Jump to content

Albatross
 Share

Recommended Posts

Som en tråkig vän av ordning får jag påpeka att en sådan lösning utan säkerhetsanordningar betyder att det kan matas ut ström baklänges på nätet vid ett strömavbrott vilket innebär en fara för dem som jobbar med nätet..

Som minimum behövs en omformare som stänger mot nätet vid strömavbrott.

  • Like 2
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Man blir aldrig färdig... eller det finns alltid något som kan förbättras... eller man har gjort ett fel eller inte tänkt färdigt.

Jag hade ett problem när batteriet började att bli tomt efter ett par dagar i skogen (mest skugga); när kompressorkylen slog på, då drog den så mycket ström att radion inte fick tillräckligt och klockan ställde sig på 00:00. För att lösa det hela skaffade jag mig en powercap kondensator... och problemet löste sig

38568132na.jpg

Jag hade avloppsrör istället för aluminiumlådor för att stuva in mina prylar ifrån sidan istället für uppifrån, men de var för långa -jag fick inte ut mina bensindunkar utan krånel-, de måste bort och bli kortare.

38568141bb.jpg

och när jag ändå håller på, våffeljärnet passar inte in i röret med 20cm diameter

38568152eh.jpg

ergo: ett 25cm rör köptes

38568156uh.jpg

Ett annat problem: vid sista utflykten teill Albanien svajade solarpanelen otäkt... alltså Solarpanelen måste befästas på ett annat sätt

38568182yo.jpg

och en uppgradering till 200W kan också behövas

38568190xn.jpg

38568189fr.jpg

Nu set det ut så här

38568192ou.jpg

Jeepen fick också en bättre isolering

en sax, filtmatta och klister gav detta

38568201wu.jpg

Edited by Albatross
  • Like 5
  • Thumb up 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...