Jump to content

Recommended Posts

Guest munkensbilder

Suck...

Vi kanske kommer mötas efter vägen då jag kommer från Trondheim denna helg.... Samma gäller höstresan, det är åxå en Formula offroad helg....

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Då är resan fullbokad!

Med mindre någon lämnar återbud har vi inte kapacitet till fler än 15st. Önskar du stå som reserv svara med namn i tråden, så blir eventuella restplatser delat ut i tur och ordning.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Om jag inte bryter en svanskota eller annat tokigt så cyklar jag till min hemby den helgen, dvs Mora, från Sälen inte Mölnlycke :)

men om ovanstående inträffar (och jag fortfarande kan köra bil då) så är det bäst att sätt upp sig på en reservplats, bara att se femton bilar samordnat köra omkring i skogen kan ju vara värt det :) 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Moderators

Alldeles för lite fart i denna tråden med tanke på att det närmar sig! 

Vad har folk för förväntningar? Vad tar ni med er av need to have/ nice to have? Hur har ni tänkt kring luncher och middagar? 

Jag har med mina två äldsta kidz, 6 & 4 - fler som har med sig sina arvingar?

När är merparten resklara ( från Oslo that is ).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hello!

Här sitter man och trippar som en ... tre veckor semester med barn som inte önskar åka på äventyr, så är klar som ett ägg. 

Jag har med mig Tobias på 4år. Är klar att resa på förmiddagen från Oslo.

Link to comment
Share on other sites

Jeg også. Blir litt travelt i starten av aug for å få ferdig bil :) Lufting av diff/girkasse står på menyen denne uken. Pluss montere avtagbare endeledd til stabstaget foran. Og så skulle jeg gjerne ha bytte olje på fremdiffen men tappebolten sitter stuck

2016-07-11.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Klar som ett egg! Bare litt små fiks av kjøkken innredninga, service til mandag og innkjøp av ny kjøleboks til neste uke så er vi der :) image.jpeg

Men da blir det samlet kjøring fra Oslo området på fredags formiddag? Hvor møtes vi og klokke slett? :) @Granprismo henger seg på også! :) 

Edited by thorstein
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Tänker nog att Mr Eriksson tar täten och kommer med mötesplats och tidspunkt för Oslo-delegationen. Den officiella mötesplatsen och tidspunkten är väl inte heller avtalad så vitt jag vet?

Slipper jag ta med HiLift? Min FoxWing sitter där nu. Byter gärna " time for a cold one mate " - plats under FoxWingen om jag behöver HiLift-assistans ;)  .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Eftersom jag ändå är i krokarna denna helg så kan jag hänga på om det blir en sista minuten till övers. Någon vedsäck lär jag inte få med mej. IMG_20160708_203129.jpg

Link to comment
Share on other sites

Då våren och försommaren mest bestått utav att skruva bil och att arbeta så har jag inte hunnit tänka och planera så mycket ännu. Men nu så är det semester och mer tid för nöjen ;-)

Vi får se om frugan kommer med , har inte fått nått definitivt svar ännu men Lukas 9 år skall i alla fall med :-) .

Vi packar väl som vanligt ner något att lägga på grillen samt några andra lättlagade maträtter . Det brukar även finnas några påsar med frystorkad mat med som nödproviant om man akut behöver fylla på energiförrådet ifall humöret börjar att dala ;-) .

Vi planerar att åka från Kungälv på fredagsmorgonen , exakt tidpunkt är ännu ej bestämd så är det nån mer som passerar här förbi vid den tidpunkten slår vi gärna följe.

Nä, nu är det dax att gå ut till bilen och montera tillbaka campinginredningen efter besöket hos Bilprovningen :-)

/Mecki

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Sweet Mecki! 

Antar att vi träffas först i Charlottenberg. Tanken är väl att bunkra både fast och flytande föda där och sedan via lagom stökig väg ta oss till camp så fort som möjligt.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

2,5km på tre timmar, vinscha 3 gånger, blockat 2 gånger... Det säger allt. :):) vi är så glada för att nu slå camp :)

image.jpeg

Nej, man skall inte gränsla i ett så här djupt spår... Men, ibland vill bilen en annan väg än föraren :D Fick åka snöre för första gången i Patrolen.

image.jpeg

Nederlag nummer två! Framaxeln sitter fast mellan två JÄTTEstora stenar. Fick åka snöre andre gången :D Efter jag hårdnackat ville rekvirera en traktor.

image.jpeg

Gräver efter guld, eller vägen till Kina.

image.jpeg

Så här skall det se ut när 2,8t håller sig uppe på kanterna :D 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ny dag :) Camp för båda nätterna är nu på plats :) Lite lugnare rek idag efter gårdagens strapatser :D

image.jpeg

Kanonfin camp

image.jpeg

Badbyxor hänger på tork :)

image.jpeg

Fina snövit :) 

image.jpeg

Wiberg sprang skogstokig och hämtade den ena stocken efter den andra. Fint blev det i alla fall :)

 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...