Jump to content

Julbord 2016


Recommended Posts

  • Moderators

Sitter och trippar och önskar det var avresa idag...

I morgon när vi anländer så behöver vi hjälp med vedtransport från våran lokala vedpusher. Vi har i stort sett obegränsad tillgång men vi måste självklart betala för den.

Som jag har skrivit tidigare - all form för belysning är välkommen då det är väldigt mörkt i Bodegan.

Om någon har lite isolation över och kan ta med den så är det bra - det är lite glipor mellan tak och vägg som måste tätas.

Ta med cash - vipps och svish(?) funkar dåligt utan mobiltäckning. Ved och mat kommer att hamna på några hundra - 3-400 TROR jag. Hundralappar är bra.

När vi kör från Norge i morgon ligger vi på kanal 12 på CB och 143.125 på VHF i kolonnen.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Ok - då skjuter vi på avresan med 30 minuter. Avresa 12.30 då ( ca ). ETA Bosses Bodega tror jag inte blir påverkad - vi får handla fortare i Charlottenberg bara :) .

Är de som ska resa med oss från Alnabru eniga?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, Wiberg skrev:

Ok - då skjuter vi på avresan med 30 minuter. Avresa 12.30 då ( ca ). ETA Bosses Bodega tror jag inte blir påverkad - vi får handla fortare i Charlottenberg bara :) .

Är de som ska resa med oss från Alnabru eniga?

Jupp! Jeg er klar 12.30! McDonald's ved Statoil?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Ni får ha en trevlig helg vid Bosses Bodega. Då jag troligen är i södra Norge och vandrar i slutet på månaden så har vår Offroadklubb årets julkörning i helgen.

På Julafton tänkte jag sitta här på snön och dingla med benen och ha en termos med Röd Pölse samt en kall öl.

/munken

_MUK8926.JPG

 

 

Edited by munkensbilder
Link to comment
Share on other sites

Jag skiter i plikter och annat :ph34r:

River ur allt skräp "byta motor verktyg mm" Och packar in sådant som behövs,

Har dottern på dagis till kl 15, hinner jag före hämtar jag henne tidigare , 4 tim å 33 min körning enligt GPS till Bosses Bodega. så det blir nästan kvällen innan vi är framme.

Taktältet gjorde 4 dl mer per mil i 90 kmh, Klart värt det för att slippa ligga på marken :)

 

Är det fler som har barn med sej ?

Hoppas nu den gamla bilen håller upp och hem igen, den klarade det ju förra veckan B|

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Enig med Mr Eriksson! 

Tusen tack för en fantastisk helg :) . Allt från körning till after drive i Bosses Bodega får tärningskast 6! Helt fantastiskt gött gäng att ha Julbord med.

Jag ska författa ett litet resebrev att lägga på framsidan när jag har fått packat ur bilen och hängt allt på tork.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...