Jump to content

Frontrunner awning og myggenet - nogen som har prøvet det?


Prodigy
 Share

Recommended Posts

Hejsa, 

Jeg funderer på at købe denne frontrunner awning: https://www.frontrunneroutfitters.com/en/de/front-runner-easy-out-awning-2-5m.html

Så jeg ville lige høre om nogen her har erfaringer med den? 

Jeg vil så også tilkøbe deres mygge-net, som jeg håber på er knot-sikkert: https://www.frontrunneroutfitters.com/en/de/front-runner-easy-out-awning-mosquito-net.html

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Tyvärr inte.

Allmänt om markiser däremot är min uppfattning att 2,5m på ett av hållen är väldigt bra och jag skulle själv velat ha det MEN 2,5 längs bilen passar definitivt inte alla bilar.

På min ZJ var jag sugen på att byta till en liknande som du frågar om, men jag har konstaterat att den blir för lång på Jeepen.

ARB har åtminstone tidigare haft en som var 2,5m djup men 2m längs bilsidan som åtminstone för mig skulle varit ett bättre alternativ.

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Lars 9k said:

Tyvärr inte.

Allmänt om markiser däremot är min uppfattning att 2,5m på ett av hållen är väldigt bra och jag skulle själv velat ha det MEN 2,5 längs bilen passar definitivt inte alla bilar.

På min ZJ var jag sugen på att byta till en liknande som du frågar om, men jag har konstaterat att den blir för lång på Jeepen.

ARB har åtminstone tidigare haft en som var 2,5m djup men 2m längs bilsidan som åtminstone för mig skulle varit ett bättre alternativ.

 

Ja jeg er også lidt i tvivl om jeg tager 2.5m eller kun 2m - bilen er jo egentlig lang nok, men det går ikke at have noget fæstet til både kabinen og lad-hardtoppen da de flexer uafhængig af hinanden.. men jeg har allerede forlænget mit roofrack lidt ved at spænde et par Thule squarebars på undersiden, så det kan nok udbygges lidt mere 😀

 

20211114_141002.jpg

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Jag är mycket tveksam till att det skulle bli bra med en 2,5m markis när jag tittar på din bil.

7958C323-C062-49B8-B6F3-8942483FD909.jpeg.9cd1eea8a651532278fbf4825d437966.jpeg

 

 

Du vill ju helst ha skydd av bilen på insidan så det lär ju bli mycket som ”hänger fritt” bakåt.

Men du får väl testa att låna en markis att hänga dit.

Vill du ha Frontrunner fästen för markis har jag en uppsättning på tre fasta att sälja sen jag bytte till snabbfäste.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Lars 9k said:

Jag är mycket tveksam till att det skulle bli bra med en 2,5m markis när jag tittar på din bil.

7958C323-C062-49B8-B6F3-8942483FD909.jpeg.9cd1eea8a651532278fbf4825d437966.jpeg

 

 

Du vill ju helst ha skydd av bilen på insidan så det lär ju bli mycket som ”hänger fritt” bakåt.

Men du får väl testa att låna en markis att hänga dit.

Vill du ha Frontrunner fästen för markis har jag en uppsättning på tre fasta att sälja sen jag bytte till snabbfäste.

Ja jeg må lige tjekke igen om jeg kan få plads til 2.5m

Ja jeg har tænkt mig at købe frontrunner fästen, hvad koster dit sæt og gider du sende dem til Danmark? 

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Såg att nya är 65€ så säg 300kr.

Skicka kan ju vara en möjlighet annars var det ett tag sedan vi var i Danmark. ;)

Hur långt bor ni ifrån bron?

Edited by Lars 9k
Skulle vara € inte $
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/12/2022 at 10:48 PM, Lars 9k said:

Såg att nya är 65$ så säg 300kr.

Skicka kan ju vara en möjlighet annars var det ett tag sedan vi var i Danmark. ;)

Hur långt bor ni ifrån bron?

