Jump to content

Skånskt Julbord 2022


Lars 9k
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

Skånskt Julbord igen.... trotts osäkerheten för Forumet!


93C53022-3378-4AA6-9AC8-15ECCADE04FF.thumb.jpeg.80b2c71463e8b910d7564b94398550bc.jpeg
 

A105701C-65D7-49D2-82AB-2A81E4310919.thumb.jpeg.d222581e9e67ee6e8b11b16774233540.jpeg

 

1B6A4BD7-73CD-4FBE-8B62-D8EFAEF85C94.thumb.jpeg.633a09e53ad0af039d6ae94004a91630.jpeg


 

”Skånesektionen" planerar även i år (sjunde gången) ett julbord i skogen.
I år blir det troligen lör 17/12  - sön 18/12.

🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

Vi träffas någonstans i Skåne(eller Blekinge), äter gott och umgås. De som vill, sover över, men det är inget måste. Vill man bara komma och käka på lördagen så är det självklart också ok.

🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

Exakt tid och plats bestäms när vi vet hur många vi blir, liksom ifall vi kör knytekalas eller om vi väljer att göra inköpen centralt för maten. 

Alla får dock vara beredda på att hjälpa till med matlagningen.

SÅ NI SOM ÄR INTRESSERADE, skriv en rad i tråden.

 

 

Fjorårets Julbord

 

  • Like 3
  • Thumb up 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Premium Member

Då kör vi en liten summering så här långt.

Intresserade enligt ovan är:

@Norlin 2+ hund

@Rasmus Evertsson 2

@Magnus Nygren &@Malin Nygren

@Stiffe

@CampForCer &

@Lukas Nilsson

@Lars 9k & @Hanna

@Per Pettersson& Lisa

@Benjamin Kastlund & Nicole

Det får jag till 9 bilar och 15 personer.

Var vänliga konfirmera ert deltagande samt hur många det är i varje bil och för er som kommit på att ni är sugna att hänga med, är det absolut inte för sent.

Samtidigt som ni svarar i tråden väljer ni en rätt ur menyn som ni ansvarar för.

Det innebär inköp och tillagning samt ”servering”.

MENY

•Glögg, pepparkakor, lussekatter @CampForCer & @Lukas Nilsson

• Sill, ägg, smör, ost @Rasmus Evertsson

• Janssons, köttbullar, gröt @Lars 9k @Hanna @Benjamin Kastlund

• Skinka, senap, brunkål @Stiffe

• Godis, vatten, julmust, prinskorv @Per Pettersson

• Revbensspjäll, rödbetor, rödbetssallad @Malin Nygren & @Magnus Nygren

• Rökt korv, leverkorv, sylta, bröd @Norlin

Starka drycker och annat som önskas, tas med efter eget huvud och smak.

Blir vi färre får vi dela upp det som inte blir valt mellan oss som kommer, alternativt om någon anmäler sig sent så väljer denne att ta över en rätt.

 

Vi skall snart ut och kolla vidare på möjliga platser och det kommer att bli helgen enligt första inlägget.

Edited by Lars 9k
Uppdaterat
  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Lars 9k said:

Rökt korv, leverkorv, sylta, bröd

Gör ett försök på ovanstående, hoppas Thuressons kan leverera.

Och ja vi siktar på 2 personer och hund.

Vet vi var det blir för vi har liksom inget att sova i, så vi får leta "stuga".

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
2 minuter sedan, CampForCer said:

Sliter lite med strulet ang vinsch på bilen. Förhoppningsvis fixat innan julen...  😕 

Får jag bara ordning på den så kommer jag ner. Troligen med Lukas vad det verkar.

Vi kan i så fall ta:

 

•Glögg, pepparkakor, lussekatter 

Låter bra, se nu till att fixa vinschen, i värsta fall får du väl bara plocka av linan.

Lukas är det sonen?

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
7 timmar sedan, CampForCer said:

Nejdå - det är @Lukas Nilsson

Linan är fastskruvad/bultar i kanten på trumman. Måste lyfta ur hela skiten. Dessutom är det rostigt...  Varför görs det inte i rostfritt...?!

Brukar egentligen bara vara en stor kabelsko som egentligen inte har så stor effekt mer än att hindra att de sista varven snurrar på trumman.

Typ https://www.biltema.se/bil---mc/elsystem/kabelkopplingar/rorkabelsko-25-mm2-m10-10-st-2000050965

73B6B2D1-CC72-4A74-B80E-1DF6643DBD72.thumb.png.90ae7f5628bd95910d082e0b710c70f9.png


 

Så kniper det och du ändå måste ta av den sen, så kapa linan så långt in som du kan.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@Lars 9k Jag är förvisso typ ung nog att vara sonen, men i dethär fallet är Ove oskyldig!

@CampForCer låter som en plan, med specialkosten min känns det lättast att vara pepparkaks o glöggansvarig 💪 (oroa er inte för den, plockar med diverse vegan grejer så får de som vill smaka på det också)

 

Även jag har lite kvar innan allt är 100% säkert, trots att det ser ut att bli en snöfri jul så står jag även denna vinter utan hjul (ahhh, den var oväntad) och precis beställt nya servoslangar men bör alldeles strax vara på rull igen!

Men har ev. En lösning på gång som kanske kommer se lite rolig ut.. kanske blir ett par små vägdäck på alufälgar..  

 

jaja! Mer om det i garagetråden framöver, nu ska jag fortsätta försöka desperat-lösa ett gäng gummin! (Även de råkar vara i Göteborg, så kanske får bli en däckhämtar/winschsparkar tur framöver) 

 

Jag ska försöka hålla er uppdaterade! 🎅

  • Like 3
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

@Lukas Nilsson, behovet av vinterdäck till en Skånetur är troligen begränsat även om det, när det väl slår till, kan vara väl så kärvt.

Fast du skall ju förstås kunna lämna Värmland också…

Du får väl dra i lite dubb i dina A/T i väntan på nya däck.

Hur gammal är Defendern, har du ens krav på vinterdäck?

Sen är ju hur som, krav eller inte, det viktigaste att man verkligen inte blir farlig för andra eller sig själv!

Att du själv fixar gröna alternativ är vi i detta sammanhang tacksamma för, @Hanna såg lite bekymrad ut över alternativ för julskinka ;)

Nu skall vi bara få ihop vår ZJ och en plats att hysa 8-10 bilar med crew.

 

  • Like 1
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...