Jump to content

En rød Jeep wrangler jk


pilten
 Share

Recommended Posts

On 7.9.2019 at 18.06, pilten sa:

Å så lurte jeg på om dere har noen tips, hengeren hopper og rister så veldig når den er tom, å jeg kjører på humpete vei. De er det mange av i Telemark. Har 25 psi i dekka 

Kan du inte bara gå lägre då? Det vore väl den lätta lösningen. Testa att gå ner till 15 psi. Har du kompressor så kan du ju pumpa om du ska lasta något. Det är så klart en lösning som medför en del arbete med vagnen beroende på last, hastighet och väg. Vågar dock inte svara på risk för däckkrängning med tanke på att det är en boggievagn.

Annars är det ju bara att börja kolla på om mjukare fjädring. Och ska du vara riktigt extrem så luftkuddar där du kan variera hårdheten.

Edited by Jonas Andersson
Link to comment
Share on other sites

On 11.9.2019 at 16.29, pilten sa:

Da er den mørke hardtopptiden kommet, rakk å få byttet fra soft til hard før regnet plasket ned. 

Var på huggeren for å se om jeg fant noen rails som kunne passet på hardtoppen. Men fant ingen. Så da begynte jeg å gruble litt videre, å lurer da på om jeg monterer sand stigene direkte på hardtoppen, da kan de jo bli brukt som en plattform/roofrack? 

24952B36-7D91-433D-92DA-350DB57A12DC.thumb.jpeg.b9670c9bf58e5f01d52b55306fe521db.jpeg

Bare laget noen slike fester 

http://sandladder.net/other-product/sand-ladder-bracket/ 

For å stive ekstra av, kan jeg skru det fast i veltebøylen. Hardtoppen ligger på varebil bøylen, så hvis jeg borer å fester i den vil det bli veldig stabilt. 

Nu vågar jag inte svara för hur väl det fungerar att montera sandstegarna direkt i hardtoppen. Men om du nu använder dem för att lasta på, som något slags improviserat roofrack... blir det då inte lite bökigt att behöva lasta av allting om du behöver använda dina sandstegar? Nu kanske det inte är så ofta man får behov av det, men det blir ju ändå i mina ögon ett bökigt moment.

Link to comment
Share on other sites

Catch tank mounting

966C7639-A923-4D7D-AE8C-BE6175C73D4A.thumb.jpeg.6b7f5cc544a3eadef699872c1edcd70e.jpeg

369550B8-F4FB-4300-9F76-EC5206D04FF8.thumb.jpeg.98f867dd53b814fae8ff998c51eaa337.jpeg

B4AC2F70-7279-48FE-A113-57DADF7C22ED.thumb.jpeg.8b6e1bc9bcc4bd3b2e7296885847a2b7.jpeg

tok bare en bit av hageslangen bare for å prøve montere, funker å ingen feilkode. Så nå må jeg bare finne noen slanger som passer. Problemet er at det er forskjellig diameter på alle hulla. De to i tanken er på ø12 mm og det inn på luftfilter siden ø35 mm, mens det ut av topplokket er rundt 28 mm. Så jeg må finne på en pen løsning. 

Finnes det slanger jeg kan varme å utvide?

så når alt er montert riktig, å fungerer. Så blir det rens av IC og egr 

 

Edited by pilten
  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Går det an å programmere bort egr ventilen? Altså ingen fysisk blending av noen slag? Det hadde vært interessant å sett åssen gjøres. 

Fant en australsk side på face som kun er for jeep med 2.8 crd motor. Mye å lære der.

Har bestilt en slik obd2 blåtann leser, har jo flere av dem allerede men denne skal kunne hente enda mer info. Å ved bruk av riktig app så skal jeg kunne få all den infoen inn på spilleren i jeepen. Kan vist da også sette alarmer, ved for varm egr, vanntemperatur og om oljetrykket faller osv. 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, pilten said:

Går det an å programmere bort egr ventilen? Altså ingen fysisk blending av noen slag? Det hadde vært interessant å sett åssen gjøres. 

Fant en australsk side på face som kun er for jeep med 2.8 crd motor. Mye å lære der.