Ok 300kr er helt fint 😀

Jeg bor ca 45km syd for broen, ved Køge, men jeg kan også godt møde dig tættere på København hvis I ikke skal mod syd

 

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/12/2022 at 8:11 PM, iknutis said:

Ingen tvil om at en 2.5m er det som må til på en lang bil som Amaroken! Du kommer til å angre på at du går for en kort løsning. 😉

Problemet er at man kun kan montere den enten på kabinen eller på hardtoppen.. man kan ikke bolte den fast på begge da de flekser uafhængig af hinanden ved terræn kørsel

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
28 minuter sedan, Prodigy said:

Ok 300kr er helt fint 😀

Jeg bor ca 45km syd for broen, ved Køge, men jeg kan også godt møde dig tættere på København hvis I ikke skal mod syd

 

Finns det någonstans att resa taktältet i närheten av Køge så är det ju dit vi skall.😉

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Prodigy said:

Problemet er at man kun kan montere den enten på kabinen eller på hardtoppen.. man kan ikke bolte den fast på begge da de flekser uafhængig af hinanden ved terræn kørsel

Det er jo ikke noe problem, den veier jo ingen ting.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, iknutis said:

Det er jo ikke noe problem, den veier jo ingen ting.

Det er ikke vægten der er problemet, den må bare ikke fæstes til 2 punkter der bevæger sig uafhængigt.. boltene (og worst case selve awningen) vil muligvis knække over tid.. 

Laddet på en pickup kan bevæge sig flere  cm i forhold til kabinen når bilen flexer i terræn.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Lars 9k said:

Finns det någonstans att resa taktältet i närheten av Køge så är det ju dit vi skall.😉

Nej, der er desværre ikke rigtig nogen gode steder heromkring - der er alt for meget by og mennesker. Der er kun campingpladser med motorhomes og campingvogne - jeg føler ofte jeg bor det forkerte sted, Norge eller midt/nord Sverige ville være meget bedre til mig 😁

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Prodigy said:

Det er ikke vægten der er problemet, den må bare ikke fæstes til 2 punkter der bevæger sig uafhængigt.. boltene (og worst case selve awningen) vil muligvis knække over tid.. 

Laddet på en pickup kan bevæge sig flere  cm 

 

Jeg skjønner det, men jeg skjønner ikke hvorfor du mener det er et problem å feste markisen bare på taket, eller bare på planet?

Tre festepunkter på taket så holder markisen helt konge den.

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
34 minuter sedan, Prodigy said:

Nej, der er desværre ikke rigtig nogen gode steder heromkring - der er alt for meget by og mennesker. Der er kun campingpladser med motorhomes og campingvogne - jeg føler ofte jeg bor det forkerte sted, Norge eller midt/nord Sverige ville være meget bedre til mig 😁

Vi såg det, en camping som öppnade i slutet av mars verkar vara det som gäller.

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Jag tror inte heller vikten är något problem.

Men däremot kan de ju ha en tendens att vibrera/svänga om det är en stor del som hänger fritt och det blir det ju i detta fallet.

Men det finns ju en hel del som kör pickup så det är väl bara att konsultera garagetrådarna och se hur de löst markismonteringen.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, iknutis said:

Stor del og stor del. Vi snakker om en meter med stiv aluminium? Jeg hadde på Cruiseren 50-60cm fra siste feste på markisen til enden på den. Ikke mye bevegelse der altså. 😉

Ja det er self rigtigt, jeg har set at Ironman max anbefaler 50cm overhang på deres awnings, hvis jeg kører med 2.5m så kommer jeg op omkring 60-65cm bagtil (jeg kunne self godt flytte den længere fremad, men jeg tror det bliver irriterende hvis den er meget synlig gennem forruden) 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Min hang ca 30cm foran frontruten, men jeg la ikke merke til det under vanlig kjøring da den var skjult foran a-stolpen hvis du skjønner. :)

Men hvis du monterer den på skapet bak får du ikke det problemet. Jeg tror dette lar seg løse uansett og at du blir mye mer fornøyd med 2.5m.

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
10 hours ago, Lars 9k said:

Hur har det gått @Prodigy,  har du bestämt dig för markis och är du fortfarande intresserad av fästen?

Hejsa Lars, jeg har ikke købt nogen markis endnu, men jeg har besluttet at helt sikkert bliver en 2.5m og så må jeg bare finde på en smart løsning til monteringen. Jeg er stadig interesseret i fästen, planlægger du med at køre igennem Danmark her til sommer?

 

Edited by Prodigy
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...