Jump to content

En rød Jeep wrangler jk


pilten
 Share

Recommended Posts

41 minuter sedan, pilten sade:

Oi oi oi oi sjekk den luxen som får flatbed1f60d.png 

https://overlanders-handbook2.com/tag/toyota-hilux/ 

Sånn skal min lux bli også 

Å til alle dere fornærmede svensker,  sorry men det er jo ikke rart. Danmark har jo tuborg altså "borg" dere har jo bare folkøl1f913.png 

None taken!

Det är bara 5 mil till København och de flesta skåningar ser väl den staden/byn som sin största metropol.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 13.1.2019 at 21.01, pilten sade:

Synes dette så helt fjærnt ut, men så så jeg de hadde montert den på en jeep. Å da ble det plutselig skikkelig tøft1f609.png 

 

 

Det där får mig att minnas -80 talets wobbeldebbat i MC världen, med en rysning...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wobbeldebbat?  

Jeepen har fått ny rute 

AA35E118-C601-41B1-AB96-80F4E93F73A0.thumb.JPEG.b173e4f4a3dc51bc55df0bcabb460315.JPEG

 

 

Og nå skal den få slike, kostet 105 kr på ebay. Men er faktisk stivere og finere enn de orginale. Igjen ble jeg overasket over hvor bra slik billig drit noen ganger kan være,?

08FA173E-28D5-439C-A3CF-936A356D6300.thumb.JPEG.617d1dda55e08cd3aae09653fa8a146a.JPEG

Og snart slike

E51A1A91-E588-4EA4-A7C2-6719BBFC80CA.thumb.JPEG.93c084b33617900f1c421c3233130ad1.JPEG

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Nu jævlar, eneste svenskt jeg kan, eller kan også skitt samma nu plåtar vi lite, lærte det på et fotokurs i Gøteborg med Lenart. 

Men det var jo denne linken jeg ville vise dere, så om noen år må dere overlande i en leaf, med roofrack og jerrycan? 

https://www.tu.no/artikler/sverige-forbyr-fossilbiler-fra-2030/455859?key=QCHCi64T&fbclid=IwAR0v_s-F8XQURMN-LP-6c9JtTPPfTzBNN4na5q71RZwZfcwbn5ETPyfdtB0

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
1 timme sedan, pilten sade:

Nu jævlar, eneste svenskt jeg kan, eller kan også skitt samma nu plåtar vi lite, lærte det på et fotokurs i Gøteborg med Lenart. 

Men det var jo denne linken jeg ville vise dere, så om noen år må dere overlande i en leaf, med roofrack og jerrycan1f602.png 

https://www.tu.no/artikler/sverige-forbyr-fossilbiler-fra-2030/455859?key=QCHCi64T&fbclid=IwAR0v_s-F8XQURMN-LP-6c9JtTPPfTzBNN4na5q71RZwZfcwbn5ETPyfdtB0

 

Så länge man inte vill ha ny så kan man ju klara sig ett tag till....... ?

Så här såg målet ut i texten:

  • «Från år 2030 kommer det inne lengre vara tillåtet att sälja nya bensin- og dieseldrivna bilar (Utredning tillsätt 2019. Kräver godkännande av EU-kommissionen. Ny lagstiftning beslutas under mandatperioden).»
Edited by Lars 9k
Link to comment
Share on other sites

Jo det gjelder nye biler, men staten pøser på med salt så flest mulig biler skal bli spist opp av rusttrollet før 2030? derfor kommer det snart et forbud mot bææælurium som er et effektivt stopper mot rusttrollet. 

 

 

  • Happy tears 2
Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member

Jag instämmer i lovsången, blev ju kanon så här långt, på gränsen till för bra ?!!

Jag vet ju dock att du som många av oss, inte tvekar att använda bilen i skogen, fastän det är kul att hålla den snygg.

Skall du själv montera stänkskydd och sidesteps?

Link to comment
Share on other sites

  • Premium Member
4 timmar sedan, pilten sade:

Jo det gjelder nye biler, men staten pøser på med salt så flest mulig biler skal bli spist opp av rusttrollet før 20301f609.png derfor kommer det snart et forbud mot bææælurium som er et effektivt stopper mot rusttrollet. 

 

 

Ahh, du tänkte så..... ?

Link to comment
Share on other sites

Som han Wiberg sier kimar, men mer jeg tenker over min egen konspirasjon teori, trur jeg kanskje jeg er inne på noe.....oi vent litt, det ringte på døra! Hm står en bil fra statens vegvesen på utsiden, får vell åpne nei nei NEEEI............................................?

  • Haha 3
  • OMG 1
Link to comment
Share on other sites

Et bilde.

CBDD045B-40FB-420A-9E23-070E77B50F2F.thumb.JPEG.74bf2e9f4bf095a54359b35858b84921.JPEG

Å en liten oppsummering, mest for meg selv egentlig. 

Ting som er gjort:

Led headlights 

Led blinklys 

Vinsj

Heavy duty bærekuler

Heavy duty draglink og tie rod 

Snorkel 

Låsbare panser låser

Heavy duty hengsle på bakdøra 

Rocksliders

10" dab spiller med ryggekamera, dashcam og gps.

Cb-radio 

Ting som kommer til å bli montert i nær fremtid:

Crab bar,  håndtak 

Jerrycan holder

Nye 1000 metere, slike som er like hovedlysa 

Ting som googles/grubles over: 

Utvendig bøyle rundt vinduet, eventuelt et slikt front roll cage, veit ikke hva jeg skal kalle det på norsk. Men forsterkning av veltebøylen forran. 

Bytte motor til en iveco 3L diesel, er vist et greit bytte ifølge australske forum.

Fordeler med bytte, en driftssikker motor med lavt forbruk.

Sperrer på akslene, er egentlig veldig fornøyd med sånn det er nå, å etter jeg får byttet ut  bremse skivene bak, så trur jeg det funker enda bedre. Problemet med sperrer er at hvis man er for uforsiktig, så er det noe som brekker. 

Roofrack, har funnet flere på ebay. Å blir ikke så fryktelig dyrt heller. Rundt 4000 inkludert shipping. Men er jo softtopp driving jeg digger 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

16 minutter siden, haakonbs skrev:

Ang led hovedlys, er det 7"? Lurer litt på det til min Defender og det kan se ut som det er samme lys som passer om hverandre?

Ja, er likt. Når jeg søkte etter led lys, så var det ikke så mange som leverte til wrangler. Men så begynte jeg å søke etter defender led headlights å da kom det masse, prøv på ebay.uk 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...