Jump to content

thorsteins Toyota garasje


thorstein
 Share

Recommended Posts

  • Premium Member

Ok, tack för svar. Har hittat till min bil på eBay men det står ju inga mått. Därför är jag osäker på om de som rekomenderas till min bil räcker till när bilen är höjd, dvs fjädrarnama är 3,5" längre än original.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Ska inte kapa Thorsteins tråd men ta kontakt med Trucksprings i USA och ge dem måtten på dina fjädrar och vilken typ av bil du har med estimerad vikt. Jag handlade av dem för flera år sedan och de var riktigt super vad gäller service och leverering.

http://www.truckspring.com/

http://www.truckspring.com/suspension-parts/helper-springs/air-bags/firestone-coil-rite.aspx

Sorry spam Thorstein ?

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Lurt som Jon sier! Jeg fikk først feil puter så måtte vente 2 uker til på og få riktige. Og hvis jeg husker riktig så sa du, Jon at det var billigere der du kjøpte også ??

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Den 12.4.2017 at 23.21, thorstein skrev:

Ja så noen videoer på YouTube, ser ganske så greit ut @Wiberg :) 

Idag dukket også Foxwingen opp! Så da måtte jo selvfølgelig den monteres :D  

IMG_4079.thumb.JPG.37c44eb98640a1847f0993e24e0caa75.JPGIMG_4080.thumb.JPG.12c7c04700698688df66a79ad0428276.JPG

Og @Øyvind har fått montert rock/tree sliders, ihvertfall på en side 1f605.pngIMG_4082.thumb.JPG.bf8a75bbb8d063344159b719a39d4fa0.JPG

Heisann! Bilen din blir bare tøffere og tøffere??skikkelig kult hva du har fått til! Likte godt innrednigen bak! hvor lang er foxwingen? Og stikker den langt foran takgrinda? Noen bilder fra siden? 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Premium Member
Den 25.5.2017 at 23.53, Torgeir skrev:Heisann! Bilen din blir bare tøffere og tøffere1f600.png1f44a.pngskikkelig kult hva du har fått til! Likte godt innrednigen bak! hvor lang er foxwingen? Og stikker den langt foran takgrinda? Noen bilder fra siden? 

Beklager seint svar @Torgeir! Helt glemt og følge med på min egen tråd her! Takker for det! Kjempe fornøyd selv med løsningen, funker perfekt til mitt bruk. Du har jo kikka på Jon sin som er helt lik leste jeg så da regner jeg med du har funnet ut det med markisa:) 

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Begynner og nærme seg voldsomt til avreise mot Europa og alpene, nærmere bestemt 5 dager til avreise! Bilen er vel så og si klar, blir vel og få vasket den utvending og innvendig og kanskje en liten polerings runde. Ellers så er det vel bare og få pakket alt man skal ha med seg og stappe det i bilen. 

IMG_4591.thumb.JPG.752e23e44b089700fb9d03a1ff74eed1.JPGIMG_4592.thumb.JPG.c084b570140d8474db994cb1de8a999c.JPG

Edited by thorstein
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Den 21.2.2017 at 21.17, thorstein skrev:

Da har jeg fått ånden over meg og begynt og lage ny innredning bak i bilen, hadde ett krav og det var at jeg vil kunne dra kjøleboksen ut for enklere tilgang og en skuff isteden for en av kassene jeg har brukt. 

Blitt litt inspirert av Goose Gear sine moduler og på Bauhaus har de noe tilsvarende alu profiler så endte opp med og kjøpe 4 kant rør 20x20 mm med ferdig lagde hjørner/kryss/vinkler i solid plast som settes inn i alu røret. 

IMG_3775.thumb.JPG.964f65e14c35cca83a9957a3fa0b9307.JPG

IMG_3774.thumb.JPG.ae9810bf2fc0abe2e1b52702e89b70af.JPG

IMG_3776.thumb.JPG.e1c33783359fc96e28861e0150405a47.JPG

IMG_3777.thumb.JPG.394b24f85b0e5b56531a6bc927a7e512.JPG

IMG_3778.thumb.JPG.5bc801d78feec08f4280038842ba9ad6.JPG

Genialt og jobbe med og veldig enkelt og lage ramme/modul ut av :) 

Fortsettelse følger! 

Har du link til hvor du kjøpte alu rørene og plast endene?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
15 timer siden, Ulv skrev:

Har du link til hvor du kjøpte alu rørene og plast endene?

