Jump to content

Rally Sweden - Värmland 2018


Recommended Posts

  • Administrators

delningsbild_2017.thumb.jpg.04e6e323a3b96aee95a73410f6e59662.jpg

Riktigt nog har årets tävling precis avslutats, men sedan jag redan nu vet att jag åker nästa år också lägger jag ut lite information.
(Datum och innehåll kommer närmare slutet av 2017, alt så fort FIA,wrc eller Rally Sweden publicerar info)

Min tanke efter ett par år som åskådare på Rally Sweden, är att kombinera mitt intresse för rally med overlanding. För att detta skall fungera helt optimalt kommer jag att etablera två läger (torsdag och ett nytt för fre-sön) som gör att vi får med oss så mycket som möjligt varje dag. Sträckor och tider kommer så fort detta släpps.

Från lägret (sov som du önskar, taktält, lavo eller liknande) samlar vi oss i ett antal bilar, som tar oss ut till dom sträckorna vi skall se. Sedan går vi in som vanlig publik. Det betyder att det kan bli lite att gå varje dag, samt att man bör packa ner mat och dricka för dagen.

När så tävlingen är över för dagen, returnerar vi till lägret. Den som är riktigt sugen kan ge sig ut på spår och traktorvägar i området och verkligen få testat sina kunskaper på snö.

Vi tar en liten kostnad för träffen. Denna går till utgifter som parkering vid sträckor. 

10283_atWorld_Swden-cover-2017_1.jpg.7104ba07415087be74fef78449f70b19.jpg

  • Like 4
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...