Jump to content

Recommended Posts

  • Administrators

Hejsan!

Här kommer information om våran vårträff 2017. 

overlanding_sommer.jpg

Vi har plats till 20 deltagare på träffen.

Deltagande bokas via våran webbutik. Det är en träffavgift på 36 eur om du inte är Premium medlem på Overlanding.nu. Premium medlemmar betalar 11 eur.

Samt vårt reportage om träffen: http://www.overlanding.nu/overlanding-var-traff-i-varmland-2016/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei.

Sprett ny bruker fra Norge, som syns dette ser interessant ut. Vi er flere som er interessert i å delta på dette. 

Jeg har aldri vært med på noen av treffene før, og er veldig interessert i tips om hvordan man best kan forberede seg. Det står maks 20 plasser ledig. Er det 20 personer, eller 20 biler? 

Jeg har en kort nissan patrol Y60 2,8 . 2" OME og 33", ellers original. Er det egnet bil for en sånn tur? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hej och välkommen!
På vårträffen passar i princip alla fordon som har 4x4. Vi kommer beroende på deltagare att dela upp i två grupper. En som kör lite snällare spår, och en som kör lite tuffare. Vi möts sedan på dagen och kvällen för middag och camp.

Det är plats för 20 bilar på träffen. Det är det vi klarar att hantera när vi skall guida runt i området.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Hej Frode. Ja, 36€ per bil.

Oftast brukar var och en lösa sin egen mat men om det är läge för det så lagar vi gemensam middag - det kommer lite an på hur många som deltar.

Vi kan ju snackas lite närmare träffen men jag är ivrig anhängare av gemensam middag.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Har tidigare hintat lite, men vi kommer att köra en kombination av "soft-trail" och "4x4 fullvuxen" Overlanding. Det vill säga två olika grupper som kör sina respektive spår varje dag. Så möts vi till middag i gemensam camp på eftermiddagarna.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 plasser igjen :-)

Hvedingen, jeg og en Jonas skal være påmeldt nå. Vi har i hvert fall kjørt en del offroad, så litt plundrete vei bør vi tåle. 

Å stå på trynet neddi 2 meter dypt gjørmehull med 5000 rpm og håpe det holder er allikevel ikke helt min stil. 

 

Ekspedisjon har jeg lenge hatt lyst til, men aldri vært med på. Absolutt alle gode tips er kjærkomne. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Administrators
1 timme sedan, H Hansen sade:

Går det att sätta upp sej på reservlista ? 

Ja om det blir avbokningar, denna skulle jag gärna med på 

Tjenare Hasse!
När du skrivit här, så blir det en form för reservlista. Det kommer garanterat avbeställningar när vi närmar oss.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
7 minuter sedan, FrodeS sade:

Er det noen tanker om omtrentlig hvor vi kommer til å kjøre? 

Vi guider vet givetvis var vi skall köra :)  Det är inom det färgade området på kartan. Räkna med att vi kör mellan 30-38mil under helgen + transport till Sverige.

58b6a34a8c760_Skjermbilde2017-03-01kl_11_29_01.thumb.png.295b2768657c31eb0eba7859e0e2302d.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jaha, ok. Jeg tenkte mer om det var lagt opp noen reiserute man kan røpe. 

 

Hvordan pleier folk å gjøre det med overnatting på tur? Taktelt er uaktuelt pga. for høy pris i forhold til hvor mye det blir brukt. Vi ser litt på f.eks. noe sånt her: 
http://olavteigen.mamutweb.com/Shop/Product/Telt-Lagstelt-komplett-8-10manns-Pent-brukt-19KG/7971751 . Muligens heller et "lettvekt"-telt som er litt høyere, slik at man kan ha ståplass inni. Vi ser vel for oss å kunne bruke teltet litt hele året, så det bør være greit å fyre med vedovn i det. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, FrodeS said:

Jaha, ok. Jeg tenkte mer om det var lagt opp noen reiserute man kan røpe. 

 

Hvordan pleier folk å gjøre det med overnatting på tur? Taktelt er uaktuelt pga. for høy pris i forhold til hvor mye det blir brukt. Vi ser litt på f.eks. noe sånt her: 
http://olavteigen.mamutweb.com/Shop/Product/Telt-Lagstelt-komplett-8-10manns-Pent-brukt-19KG/7971751 . Muligens heller et "lettvekt"-telt som er litt høyere, slik at man kan ha ståplass inni. Vi ser vel for oss å kunne bruke teltet litt hele året, så det bør være greit å fyre med vedovn i det. 

Är man flera som åker på tur samtidig helt perfekt men själv för stort + kamin jobbigt... finns se bättre se wibergs lösning tror det var han som köpte tipi tält...

Link to comment
Share on other sites

  • Andreas.E unfeatured and unpinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...