Har bestilt en slik obd2 blåtann leser, har jo flere av dem allerede men denne skal kunne hente enda mer info. Å ved bruk av riktig app så skal jeg kunne få all den infoen inn på spilleren i jeepen. Kan vist da også sette alarmer, ved for varm egr, vanntemperatur og om oljetrykket faller osv. 

Mener det skal gå programmere bort EGR driver sjekker skal holde deg oppdatert.

  • Thumb up 1
Link to comment
Share on other sites

Har montert slanger, ble innlegg i de som kobles på catch tankenCC47E7AA-8351-4F55-A82E-645E243E8487.thumb.jpeg.482d8581afa99959a9dcb16f1ad8438e.jpeg

å kokte den siden som skulle utvides. 

18F7CBDF-66EB-403A-94B6-6E92C6F54318.thumb.jpeg.519ab8ab6e0610820fe66a8b6f6b8cfc.jpeg

Så nå sitter jeg å henter info om egr blokking fra en australsk Facebook side. Men går litt forsiktig frem når det gjelder egr ventilen. Mange myter ute å går der. Så før jeg gjør noe, vil jeg ha på plass en måte å få målt egr tempen på. 

Har også fått meg en ny jobb, så da kan stage 2 byggingen av wrangleren starte. Altså jeg er ikke avhengig av jeepen til daglig, så den kan bygges om til en dedikert tur jeep. Som får plass på en kontainer og kan sendes til feks Canada? 

 

  • Like 2
  • Thumb up 2
  • OMG 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Största fördelen med att blockera EGR ventil tror jag inte man märker där och då. Det är mer i förebyggande syfte, dvs insug koksar inte igen etc.

Btw, räcker det verkligen med att vända det filtret för att blocka EGRen på en Jeep? ;) .

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Wiberg said:

Största fördelen med att blockera EGR ventil tror jag inte man märker där och då. Det är mer i förebyggande syfte, dvs insug koksar inte igen etc.

Btw, räcker det verkligen med att vända det filtret för att blocka EGRen på en Jeep? ;) .

Ifølge de downunder altså de på den australske facebook siden, skulle det ikke mere til. Testa det litt igår, å den egr kjøleren ble ikke varm, den pleier å bli fort varm. Så jeg trur at egr ventilen nå er lukket. Skal få satt på den Enerfy obd dingsen når jeg kjører hjem, så kan jeg sammenligne med det jeg har av data fra tidligere turer. Reinere luft må jo bli bedre forbrenning. 

Link to comment
Share on other sites

Samme her, aldri fått kommentar på manglende EGR.
Det kan derimot bli et problem på nyere biler med dieselpartikkelfilter om man blender EGR, fordi eksostempen blir lavere som gjør at det havner mer partikler i filteret som igjen gjør at det må regenerere mer.
Så på biler som har både EGR og filter bør man enten fjerne begge, eller la begge være.

Link to comment
Share on other sites

Fikk pakke i posten todayE8BDE3E2-BFC0-4904-8A80-9C6B6BFF247B.thumb.jpeg.8244143995d303edfc381cd320443302.jpeg
men reiser på jakt, så jeg får ta service på automatkassa en annen gang. 

har tatt første måling etter egr blokkering, å forbruket ligger på 1,07 på blandet kjøring. Synes den virker kvikkere på pedalen å da spesielt på lave turtall. 
 

sporsnøjakt imorra

985A806E-2B86-49FF-98A4-5D70B5DDA70A.thumb.jpeg.9e6e86222694469874f781adf1b182dc.jpeg

9C22C631-0FA6-4C0A-9407-58BB902C16B3.thumb.jpeg.82b3bd38562c9aaee783e4526d728aef.jpeg
45499AD9-59A7-45C0-B0CE-74910694F67F.thumb.jpeg.8290fa66dd79666d6a613403575ae89e.jpeg

D2078A64-7D91-4B75-B9C9-A35E74B22121.thumb.jpeg.d97b0c34d23379927831aad70cc69ed4.jpeg

D674EC7D-B530-4945-9550-334AD92DC5B8.thumb.jpeg.c54621d98ad500557705a74dbcb22477.jpeg

fikk sjekket tauet og vinsjet opp en båt som lå nede i skogen

 

Edited by pilten
Litt bildepåfyll
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...