Jump to content

En rød Jeep wrangler jk


pilten
 Share

Recommended Posts

Ja trur nok det hadde gått greit, bare det ikke står 0 i taklast på vognkortet. Da trur jeg du måtte tatt det av før du fikk lov ti å kjøre videre. 

Taktelt har jo blitt veldigt populært, så kan hende det blir mere fokus og kontroll på det? 

Vi lever jo i den siste sovjetstat? 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Igår satt jeg i skogen å kokte kaffi, så på den gamle slitne hengeren min at den trengte å bli byttet ut. Tar opp iphonen og går inn på auksjonen dot no. Ser en kurrant henger å byr 6 tusen. Legger fra meg iphonen å sager litt mer. Fyller hengeren å kjører hjem, kl 23:00 plinger det inn en sms på iphonen om at jeg hadde vunnet budet. Da hadde jeg jo glemt at jeg hadde budt på den. 

24323C82-9099-4BF9-B007-134C6D514E36.thumb.JPEG.511f02a5a07fe039bfcda1d6a34cbaf3.JPEG

Problemet nå er jo at den er dobbelt så stor som den jeg hadde fra før, så jeg må sage dobbelt så mye ved, å bli dobbelt så sliten.

F. Ta den teknologien som lar deg bruke penger som en full sjømann. 

  • Like 2
  • Haha 3
  • Happy tears 4
Link to comment
Share on other sites

Sitter å funderer litt over åssen jeg vil ha "kjøkkenbenken" 

Har tegnet litt åssen jeg tenker meg det, en benk som festes oppe på skjermen og med støttebein på utsiden. 

 det grønne tenkte jeg skulle være en presening som festes under trekket til takteltet.  Men det blir bare i veien når jeg skal åpne lokket med telte oppslått. 

Vil også montere en slik 3kg propan tank og holder, men har ikke peiling på slikt. Så jeg lurer bare på om det er standard koblinger på de? 

IMG_4239.thumb.jpg.989183e958e88326a39cc6ee81d3c6f3.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Köksbänken tror jag kan bli riktigt bra. Om du hittar nån billig bänkskiva på typ billigkroken på Ikea och fäster i expansionsbeslag ( skinner ) så får du ju en kunglig köksbänk. Frågan är hur utsatt den blir för allt som Jeepen virvlar upp av støv och regnvatten?

Efter att ha detaljstuderat " tegningen " så ser jag att min idé inte funkade helt... Viktigt att du får fäst bänkskivan ordentlig i skärmsidan i alla fall samt att du har dubbla ben. Du vill nog inte att det som står uppe på kan välta för att nån går upp i tältet eller sparkar bort i benen. 

Kolla på Feltema eller Jula vad gäller gas. Just 3kg och större tuber skiljer sig åt länder emellan vad gäller regulatorer och inkoppling. Annars finns det mesta av kopplingar, slangar etc på nämnda butiker.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tenkte å bruke et par magneter som holder benken fast i skjermen, og støttebein ytterst. Når den ikke blir brukt. Vil jeg feste benken under takteltet. 

Når jeg googler propan flasker, kommer det opp bytte flasker og selvfyller flasker. Å For en mann som sverger til kullgrill, har jeg ikke noe peiling på slikt gas flasker fylling. 

Men vil ha en propan flaske montert på siden av traileren, mellom skjerm og baklys.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder gass da er det enkleste og billigste og bare bruke samme gassflasker som bobil/campingvogn som du bytter inn i ny når de er tomme. Du får de i flere størrelser og i stål og kompoisitt flasker etter våre erfaringer med campingvogn så fungerer stålflaskene best i ekstrem kulde på varmeanleggene i vognene hvorfor vet vi ikke. Men komposittflasker er lettere enn stål og tryggere da de bare revner og ikke ekspolderer som stålflaskene om en er uheldig. Når det gjelder tilkobling så bruker vi i Norge med flere land denne https://caravan.no/Produkt/95/753661/GASSREGULATOR-HUSHOLDNING-KOMPLETT   mens Sverige bruker denne https://caravan.no/Produkt/95/4175010/GASSREGULATOR-SETT-INDUSTRI og ta en kikk her da er mye god info http://my.aga.no/propan/flasketyper/ aga er det vi alltid har brukt og finnes plasser og få kjøpt og byttet gass over helle landet. Og en ting til når du kjøper deler til slikt gassanlegg så kjøp kvalitet og ikke noe billig dritt da gass er ikke noe en spøker med da flere har jo blitt alvorlig skadet og drept av dårlige gassanlegg-

Edited by kimar
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Her er et bilde, sånn kunne jeg tenkt meg det. Så ligger gassbluss og slanger oppi zarges kassa. Så når jeg skal rigge campen for kvelden, drar jeg benken ut fra under takteltet, gassbluss og slange opp fra zarges kassa å kobler på gassflaska.

33cacb065e4624a91f40b92034f0aeee.thumb.jpg.f4d307c69265eeb15f7b3f14287f25ee.jpg

Men ser jo i de linkene, at de plast flaskene er jo mye lettere. Å greit å holde vekta så lav som mulig. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pilten said:

Sjekket prisen, kom på nesten 25 tusen inkludert frakt. Så kommer jo norsk toll i tillegg.

Vist en skal gi så mye for et telt til en tilhenger kan en ikke da heller kjøpe ei campingvogn?

Link to comment
Share on other sites

Tja kimar, campingvogn? Blir jo som å dra med seg en koffert på fjelltur? 

Men skal man starte fra bunnen av å bygge en overlander telt vogn, så er man vell fort oppi hva en liten campingvogn koster. 

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke noe feil i campingvogn for den kalde tiden av året om vogna er av normal størrelse så den kommer inn på en skogsvei. Har selv tenkt tanken og bygge om ei Poletta noe jeg tror kunne blitt bra. Men alt koster som du sier og selv så syns jeg at ei teltvogn/combicamp er for dyrt i forhold til hva en får for pengene.

Og har du tenkt på at du kan slakte en gammel combicamp og bruke teltet og resten på hengeren du har det ville blitt billig og kunne blitt noe som Gordi Gear Taiga.

Link to comment
Share on other sites

Ut av skogen med hengeren full av ved, går plutselig bremse pedalen i bunn. 

Kjører hjem å begynner å feilsøke litt. Finner feilen. Er innerskjermen som har slitt hull i bremserøret. Heldigvis er det en recall reprasjon.

AC5475B0-DCF5-4A34-8C96-2215163E3E57.thumb.JPEG.c4394e3f2b551c504f960aab9fca0de4.JPEG

Å så måtte jo kamera mitt få en jeep veske, billig fra ebay, får se å lenge jeg gidder å bruke den

68B61EFA-5178-4CD7-831C-B7BFF3397AD2.thumb.JPEG.5e63ee30499cf2a5092971038c4e167c.JPEG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, Wiberg said:

Shit Pilten!

Bromsa med handbroms då eller? Och med tungt släp oxå... 

Neida bare ga litt gass og slapp, så jeg fikk hengeren til å slå på bremsen. Så når jeg kjenner hengeren holder igjen så pumpet jeg litt på bremsen. Måtte være litt forsiktig så jeg ikke gikk tom for bremsevæske. Så var det bare å kjøre innom biltema å kjøpe med litt bremsevæske. 

  • Like 1
  • Happy tears 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...