Du, det fikk jeg kjøpt på Bauhaus. Men fant en link her på en side, men kan ikke finne de skjøte hjørnene osv der da.. https://www.alumeco.no/profiler/g/9?gclid=EAIaIQobChMI6qW01KaD1QIVBqMYCh1WJgo9EAAYAiAAEgLqwvD_BwE#p=1&ps=200&s=&pg=9

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, thorstein skrev:

Du, det fikk jeg kjøpt på Bauhaus. Men fant en link her på en side, men kan ikke finne de skjøte hjørnene osv der da.. https://www.alumeco.no/profiler/g/9?gclid=EAIaIQobChMI6qW01KaD1QIVBqMYCh1WJgo9EAAYAiAAEgLqwvD_BwE#p=1&ps=200&s=&pg=9

Rør er lett og finne men ikke de plast hjørnene, ha kalles de? Umulig å finne på bauhaus.no i allefall..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bauhaus.se har ganska dålig webshop. Allt som dom har I butik finns inte online men den blir bättre och bättre. 

Är det dom här du är ute efter: https://www.bauhaus.se/skarvbeslag-90.html

Dom fanns i butik men inte online för nått år sen kan jag tänka mig. Där har du artikelnummer iaf. 

Åk till butiken eller ring till dom innan om du långt att åka. 

Edited by pajeroramble
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
Den 12.7.2017 at 12.15, Ulv skrev:

Rør er lett og finne men ikke de plast hjørnene, ha kalles de? Umulig å finne på bauhaus.no i allefall..

Aner ikke hva disse heter desverre.. Står liksom ikke så mye om de heller på Bauhaus.. 

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
  • 2 months later...
Guest munkensbilder

Hej. Skulle du vara bussig och visa hur ditt löstagbara vinschfäste ser ut. Har aldrig byggt något sådan förut kanske kan kan få någon bra ide' på förstärkningarna från 4k balken och plattan där vinschen monteras.

/munk

Edited by munkensbilder
Link to comment
Share on other sites

15 minuter sedan, munkensbilder sade:

Hej. Skulle du vara bussig och visa hur ditt löstagbara vinschfäste ser ut. Har aldrig byggt något sådan förut kanske kan kan få någon bra ide' på förstärkningarna från 4k balken och plattan där vinschen monteras.

/munk

Ja! Det skulle jag oxå vilja se!

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
Den 21.9.2017 at 7.57, munkensbilder skrev:

Hej. Skulle du vara bussig och visa hur ditt löstagbara vinschfäste ser ut. Har aldrig byggt något sådan förut kanske kan kan få någon bra ide' på förstärkningarna från 4k balken och plattan där vinschen monteras.

/munk

Kan få tatt noen bilder etterpå! :)  Du tenker på firkant festet som sitter på bilen? 

Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

4k fästet på bilen har jag redan då det är en Amerikansk bil med löstagbar dragkrok. Tänkte på den löstagbara delen som vinschen sitter på. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Premium Member
2 timer siden, Nicolai Henriksen skrev:

Hej Thorstein, jeg har lige et spørgsmål til dine fælge? er det ALU eller STÅL? og kender du fordele og ulemper ved dem?

Hei! Disse er alu, litt usikker på fordeler og ulemper med stål og alu. Alu er jo lettere, stål kan vel kanskje fikses hvis man skulle bulke/skade de. Stål er vel kanskje billigere også. Vet ikke om det hjalp deg noe men :P 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 timmar sedan, thorstein sade:

Hei! Disse er alu, litt usikker på fordeler og ulemper med stål og alu. Alu er jo lettere, stål kan vel kanskje fikses hvis man skulle bulke/skade de. Stål er vel kanskje billigere også. Vet ikke om det hjalp deg noe men :P 

Jag skall uppgradera till sommaren i min plan.   Vilken dimension är det på dessa fälgar?  Ser snygga ut!   Är det offset ringar på din AT?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

På ATs fälgar är det minus 54 i ET oavsett 35" eller 37". Det funkar riktigt dåligt på en relativt orginal bil. På LC120 menar jag det är plus 20? På LC150 är det väl ca det samma orginalt? Det är många cm du flyttar ut en fälg utan att ha gjort plats till däcket. Som en heads up ;) .

Sorry OT igen Thorstein...

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • thorstein changed the title to thorsteins Toyota garasje

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...