Jump to content

Vinterträff - Värmland 2017


Recommended Posts

  • Administrators

Ja, jag vet... det blir Värmland en gång till, men vi hoppas det finns en massa snö som gör det bökigt att köra :)

overlanding_vinter.jpg

Vi har plats till 15 deltagare på träffen.

Deltagande bokas via våran webbutik. Det är en träffavgift på 36 eur om du inte är Premium medlem på Overlanding.nu (Premium medlemmar 11 eur) Avgiften refuseras inte vid avbeställning.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
Guest munkensbilder

Efter att vara van med min Cherokee med stora hjul och fulldiffad blir jag förvånad över hur dåligt Pajeron tar sig fram i snö och lera. Men nu är både vinter och vårträffen bokad.

Skall packa ihop mina saker under dagen och åka till Speed Weekend i kväll. Skall vara mer förberedd än förra helgen då jag var helt oförberedd och det blev ironiskt dumt...

 

http://landracing.se/event/speed-weekend-2017/

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Administrators

Uppdatering: För dom som önskar köra direkt till träffen, är starten ändrad till Charlottenberg och vi möts vid Cirkle K. Återkommer med tidpunkt för möte, samt avgång från Oslo för dom som önskar köra i grupp.

Vädret råder vi inte över... men vi skall nog klara av att leta fram snö! 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har räknat med vinterträffen, tyvärr är Landcruisern fortfarande under reparation, Jeepen får jag inte på tältet på så om det är ok tar jag den gröna 13 bilen. Vore bra att veta om jag måste in i Norge med tanke på min hund som ska med. Om det är så att området vi ska vara i är i Torsby-Lekvattnet trakten möter jag gärna upp där istället för att ta vägen över Charlottenberg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Kommer inte så våldsamt mycket mer information, måste ju ha lite överraskningar för helgen ;)

Kan dom som önskar köra samlat från Oslo mötas på Alnabru (Cirkle K / McDonalds) kl 14:00 på fredag?
Får vi till detta är vi i Charlottenberg ca 15:30 tänker jag. Vi tar ett kort stopp där för att handla det man önskar.

Planen är så att köra ca 1 timma, kanske lite mer till kvällen första övernattning. Lördagen rullar vi senast kl 10:00, för dagen blir lång med mycket körning. Lunch blir i Torsby för den som önskar det. Övernattning i förbindelse med Bosse Bodega som vi besökte på julbordet. Söndag kör vi lite i närområdet runt Bosses för vi retunerar ner mot Sunne och tillbaka i Charlottenberg ca 17:00.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Klar som ett ägg! Ska testa granris och liggunderlag denna gången, är sykt trött på den där j.vla tältsängen alltså.

Det ser ut som om vi kommer få riktigt Påskväder :) - massa sol. Är det snö kvar kommer den att vara fantastiskt rutten ut på dagen - garanterad fastkörning :D

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Jag skall på kundbesök kl 11 och sagt att jag måste åka därifrån senast kl 12.Det tar 3-3.5tim att köra. -8grader kallt i natt så Wiberg lär ha mycket granris med sig :)

 

Link to comment
Share on other sites

Guest munkensbilder

Tack för en trevlig helg och sällskap. Åkte vidare till magnor och sov på ett av mina 4x4 ställen vid en sjö. Sen har jag åkt lördagens tur en gång till då jag märkte upp lite broar öde hus. Nu står jag vid bommen ovanför "Bråten". Har just fått använda min bakre vinsch då bilen skar ner i diket. Mycket halare idag.
Fixar bilder och filmer när jag kommer hem på onsdag.

IMG_20170327_103440.jpg

Edit.

Efter svängt till höger vid "viggen" och åkt några km dit vi svängde vänster stannade jag. Insåg att jag hade ca 10-12 km kvar till Inca huset och då utan våra spår. Ingen täckning på telefon och trots 0.5 bar tuggade mej fram i max 5km/tim. Hade jag haft en riktig bil så OK men inte nu. Ojämförbart att köra mot lördags.

Edited by munkensbilder
Link to comment
Share on other sites

  • Andreas.E unfeatured and unpinned this topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...