 stykker og ingen av de kunne svare på mitt spørsmål. Jeg ble så henvist til Jessheim Veivesen hvor de har egen Teknisk avdeling.  Førstemann der var også usikker på dette og jeg ble henvist til en meget hyggelig herremann med Bart. Sikker på at det er barten som løste det meste.... ;)   Etter å ha tatt samme runde med han, samt gjennomgang av det som stod i boka så godtok han dokumentasjon og bra meg vente litt.  Han kom så ut med et vedtak å ending av Vognkort og et midlertidig nytt vognkort med 136KG taklast påskrevet. 

 

Du har nok rett i at det kunne ha gått "OK" om en ble stoppet i kontroll men det kunne så lett skapt problemer om en møtte feil person. Nå er jeg helt sikker på at de ikke vil si noe på det om jeg har taktelt, og gods på taket på den bilen.  

So happy :D

  • Like 2
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk samme svar som du etter 2 minutter på telefonen med en dame hos SVV. 😉

MEN deilig å ha det i vognkortet uansett.

Problemet på Wrangler feks, er at det i instruksjonsboken står at det ikke er tillatt med taklast, ettersom taket er av glassfiber. 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...