Jump to content

Höstträff - Vildmarksvägen 2016


Recommended Posts

  • Moderators

Jag har redan packat... 

Ska ta en runda till med bilen oxå och gå över fiskeutrustningen. Snackade med Carl idag som har en bekant med bra fiskevatten där uppe :) .

Detta blir en tur där hyggefaktorn ska stå högt - gillade mr Erikssons idé med Camp-känsla - dvs vi stannar en dag för att njuta lite av turen och inte bara stressa runt som ett gäng bussturister på Mallorca.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Den 21.8.2016 at 19.52, Andreas.E skrev:

Så.. en sista sak för denna veckan :D

Är det någon som önskar köra i grupp från Asker/Oslo till Malung på fredagen?

Jeg kjører gjerne sammen med deg Andreas. Du setter tidspunkt. Jeg var så redd for å ikke få med meg denne turen at jeg har tatt fri hele neste uke også :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, Wiberg skrev:

Jag har redan packat... 

Ska ta en runda till med bilen oxå och gå över fiskeutrustningen. Snackade med Carl idag som har en bekant med bra fiskevatten där uppe :) .

Detta blir en tur där hyggefaktorn ska stå högt - gillade mr Erikssons idé med Camp-känsla - dvs vi stannar en dag för att njuta lite av turen och inte bara stressa runt som ett gäng bussturister på Mallorca.

 

Jeg er med på alt :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutter siden, Wiberg skrev:

Husk å packa fiskestanga Kai - det är seff konkurranse om størst ørret ;) ( eller flest... ) .

 

11 minutter siden, Wiberg skrev:

Husk å packa fiskestanga Kai - det är seff konkurranse om størst ørret ;) ( eller flest... ) .

Klart det. Jeg skaffer fisk og du kokkelerer :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
59 minuter sedan, Turbokai sade:

Jeg kjører gjerne sammen med deg Andreas. Du setter tidspunkt. Jeg var så redd for å ikke få med meg denne turen at jeg har tatt fri hele neste uke også :-)

?

Tänker jag och Jon kommer tillbaka med tidpunkt för avfärd. Men jag kan dra i ganska ok tid från Asker på fredagen.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Vi blir en bil mindre då Kai kommer att åka med mig- dvs vi är samma antal deltagare.

Jag är ledig på fredag så jag kan åka när som helst - gärna tidigt.

Snabbaste vägen är Kongsvinger - Torsby men om vi har gott om tid kan vi ju köra E18 - 45an. Finns säkert något fint att titta på längs vägen.

Förslag till avresa, vägval etc postas i tråden. Det är i Malung det hela börjar så fram till dess är det rätt flexibelt mtp väg och tid.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Ser ut som om vi får bruk för våran eminenta tur-kläder-garderob :) .

Jag tar med presenning, rep och dessa fantastiska presenningklämmor jag fick tips om - Bra klämmor till presenning .

2000018479.jpg

Då jag har med mig ved-hitler i min bil så satsar jag på att han grejar ved så jag slipper drassa med mig en säck ;) .

Ska vi satsa på gemensamma middagar hela turen btw? Som värsta storfamiljen lixom?

Funderar på att dra med el-aggregatet oxå - mest för att jag kan men det kan ju visa sig vara lurt?!?!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Annars är nu allt viktigt packat, bara mig själv och lite små saker. Två "action" kameror blir med, så skall försöka filma så mycket som möjligt... även om det kanske inte blir så otroligt spännande körning, men man vet aldrig :) 

Lite osäker på om jag skall tvätta bilen in och utvändigt för resan, eller vänta tills efter resan :D (har alltså inte tvättat den efter 4x4 fullvuxen) Tar också med förtält och en liten värmare... just in case :D

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
4 minuter sedan, Wiberg sade:

Då jag har med mig ved-hitler i min bil så satsar jag på att han grejar ved så jag slipper drassa med mig en säck ;) .

Spara du på platsen ;) Tror det löser sig fint på vägen...

4 minuter sedan, Wiberg sade:

Ska vi satsa på gemensamma middagar hela turen btw? Som värsta storfamiljen lixom?

Funderar på att dra med el-aggregatet oxå - mest för att jag kan men det kan ju visa sig vara lurt?!?!

Det kan vi gott göra... är ju bara att dela på kostnaderna det :) Sedan lagar ju du så smidig och god mat ? Kan se till att du har en iskall öl inför varje middag.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Slutet på en magisk, episk, långt över förväntningarna, hysterisk, lång, krävande och underbar resa närmar sig slutet. 

Vi ska hooka upp med Haakon & Henrik - från forumet - i närheten av Torsby i kväll där vi ska njuta fredagstaco på sista kvällen. I morgon kör vi snabbaste vägen hem och det ska bli riktigt gött att möta familjen igen :) .

Vi har filmat och fotat oss genom hela resan så ett svulstigt resebrev kommer samt lite film från turen.

Hälsningar från världens tröttaste kock ? .

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...